Gå til innhold

Hvor viktig er det for deg å bo i ett stort og fint hus.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (På 26.11.2025 den 11.25):

Heri Ts før du starter med oppussing bør du kjøpe deg inn i huset mannen din eier, hvorfor tenker du overhodet på å pusse opp et hus du ikke har eierandel i?

Det er veldig trist og lese at kvinner setter seg selv i slike situasjoner i 2025.

Dette! Dette er jo det største problemet, men det nevner ikke ts som et problem for henne. 

Jeg hadde aldri verken bodd i eller pusset opp et hus jeg ikke selv er deleier av. (Utover å leie mens man bygger opp egenkapital.)

Ts står da på bar bakke om forholdet ryker, og den situasjonen er verre enn at huset trenger oppussing. 

Anonymkode: 0a9b6...9a1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 22.21):

Jeg holder på å bli gal her.. vi krangler hele tiden om oppussing. Mannen bryr seg ikke og jeg er oversnittet opptatt av bolig og interiør. Jeg synes det er så kjipt å bo i ett stygt hus. Vi bor dessverre på en nydelig plass og kommer aldri til å kunne få en sånn tomt igjen så flytting er ikke ett alternativ. Vi har heller ikke råd til å kjøpe inn arbeidskraft. Jeg synes huset er alt for lite og dårlig planløsning.  Hvor viktig er dette for deg ? Synes det er flaut at barna tar med andre hjem og kvier meg for besøk. 

Anonymkode: 4f321...27d

Et hus er til å leve i, ikke til å vises frem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig for meg at det er ryddig og rent og orden. Og gjerne et pent hus som er innbydende til besøk og sånn. Gleder meg til vi skal pusse opp..nå bor vi i svigerbestemors hus som var sist pusset opp på 70-80 tallet. Det er velholdt, men jeg går på veggene.

Anonymkode: 2972f...23f

Skrevet

Jeg er ganske opptatt av interiør. Bor alene i en enebolig på 300kvm, etter at jeg kjøpte ut eksen ifjor. Skal så smått gå igang med oppussing av stua, og delvis kjøkken i begynnelsen av 2026. Har levd med huset slik det  er i 9 år, kunn litt oppussing.  Har overlevd det helt fint. Men kan jo innrømme at jeg gleder meg enormt til å få det slik jeg vil om noen mnd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Slitenmamma skrev (2 minutter siden):

Jeg er ganske opptatt av interiør. Bor alene i en enebolig på 300kvm, etter at jeg kjøpte ut eksen ifjor. Skal så smått gå igang med oppussing av stua, og delvis kjøkken i begynnelsen av 2026. Har levd med huset slik det  er i 9 år, kunn litt oppussing.  Har overlevd det helt fint. Men kan jo innrømme at jeg gleder meg enormt til å få det slik jeg vil om noen mnd. 

Ikke rart du er sliten hvis du må holde 300kvm rent og ryddig 😅

Anonymkode: f729a...b21

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Bodde i hus i en del år og kjøpte leilighet før vi fikk barn siden jeg var så ufattelig lei av å bruke helger, ferier og fridager på oppussing, vedlikehold, hagefjas o.l. Aldri mer hus. 

Anonymkode: 8fbde...0f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ha ha ha sant det

AnonymBruker
Skrevet
Chailatte skrev (På 28.11.2025 den 11.40):

Enig! 😊 Jeg har bodd i leilighet, eldre hus og nyere, moderne hus. Alt har sin sjarm, og erfaringsmessig kan et par malingsstrøk gjøre underverker. 

TS, dersom huset er veldig gammelt, ville jeg heller fokusert mindre på overflateoppussing, og rettet snuta mot fundament, tak, rør, drenering og bekledning. Nytter ikke å ha det fint innvendig, når selve bygningen trenger vedlikehold og oppgradering. Så det ville nok bekymret meg mest, spesielt om mannen din ikke er interessert i dét heller. 

Det bryr han seg om heldigvis 🙂 så ting blir gjort på utsiden. Så det er byttet kledning, taket holder noen år til men alt pent og ryddig utvendigheldigvis. 

Anonymkode: 4f321...27d

AnonymBruker
Skrevet

I drittbyen Bergen er det så dyrt med bolig at vi ikke har rad til å eie eller leie noe som helst. Så hvem bryr seg om fine hus.

Anonymkode: d03a6...5ea

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig lite viktig.  Vil heller bruke penger på livskvalitet, reise, underholdning etc.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke noe problem å holde det rent og ryddig når man bor alene. Selv bor vi på 330 og er to, men jeg har null problem med å holde det rent og ryddig, og er ikke sliten heller. (100% jobb også) -Og ja, det betyr noe for meg at huset er (stort) og fint, da jeg har en stor interesse for interiør.

Anonymkode: 3ce1f...205

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke noe problem å holde det rent og ryddig når man bor alene. Selv bor vi på 330 og er to, men jeg har null problem med å holde det rent og ryddig, og er ikke sliten heller. (100% jobb også) -Og ja, det betyr noe for meg at huset er (stort) og fint, da jeg har en stor interesse for interiør.

Anonymkode: 3ce1f...205

Nå var den kommentaren småironisk med tanke på brukernavnet til vedkommende ;) 

• Liker 1
Skrevet

Det betyr mye mer for meg enn jeg hadde trodd! Vi kjøpte et oppussingsobjekt og så røk mannen min på en kraftig hjernerystelse. Oppussingen ble utsatt med ett år. Jeg mistrives veldig! Nå jobber jeg hjemmefra i tillegg, så er over snittet mye hjemme, og det gikk på psyken løs å bo så dårlig. Gamle vinduer som lakk, ekkelt teppe på barnerommene, stygge fliser over alt, jeg falt ikke til ro før vi fikk pusset opp. 

I et land som Norge der klimaet er så hardt som det er så betyr hjemmene våre mye. 

Anonymkode: 39357...8ac

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har veldig lyst på er lite hus i rekkehus størrelse et stort uteområde er viktigere for meg!

Anonymkode: 20504...104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...