Eria Skrevet tirsdag kl. 13:14 #1 Skrevet tirsdag kl. 13:14 Sønnen min på 23 år bor i en leiegård, og under ham bor det en nabo som er SVÆRT sensitiv på støy. Hun kommer til og med ut og kjefter på ham når har går opp trappen. Nabo ringer ham hver dag og klager på at han bråker, også når han har vært her på middag. Med andre ord har han klart miraklet å bråke når han ikke er hjemme hos seg selv. I går ringte hun meg 23.00 og klagde over at jeg har oppdratt en slik sønn, og at han lagde et voldsomt leven. Da jeg ringte han var han allerede i seng. Huseier får også daglige oppdateringer på hvor grusomt det er å bo under min sønn, og er nå så lei av klagingen. Hvilke rettigheter har han? Er det bare å gi opp og flytte først som sist? Og er det bare jeg som synes det er veldig rart å ringe og kjefte på meg, når han er 23 år?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:19 #2 Skrevet tirsdag kl. 13:19 Hadde snudd om og klaget på henne hver gang hun klaget på meg. Anmeld henne for trakassering og alt som er. Sånne må man bare tie ihjel. Anonymkode: e7c87...cd7 15 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:21 #3 Skrevet tirsdag kl. 13:21 Han kan klage til styre/utleier. Dere kan begge gi klar beskjed til vedkommende, skriftlig, om at dette er trakassering og vedkommende vil bli blokkert. Deretter faktisk blokkere. Anonymkode: 597e3...daa 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:22 #4 Skrevet tirsdag kl. 13:22 Ingen. Det er bare å flytte først som sist. Man kan klage til styret, de kan samle opp og gi advarsler, men det er en lang og krevende prosess å få ut noen. (Har selv sittet i styre og vært igjennom en utkastelsesprosess, den varte over mange år før vi gjennom to runder i forliksråd og 2 i retten vant. Det gikk på typisk ting du forteller der. Utskjelling av andre, telefoner natt og dag, brev i hopetall etcetc. En åpenbart psyk person) Anonymkode: 19248...48e 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:48 #6 Skrevet tirsdag kl. 13:48 Kjøp gulvtepper? Anonymkode: 1a6d6...ef8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:52 #7 Skrevet tirsdag kl. 13:52 Har hun barn? Ring dem og fortell at gamla begynner å bli dement, og at de må vurdere tiltak. Evt kommunelegen. Anonymkode: 950f9...e5c 8 1
Eria Skrevet tirsdag kl. 14:00 Forfatter #8 Skrevet tirsdag kl. 14:00 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har hun barn? Ring dem og fortell at gamla begynner å bli dement, og at de må vurdere tiltak. Evt kommunelegen. Anonymkode: 950f9...e5c Artig nok er hun i 30-årene, selv om du ikke skulle tro det.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:12 #9 Skrevet tirsdag kl. 14:12 Bodde i et slik opplegg engang. Må bare klage tilbake. Å be om at huseier/styre tar seg en tur. Han skal leve i hjemmet sitt han også. Forlang noen fra styre går inn til henne å høre støyet hun maser over. Kanskje hus har mus i veggen😂 Anonymkode: 49eda...bab 2
BobbySocks Skrevet tirsdag kl. 14:17 #10 Skrevet tirsdag kl. 14:17 Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg jeg anmelder henne ved trakassering neste gang. Når hun klager når han ikke er hjemme engang er det jo ren psykiatri. 5 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:23 #11 Skrevet tirsdag kl. 14:23 Jeg ville også kontaktet styreleder og få vedkommende til å gå inn til henne og høre. Evt at han også går inn til henne mens noen andre er oppe. Da kan de få en konstruktiv dialog om hva man må tåle fra andre mennesker når man velger å bosette seg i blokk/flermannsbolig. Anonymkode: f61ed...4a7 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:24 #12 Skrevet tirsdag kl. 14:24 Jeg vil jo anta at hun lider av ett eller annet, det er jo selvfølgelig ikke normal oppførsel. Men hvis han har mulighet, hadde jeg bare flyttet. Man kommer svært sjeldent noen vei med slike mennesker, det går jo ikke ann å snakke med dem uansett. Anonymkode: 4a1d7...160
Goodtimes Skrevet tirsdag kl. 14:30 #13 Skrevet tirsdag kl. 14:30 Her hadde jeg slitt med å forholde meg saklig. Hadde gitt henne en relativt klar beskjed om at det å klage på støy NÅR MAN IKKE ENGANG ER HJEMME!!! ikke er spesielt troverdig. noen mennesker as. 3 3
