AprilLudgate Skrevet mandag kl. 14:12 #41 Skrevet mandag kl. 14:12 Jeg tenker jo at om ei bikkje velter hele lasset så er ikke et tredje barn passende for deres situasjon heller? Hun pluss tre unger er endel, men det er tre unger generelt og. 18 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:15 #42 Skrevet mandag kl. 14:15 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva med katter? Anonymkode: 484a5...f0b Katter som har fått oppleve å bli elsket og verdsatt er minst like "tilstede" som hunder. Anonymkode: 54dd3...0e9 3 2 3
Guddla Skrevet mandag kl. 14:16 #43 Skrevet mandag kl. 14:16 Vi har 3 barn og hund. Fikk hunden når barna var begynt å blir store. Ville prøvd å beholde hunden først så omplassering vist dere ser at det faktisk ikke går. Selv om du var dårlig med nr 1 og 2 betyr det ikke at du blir det med nr3. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:16 #44 Skrevet mandag kl. 14:16 Hadde aldri klart å planlegge et barn nr.3 hvis det innebar å kvitte meg med hunden... Anonymkode: be4be...6da 12 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:18 #45 Skrevet mandag kl. 14:18 Uhm. Klarer ikke tre barn og 1 hund? Jeg har tre hjemmeboende barn, to hunder og 1 hest. Jeg jobber nattvakt, og samboer har eget byggfirma. Anonymkode: 05ac3...647 7 1
Elle Melle Skrevet mandag kl. 14:19 #46 Skrevet mandag kl. 14:19 Det finnes vel knapt en mer eier/flokk-orientert rase enn schafer. Å omplassere en eldre hund av den rasen er ganske forferdelig. Den kommer til å være ulykkelig resten av livet. Og ikke en gang fordi noen har blitt skilt, eller syk eller har mistet jobben, men fordi man ikke har lyst til å beholde dyret man selv har skaffet seg. Det håper jeg rett og slett dere ikke gjør. 12 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:20 #47 Skrevet mandag kl. 14:20 Stakkars hund og stakkars det barnet på 4 år som allerede er knyttet til hunden!!! Anonymkode: 69a2a...cf6 8 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:21 #48 Skrevet mandag kl. 14:21 Jeg ville kvittet meg med hunden. Barn er MYE viktigere. Anonymkode: 6315a...ddc 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:22 #49 Skrevet mandag kl. 14:22 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er en schæfer Hva mener du med andre setning? ts. Anonymkode: 145c8...00d Hva tror du selv at de mener? Selvsagt mener de at statistisk sett vil dere mest sannsynlig gå fra hverandre, spesielt hvis dere går for barn nummer tre, og når det skjer, bør dere ha avtale om at dere deler hunden 50/50, motsatt uker av barna. Dere er faktisk grusomt egoistiske, for 7 år siden visste dere nok allerede at dere ville ha barn, så dette skulle dere tenkt på før dere skaffe hund. For dere er hunden bare en del av livet, men for hunden er dere hele livet. Det finnes mange familier på fem som fint klarer seg med hund, det handler om instilling. Anonymkode: 7e544...70b 9 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:23 #50 Skrevet mandag kl. 14:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d Fuck deg tenker jeg. Anonymkode: e3458...07a 7 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:26 #51 Skrevet mandag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, det kommer jo an på om dere er svært nøye med hvem som får overta henne. Og da mener jeg kun hundefolk med gode referanser og god tid. Hva slags hund er dette? Anonymkode: 01190...059 Ja, men hva med hundens følelser oppi dette? Hadde aldri klart det! Vi hadde en golden retriver og fikk barn nummer 3 og 4 uten at det var noe problem, og vår hund var yngre. Anonymkode: 54b53...432 6 1 1
Myrmica Skrevet mandag kl. 14:27 #52 Skrevet mandag kl. 14:27 Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negative til omplassering jeg. Jeg har vært i andre enden, og tatt inn hunder på både 7 og 12 år. Hundene har ikke lidd noe av den grunn - tvert imot, de har fått det langt bedre! Ikke fordi de nødvendigvis hadde det vondt der de var, men fordi det tross alt var en grunn til omplassering (i minst ett tilfelle var det barn), og de kom til en person uten barn og med tid til og kunnskap om hund. Bare bruk tid og vær nøye på hvem som får overta hunden. Hundens verden faller slett ikke i grus av den grunn. Langt bedre å tenke tanken nå, enn å ende opp med alt for lite tid når neste barn kommer, og SÅ måtte sette i gang med den samme prosessen. 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:28 #53 Skrevet mandag kl. 14:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville kvittet meg med hunden. Barn er MYE viktigere. Anonymkode: 6315a...ddc Man kvitter seg ikke bare med et familimedlem, fordi et barn som ikke eksisterer enda en gang, er viktigere! Folk med holdninger som deg, er sånne folk jeg håper aldri får dyr som knytter seg til deg med alt av følelser det medfølger! En hund som må flytte fra familien sin, kan reagerer på samme måte som et barn som blir omplassert - bli demprimert og føle seg ensom! Anonymkode: 54b53...432 9 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:29 #54 Skrevet mandag kl. 14:29 Elle Melle skrev (9 minutter siden): Det finnes vel knapt en mer eier/flokk-orientert rase enn schafer. Å omplassere en eldre hund av den rasen er ganske forferdelig. Den kommer til å være ulykkelig resten av livet. Og ikke en gang fordi noen har blitt skilt, eller syk eller har mistet jobben, men fordi man ikke har lyst til å beholde dyret man selv har skaffet seg. Det håper jeg rett og slett dere ikke gjør. Det driter egoister i, dessverre.... Anonymkode: 54b53...432 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:31 #55 Skrevet mandag kl. 14:31 Jeg hadde aldri kvittet meg med hunden. Den er også ett familiemedlem akkurat som barna deres. Anonymkode: 6f532...ea5 4 2
mommyaka Skrevet mandag kl. 14:31 #56 Skrevet mandag kl. 14:31 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skjønner tankegangen, men jeg har blitt så dårlig i de forrige svangerskapene. Sterk kvalme og så bekkenløsning. Så jeg er nede for telling og mannen må ta barna i 9 mnd. ts. Anonymkode: 145c8...00d Er jo ikke sikkert du blir dårligere nå... Og er det krise om din mann må ta vare på deres 2 andre barn og hund i 9 mnd? Regner med at at de går i barnehagen/ skolen. 4
Vibelator Skrevet mandag kl. 14:33 #57 Skrevet mandag kl. 14:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så sørgelig! 😢 Dere klarer vel p å holde hunden selv om dere går fra to til tre barn? Kjøp større bil. Det er et LIV det er snakk om, ikke en ting. Stakkars hund. Anonymkode: 9d1a0...4de Karma vil straffe hardt..........og få flere barn nå som ran og kriminalitet eksploderer,og Europa på randen av krig,det var lurt ja Omg 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:35 #58 Skrevet mandag kl. 14:35 Det burde være strengere krav til å eie dyr. Hvem som helst uten noe form for empati kan skaffe seg dyr. Dere har hatt hunden i SYV år!! Hvordan kan man i det hele tatt tenke på kvitte seg med et familiemedlem man har hatt i 7 år? På den andre siden er dere tydeligvis ikke glad i denne hunden, så da er det vel kanskje best å gi den et hjem hvor den vil bli elsket? Anonymkode: 3bfc3...22a 9 1
Vibelator Skrevet mandag kl. 14:36 #59 Skrevet mandag kl. 14:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det burde være strengere krav til å eie dyr. Hvem som helst uten noe form for empati kan skaffe seg dyr. Dere har hatt hunden i SYV år!! Hvordan kan man i det hele tatt tenke på kvitte seg med et familiemedlem man har hatt i 7 år? På den andre siden er dere tydeligvis ikke glad i denne hunden, så da er det vel kanskje best å gi den et hjem hvor den vil bli elsket? Anonymkode: 3bfc3...22a En dag blir ts selv omplassert da forholdet ryker Karma 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:37 #60 Skrevet mandag kl. 14:37 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skjønner tankegangen, men jeg har blitt så dårlig i de forrige svangerskapene. Sterk kvalme og så bekkenløsning. Så jeg er nede for telling og mannen må ta barna i 9 mnd. ts. Anonymkode: 145c8...00d Du får be mannen skjerpe seg når det kommer til kosthold og livsstil de siste 6 månedene før dere eventuelt skal forsøke, forskning viser at svangerskapskvalme i stor grad kan kobles til mannens helse. Dvs røyk/snus, alkohol, trening og mat. Bekkenløsning er hormonelt, men kan forebygges med slyngetrening. Du har jo en holdning som tilsier at det vil gå galt, fordi du allerede tenker at det vil gå galt. Du må jobbe mer med tankesettet ditt. Anonymkode: 7e544...70b 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå