Gå til innhold

Storrøyker! Best å slutte med plaster eller cold turkey?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt dette sitter i hodet, man må virkelig ønske å slutte for å klare det. Selv sluttet jeg på dagen etter å ha storrøyket i over 40 år, det var mye lettere enn jeg trodde, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke sluttet for mange år siden. Ikke finn på å bytte ut røyken med snus, det er bare å gå fra en avhengighet til en annen, og du har egentlig ikke seiret! Lykke til, å slutte er det beste jeg har gjort for meg selv noengang, dette klarer du også, heier på deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ar oppe i 40 om dagen og sluttet kald kalkun.
Prøvde mange andre måter ink nedtrapping og nikotintyggis.
Hjalp ikke.

Kommer man over de 3-4 første dagene løsner mye.

Er nå lykkelig ikkerøyker siden Covid, og hadde da  røyka i over 20 år.

Motivasjon er det som er viktigst.
Så finn ut hva som motiverer deg.

Skrevet
Pandis skrev (43 minutter siden):

Om du kutter eksempelvis fra 30 til 5 så kommer du til å gå i et par timer og glede deg ekstra mye til neste sigarett. Da blir du ekstra knyttet til de, og det blir enda vanskeligere å slutte.

Om du en periode går over til å røyke to sigaretter hver gang du røyker kan du rett og slett få en avsmak på alt. Da er det enklere å gi seg med sigarettene. 

Det er ikke min erfaring. Jeg hadde redusert til under ti da jeg sluttet helt uten noen hjelpemidler, og jeg har ikke savnet røyken en eneste dag. Det hender riktignok jeg drømmer at jeg røyker, og da får jeg alltid dårlig samvittighet. Til gjengjeld er det en stor lettelse å våkne.😅

Det er vel, som så mye annet, individuelt. Siden TS allerede klarer en dag uten røyk, vil jeg anbefale å kutte tvert. Den verste kneika skal være ved 5–6 uker, så begynner man nå, vil man være godt i gang med nyttårsforsettet før sjampanjen sprettes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...