Eric_B Skrevet tirsdag kl. 14:35 #14 Skrevet tirsdag kl. 14:35 Det er frivillig å ta klage til følge. Be henne ta det med styret og at hun ikke har lov til å ta kontakt med dere direkte. Det er jo selvsagt ikke noe dere har hjemmel i å si, men det fungerer overraskende bra bare å si det.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:56 #15 Skrevet tirsdag kl. 14:56 Vi hadde også ei slik ei i en oppgang jeg bodde en gang. Det var ikke lytt mellom leilighetene overhodet der. Hun gjorde lite annet enn å klage... og klage... og klage. Som regel var det på telefon. Så flyttet det inn et par to etasjer over henne som virkelig bråket (enormt med bråk, spesielt når de festet, hun var voldelig mot ham). Da klaget dama under meg aldri. Da jeg ringte politiet en gang pga. det paret, så måtte jeg ned for å lukke opp for politiet (døråpnerne fungerte ikke akkurat da). På vei opp trappene igjen åpnet klagedama døren på gløtt. Hun hadde slått av alt lys i sin leilighet, stod selv gjemt bak døren, bare øynene hennes var såvidt synlig - mens hun skjelte ut politiet, "det er for faen på tide dere kommer, hvorfor i helvete har dere ikke kommet før, se for faen til å gjøre jobben deres". Jeg spurte om hun også hadde ringt politiet nå, men da smelte hun igjen døren. Fire politi rett bak meg stod igjen med oppsperrede øyne, en sa "såpass", en annen lurte på om han hadde misforstått noe for han trodde det var øverste etasje husbråket var i. Jeg sa at nei, han hadde rett, husbråket er i øverste etasje, naboen her var bare sitt vanlige hyggelige selv Politiet sa at de aldri hadde fått henvendelser om bråk fra henne. Folk syntes stort sett synd på henne. Styret ga med ujevne mellomrom beskjed om at hun måtte slutte å klage, da naboene faktisk ikke bråket. Det var bedre og verre i perioder med hvordan hun var. Til slutt overhørte vi henne bare. Jeg sa at jeg ikke bråker, at hvis hun hadde noe å klage på så måtte hun ta det direkte med styret, for dette ville jeg ikke høre mer av. Etter det stod hun bare og spionerte i døren sin når jeg gikk ut eller inn, og smelte igjen døren som en protest når hun så meg. Men når hun ikke fikk noen reaksjon på det heller så sluttet hun med det også. Det er egentlig synd i slike, Ts. Jeg tenker at styret eller huseier (eller du) bør varsle kommunelegen, om at dette er en kvinne som åpenbart ikke har det bra, som hører ting som ikke skjer (type bråk når din sønn ikke er der eller har lagt seg for natten), og at dere er urolige pga. hennes psyke. Styre/huseier bør gi en advarsel til henne om å ikke klage på andre når de faktisk ikke bråker. Anonymkode: 652f7...2f5 5 3
Tubaluba Skrevet tirsdag kl. 15:32 #16 Skrevet tirsdag kl. 15:32 Eria skrev (2 timer siden): Sønnen min på 23 år bor i en leiegård, og under ham bor det en nabo som er SVÆRT sensitiv på støy. Hun kommer til og med ut og kjefter på ham når har går opp trappen. Nabo ringer ham hver dag og klager på at han bråker, også når han har vært her på middag. Med andre ord har han klart miraklet å bråke når han ikke er hjemme hos seg selv. I går ringte hun meg 23.00 og klagde over at jeg har oppdratt en slik sønn, og at han lagde et voldsomt leven. Da jeg ringte han var han allerede i seng. Huseier får også daglige oppdateringer på hvor grusomt det er å bo under min sønn, og er nå så lei av klagingen. Hvilke rettigheter har han? Er det bare å gi opp og flytte først som sist? Og er det bare jeg som synes det er veldig rart å ringe og kjefte på meg, når han er 23 år? Gutt på 23 som bor alene... er du sikker på at det ikke spilles mye høy musikk eller ropes ifb gaming?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:35 #17 Skrevet tirsdag kl. 15:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville også kontaktet styreleder og få vedkommende til å gå inn til henne og høre. Evt at han også går inn til henne mens noen andre er oppe. Da kan de få en konstruktiv dialog om hva man må tåle fra andre mennesker når man velger å bosette seg i blokk/flermannsbolig. Anonymkode: f61ed...4a7 "Gå inn til henne"?! Anonymkode: b3558...254 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:13 #18 Skrevet tirsdag kl. 20:13 Tubaluba skrev (4 timer siden): Gutt på 23 som bor alene... er du sikker på at det ikke spilles mye høy musikk eller ropes ifb gaming? Mener du gutt 17? Mann 23 😊 Anonymkode: 4a1d7...160 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:20 #19 Skrevet tirsdag kl. 20:20 Eria skrev (7 timer siden): Hvilke rettigheter har han? Han får klage til eier hver eneste gang naboen plager han uten grunn. Både du og han bør blokkere nummer. Anonymkode: 58b1b...11f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:26 #20 Skrevet tirsdag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjøp gulvtepper? Anonymkode: 1a6d6...ef8 Han bråker jo ikke i virkeligheten, denne dama har en alternativ virkelighet og er åpenbart ikke frisk. Evt. får han skylda for andre naboers bråk. Som de andre sier så må sønnen din sende klage til styret, og snakke grundig med utleier, om at han mener seg trakassert. Vis til de spesifikke tidspunktene hvor han ikke var hjemme eller sov, og fikk klage likevel. Anonymkode: 183da...37f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå