Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg er mannen i dette tilfelle og trenger litt hjelp fra dere jenter som kanskje har vært borti noe lignende.

Jeg og denne jenta har vært stormforelsket i hverandre, virkelig solid og trygg ekte kjærlighet. Hun ble gravid i midten av Juni 2025. Det var ikke planlagt men vi gledet oss begge. Jenta har 2 barn fra et tidligere forhold. Hun har alltid ønsket seg 3 barn og jeg har ønsket mitt første lenge. 

Vi var helt oppslukt i hverandre og planla fremtiden sammen (vi bor ikke sammen men jeg skulle flytte inn til henne i September/Oktober).

Hun fortalte alle hvor lykkelig hun var.

Plutselig rundt midten av August så virker hun så rar. Når jeg spør på kvelden hva som er galt, så sier hun at hun er veldig forvirret. Hun sier at hun ikke har noen følelser for meg lengre og føler seg kald og avvisende mot meg. Hun forteller også at jeg irriterer henne veldig, men sier også at jeg gjør jo ingenting for å irritere henne. Hun ber meg også om å slutte å bruke parfymen min som hun elsket. Vi skjønner ingenting, men pga irritasjonen og reaksjonen på parfymen min så mistenker jeg hormoner. 

Vi prøver noen uker å leve som normalt, men det er ikke det samme. Hun sier hun ikke skjønner og at hun husker hun var så glad i meg.

Rundt midten av september så drar vi på ferie, og denne er ikke veldig koselig. Hun hakker på meg og er på soverommet på hotellet når vi ikke er på stranden sammen. Dette er veldig ulikt henne, da hun er en sprudlende person. 

Etter ferien så sier hun at hun hadde egentlig tenkt å avlyse ferien, men siden jeg jobbet så mye ekstra for å ordne den så hadde hun blitt med.

Etter ferien blir det nesten helt stille. Jeg er nesten aldri hos henne lengre og hun svarer nesten ikke på meldinger. Jeg skjønner ikke hva som skjer og hun sier ingenting. Isolerer seg. Snakker heller ikke med venner eller familie. 

I starten av november så avslutter hun plutselig forholdet uten å si noe. Bare tilfeldig at jeg fant det ut. 

Hun sier at hun er lei seg og føler seg slem, men at hun ikke ser noe forhold lengre da hun ikke har noen følelser for meg.

Jenta sliter med å være i samme rom som meg, blir rastløs og stresset. Hun greier ikke å se på meg eller ha øyekontakt uten å se bort. 

Vi har aldri kranglet eller sagt et vondt ord til hverandre.

Når moren prøver å se om jeg har gjort noe galt mot jenta, sier jenta at jeg bare har vært snill og stilt opp for henne, noe som er sant. 

Jeg skjønner ikke hva som skjer?  Jenta tok selv kontakt med Jordmor og Familiehuset for hjelp.

Jeg står fortsatt i mørke og ikke vet hva som har skjedd eller hva som skjer videre.

Kan noen der ute hjelpe med noe innsikt om hva som kan ha skjedd her? Skjønner ingenting.

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dere har aldri bodd sammen?

Bare datet?

Det er jo ikke uvanlig å treffe noen, begynne å date, så bli bedre kjent, for så å finne ut at man ikke var så bra match likevel.

Noen svever også litt på spenningen med en ny, og oppmerksomheten man får.

Hun kom vel bare ned på jorda igjen. Og dessverre da også som gravid.

• Liker 1
Skrevet

Hormoner er kraftfulle saker. Vær tålmodige med hverandre. Vent og se. Jeg håper dere begge ikke gjør noe dere vil angre på mot hverandre dette året.

Anonymkode: 16dc8...05a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Først og fremst tenker jeg det er på tide å slutte å omtale henne som "jente".

Ut over det er det vanskelig å si noe konkret. Det kan være psyke, hormoner, stress, bekymringer, rus, følelser, frykt +++. Du må enten snakke med henne eller få hun til å snakke med noen.

Men realiteten du må forberede deg på nå er at hun ikke ønsker noe forhold og du skal bli pappa, og litt lengre frem i tid ha noe samvær. I mellomtiden kan hun kreve deg for barnebidrag.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja jeg blandet litt jenta og kvinne, men hun er kvinne. Hodet er ikke helt på plass for tiden, er så forvirret selv.

Det var aldri noen tvil om at vi ikke var bra match, hun var stormforelsket og våknet opp at ting var sånn. 

Hun var så forvirret over hva som skjedde selv og skjønte det ikke.

Jeg stiller opp og hjelper henne og sier jeg er her med alt hun måtte trenge. Jeg bare skjønner ikke hva som skjer.

Jeg håper jo at det er hormoner, men vet jo ingenting.

Skrevet
Chris79 skrev (4 minutter siden):

Ja jeg blandet litt jenta og kvinne, men hun er kvinne. Hodet er ikke helt på plass for tiden, er så forvirret selv.

Det var aldri noen tvil om at vi ikke var bra match, hun var stormforelsket og våknet opp at ting var sånn. 

Jeg stiller opp og hjelper henne og sier jeg er her med alt hun måtte trenge. Jeg bare skjønner ikke hva som skjer.

Hva hjelper du henne med? Er det hun som har hovedansvaret for denne familien dere har laget, og du bare går der og venter på ordre? 

Det hadde irritert vette av meg. Gravid eller ikke gravid.

Anonymkode: e9bdf...e17

• Nyttig 2
Skrevet
Chris79 skrev (5 minutter siden):

Hun er kvinne - så samme alder som deg?

Hvor lenge er det siden dere traff hverandre? Man forblir sjelden stormforelsket dersom man har blitt godt kjent. Det er faktisk ganske viktig å komme over stormforelskelsen, og blir hverdagsleie av hverandre.

• Nyttig 1
Skrevet

Kan være at forelsken har lagt seg , og at det ikke var den store kjærligheten likevel…. Kan også være hormoner, ikke uvanlig å ikke tåle mannen i perioder når hormonene svinger.. Skjønner at dette er vondt for deg! Dere må prøve å ikke brenne noen broer mens dette står på, og behandle hverandre best mulig tross alt. Og så se hva som skjer. Håper på det beste ❤️

Anonymkode: 73f80...4b0

• Liker 2
Skrevet

Hun er 10 år yngre enn meg. Jeg hjelper henne med praktiske ting hun ønsker også passer jeg barna hennes noen ganger når hun må jobbe. Jeg ser henne sjelden men i ny og ne.

Vi var helt sammenklistret. Det var en kjærlighet som ikke gav seg, selv i det hverdagslige så hadde vi det alltid moro sammen. Vi kommuniserte veldig godt og var helt sårbare for hverandre. Det var en trygghet der som var etablert.

Vi er ikke uvenner og har ikke et vondt ord å si hverken om eller mot hverandre. Vi begge er snille og gode med hverandre. 

Familie og venner sier også at dette er ikke henne og skjønner ingenting ting de heller. 

Skrevet

Forelskelsen gikk vel over?

Skrevet
Chris79 skrev (9 minutter siden):

Hun er 10 år yngre enn meg. Jeg hjelper henne med praktiske ting hun ønsker også passer jeg barna hennes noen ganger når hun må jobbe. Jeg ser henne sjelden men i ny og ne.

Vi var helt sammenklistret. Det var en kjærlighet som ikke gav seg, selv i det hverdagslige så hadde vi det alltid moro sammen. Vi kommuniserte veldig godt og var helt sårbare for hverandre. Det var en trygghet der som var etablert.

Vi er ikke uvenner og har ikke et vondt ord å si hverken om eller mot hverandre. Vi begge er snille og gode med hverandre. 

Familie og venner sier også at dette er ikke henne og skjønner ingenting ting de heller. 

Hjelper hun deg også? Hvordan kommuniserer dere? Og hvordan er du fremdeles mannen hennes om du ser henne i ny og ne?

Kjenner familie og venner henne godt?

Skrevet

Da ville vel hun ikke vært så forvirret at hun søkte hjelp for å skjønne hva som skjer?

Skrevet

Første som slo meg her er;

Har hun vært utro, og at du ikke er faren? 

Ligner på min eks sin oppførsel da han hadde ei jeg ikke visste om....

Anonymkode: cc84a...fc6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun blir veldig stresset av at jeg er i samme rom som henne, og hun skjønner ikke hvorfor. Så jeg stiller opp for henne når hun trenger. Hun er ikke den typen som utnytter, så det er ikke det heller. Familie, livslange venninner av henne og venner som har kjent henne lenge eller hele livet skjønner ikke noe.

Skrevet
Chris79 skrev (Akkurat nå):

Hun blir veldig stresset av at jeg er i samme rom som henne, og hun skjønner ikke hvorfor. Så jeg stiller opp for henne når hun trenger. Hun er ikke den typen som utnytter, så det er ikke det heller. Familie, livslange venninner av henne og venner som har kjent henne lenge eller hele livet skjønner ikke noe.

Hvor gammel er hun ifht til deg?

Skrevet

Jeg vet at hun ikke er utro og at barnet er mitt, fordi hun ble gravid når vi var sammen hele tiden (bokstavelig talt) og på ferie hvor vi var sammen hele tiden. Altså i den tidsperioden var det ikke 5 minutter hvor vi ikke var sammen.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Hun er 10 år yngre enn meg.

Skrevet

Så du hjelper henne fortsatt, mens hun ikke tåler deg? 

• Liker 1
Skrevet
Chris79 skrev (Akkurat nå):

Hun er 10 år yngre enn meg.

Hun er altså en 36 år gammel kvinne?

På tide å behandle henne som en òg. 

Ta kontakt med familievernkontoret og få i gang en mekling.

Still opp og bidra etter evne, men respekter valget hun har tatt, og grensene hun setter.

Frem et ønske om delt omsorg når den tid kommer, hvis det er hva du selv vil.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...