Gå til innhold

Har det skikkelig dritt med mamma.. trenger psykolog men vet ikke hvordan.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her roper folk barnevernet og omsorgssvikt, og skjønner at du ikke vil snakke med «en slik person» det er moren hennes. Noen skiver at hun ikke er snill. 
Snakk om å sluke historien bastant og se ting fra en side. Denne saken har nok to sider. At foreldre kan bli utbrent er normalt. 2 med adhd kan bli krasj. 
Ungdom kan lage seg mat selv, og om det er en dag eller to det ikke er middag kan en lage noe selv. Folk her svarer utifra sin egen barndom med en syk eller rusavhengig mor. Dette er ikke det samme. 
kontakter ts barnevernet kan det hende alle søsknene blir flyttet og splittet i ulike fosterhjem, det er vel kanskje ikke det ts ønsker. Konflikter mellom foreldre og barn kan være innenfor normalen uten at Bv trenger å komme på banen. Ta har snakket med bup og helsesøster uten hell. Hva sier de om situasjon? 

Anonymkode: 1b057...0fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her roper folk barnevernet og omsorgssvikt, og skjønner at du ikke vil snakke med «en slik person» det er moren hennes. Noen skiver at hun ikke er snill. 
Snakk om å sluke historien bastant og se ting fra en side. Denne saken har nok to sider. At foreldre kan bli utbrent er normalt. 2 med adhd kan bli krasj. 
Ungdom kan lage seg mat selv, og om det er en dag eller to det ikke er middag kan en lage noe selv. Folk her svarer utifra sin egen barndom med en syk eller rusavhengig mor. Dette er ikke det samme. 
kontakter ts barnevernet kan det hende alle søsknene blir flyttet og splittet i ulike fosterhjem, det er vel kanskje ikke det ts ønsker. Konflikter mellom foreldre og barn kan være innenfor normalen uten at Bv trenger å komme på banen. Ta har snakket med bup og helsesøster uten hell. Hva sier de om situasjon? 

Du synes ikke det er unormalt at man som mor sitter og spiser pizza hun har laget til seg selv, men har ikke handlet mat eller tenkt på at barna også behøver å spise? Ikke søren om jeg er så egoistisk at jeg hadde prioritert pizza til meg selv fremfor å sørge for at barna mine spiste noe. 

Ja, ungdommer kan lage mat, men det normale er ikke at en forelder prioriterer å fôre seg selv før barna.

Anonymkode: 1a4a2...a27

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du synes ikke det er unormalt at man som mor sitter og spiser pizza hun har laget til seg selv, men har ikke handlet mat eller tenkt på at barna også behøver å spise? Ikke søren om jeg er så egoistisk at jeg hadde prioritert pizza til meg selv fremfor å sørge for at barna mine spiste noe. 

Ja, ungdommer kan lage mat, men det normale er ikke at en forelder prioriterer å fôre seg selv før barna.

Ja, men kan det være at mor har spist noen rester og ikke har fått handlet inn? Alder på barna har mye å si her. 
mat mor spiser pizza uten å ha laget middag til hele familien er ikke en akutt sak. Hadde vært fint å høre mors versjon i dette. Hadde mor laget mat til seg selv hver dag og aldri laget mat til små barn er det jo krise. Men å hoppe over en middag og lage noe enkelt som egg eller ostesmørbrød ti ungdommen er ikke krise. 
Vår ungdom klager også på oss. Vi er dritt foreldre og blander oss opp i livet hennes og maser hele tiden. Viner plagsomme og det er nesten på grensen til at hun orker å være sammen med oss… min versjon: hun hadde ikke kommet seg på skolen om vi ikke har brukt tid på å få henne opp om morgenen. Vi må mase for at hun skal legge seg og skru av tlf. Ja, vi ringer og spør hvor hun er og krever at hun skal hjem når vi har avtalt tid. Vi krever også at hun rydder rommet en gang i uka og tømmer oppvaskmaskinen. Vi er helt forferdelige i hennes øyne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert mange dårlige mødre her på kg som oppførte/oppfører seg dårlig mot barna sine.

Det som står i hovedinnlegget er absolutt ikke greit, og i tillegg så tenker jeg det er enda mer enn det som kommer frem. At ungdommen sikkert har oppført seg ufint oppi det her er jo ikke rart, når man ikke har en mor eller omsorgsperson som fungerer. Veldig dårlig gjort å legge skyld på ungdommen. 

Anonymkode: 44b9d...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men kan det være at mor har spist noen rester og ikke har fått handlet inn? Alder på barna har mye å si her. 
mat mor spiser pizza uten å ha laget middag til hele familien er ikke en akutt sak. Hadde vært fint å høre mors versjon i dette. Hadde mor laget mat til seg selv hver dag og aldri laget mat til små barn er det jo krise. Men å hoppe over en middag og lage noe enkelt som egg eller ostesmørbrød ti ungdommen er ikke krise. 
Vår ungdom klager også på oss. Vi er dritt foreldre og blander oss opp i livet hennes og maser hele tiden. Viner plagsomme og det er nesten på grensen til at hun orker å være sammen med oss… min versjon: hun hadde ikke kommet seg på skolen om vi ikke har brukt tid på å få henne opp om morgenen. Vi må mase for at hun skal legge seg og skru av tlf. Ja, vi ringer og spør hvor hun er og krever at hun skal hjem når vi har avtalt tid. Vi krever også at hun rydder rommet en gang i uka og tømmer oppvaskmaskinen. Vi er helt forferdelige i hennes øyne. 

Tror du skal legge bort din egen erfaring her. Og i alle fall ikke skrive slik til en som ber om hjelp. Dette virker som en ganske reflektert ungdom.

Ts har ikke nevnt noen ting av det du skriver om, og jeg var heller ikke en slik ungdom, og hadde få i min krets som var slik du beskriver din ungdom. Sikkert sånne som deg som ikke kunne tro at min mor ikke klarte å ta vare på barna sine. Jeg måtte klare meg helt selv, og ble også dårlig behandlet om jeg sa ifra om noe. Spesielt ang min bror, som ikke klarte seg så bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du skal legge bort din egen erfaring her. Og i alle fall ikke skrive slik til en som ber om hjelp. Dette virker som en ganske reflektert ungdom.

Ts har ikke nevnt noen ting av det du skriver om, og jeg var heller ikke en slik ungdom, og hadde få i min krets som var slik du beskriver din ungdom. Sikkert sånne som deg som ikke kunne tro at min mor ikke klarte å ta vare på barna sine. Jeg måtte klare meg helt selv, og ble også dårlig behandlet om jeg sa ifra om noe. Spesielt ang min bror, som ikke klarte seg så bra. 

Kanskje du skal legge bort egne erfaringer her.. selv om du hadde en kjip mor er det ikke gitt at jenta her har samme som deg. Hun har jo snakket med både bup og helsesøster og hvis det er så graverende så hadde de nok slått alarm. 
Jenta må uansett få snakket med en voksen om det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ville nok tatt en alvorlig samtale med din mor, og si at ting fungerer ikke. Bedt henne spørre etter hjelp. 

Hvor gammel er du, og dine søsken? Moren din er tydeligvis ikke frisk, men utbrent. Hun trenger hjelp nå, men det kan nok bli et sjokk om du bare kobler inn barnevernet, slik at jeg hadde snakket med henne at noe må skje, og at du vurderer å spørre barnevernet om hjelp . Alt etter hvor gammel du er, så kan du kanskje også hjelpe til mer?

Hvor er din far? De andre sin far? Er det ingen som kan steppe inn for din mor?

Anonymkode: 60f28...8da

Ts skal tenke på seg selv og ikke at det blir sjokk for mor. Ts er et barn og skal vernes om. Det er ikke ts sin jobb å verne om sin mor. Det er mors oppgave å verne om sine barn. Og når hun skader de og ikke hjelper de så trenger ts hjelp fra noen andre voksne. Som barnevernet.

Å spise foran sine sultne barn er et tegn på psykopati. Søk hjelp ts så fort som mulig. Og ikke advare din mor først. Da vet du ikke hva hun finner på for å verne om seg selv. Kanskje hun ringer barnevernet selv og sier det er DEG det er noe galt med. Bare ring de i all hemmelighet og fortell de alt. Og KREV at de hjelper deg.

Leste om en jente som ba om hjelp på skolen og hun nektet å reise hjem igjen etter skolen. Da tok barnevernet grep og flyttet henne ut av huset. 

Anonymkode: 8e3ed...2e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...