melinnna Skrevet torsdag kl. 15:20 #141 Skrevet torsdag kl. 15:20 TS og de som støtter henne er møkkafolk som kan dra dit peppern gror. Avskyelig 🤬 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:23 #142 Skrevet torsdag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 20.29): Dette er ikke trolling. Sjekk finn.no og se hvor mange hunder som omplasseres pga «endret livssituasjon». Dere som mener vi bør beholde hunden uansett, er det bedre at hunden kommer nederst på prioriteringslista og må nøye seg med kanskje en times tur hver dag? ts. Anonymkode: 145c8...00d Det er vel ikke så ille med en times tur hver dag? Har dere en hage dere kan slippe hunden ut i? Anonymkode: aa615...c85
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:25 #143 Skrevet torsdag kl. 15:25 mommyaka skrev (På 24.11.2025 den 21.43): Du skjønte ikke skrivefeil... 🤦🤦🤦🤦 Gjorde jeg ikke? Hva får deg til å tro det?🤔 Anonymkode: 65ae7...f74
Honey Dew Skrevet torsdag kl. 15:29 #144 Skrevet torsdag kl. 15:29 Du burde virkelig ikke hatt hund. Hunder er ikke forbruksvare. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:40 #145 Skrevet torsdag kl. 15:40 Det er da ikke så stor forskjell å gå fra to til tre barn, og tid til hunden regner jeg med at dere har nå også. Den har jo heller ikke så veldig mange årene igjen, så vær så snill og la den få bo hos dere resten av livet! Anonymkode: 18148...f06 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:48 #146 Skrevet torsdag kl. 15:48 AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 20.30): Vesentlig mer jobb med småbarn og babyer enn eldre. Anonymkode: 72b56...f01 De har da vært småbarn en gang i tiden? Eller tror du de spawnet ut som eldre barn? Anonymkode: 7c17a...35d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:54 #147 Skrevet torsdag kl. 15:54 Myrmica skrev (På 24.11.2025 den 15.27): Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negative til omplassering jeg. Jeg har vært i andre enden, og tatt inn hunder på både 7 og 12 år. Hundene har ikke lidd noe av den grunn - tvert imot, de har fått det langt bedre! Ikke fordi de nødvendigvis hadde det vondt der de var, men fordi det tross alt var en grunn til omplassering (i minst ett tilfelle var det barn), og de kom til en person uten barn og med tid til og kunnskap om hund. Bare bruk tid og vær nøye på hvem som får overta hunden. Hundens verden faller slett ikke i grus av den grunn. Langt bedre å tenke tanken nå, enn å ende opp med alt for lite tid når neste barn kommer, og SÅ måtte sette i gang med den samme prosessen. Fordi det er helt forjævlig at noen skaffer seg dyr fordi de "er så søte", bare for å kaste de vekk når noe "søtere" (les: barn) kommer inn i bildet. Anonymkode: 7c17a...35d 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:54 #148 Skrevet torsdag kl. 15:54 Jeg er ikke enig i at ingen vil ha en hund på 7 år, tvert i mot. Kjenner flere som med glede vil ta i mot/og har tatt i mot en "ferdig" hund (meg selv inkludert). Mange vil slippe valp og unghund fasen, som er ganske krevende. MEN Jeg syns ts har helt forkastelige holdninger, kvitte seg med hunden for å få et barn til? Snakk om å være uansvarlig, og faktisk direkte slem. Du skulle jo aldri hatt hund, kjenner jeg blir sint. En ting er om man havner i en uforventet situasjon hvor man plutselig ikke kan ha hund. Om man blir syk, eller må bytte jobb som ikke er forenlig med hundehold, mange plutselige livsendringer kan oppstå. Dette derimot er å kaste bort et liv for å få plass til et annet liv, bruk og kast. Æsj. Anonymkode: 9e986...44b 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:57 #149 Skrevet torsdag kl. 15:57 Det skrikes ut i tide og utide om at abort er drap uansett når det gjøres og alle foster er liv, men når det kommer til en hund som ikke lenger "passer inn" grunnet familieøkelse så er det ikke så viktig lenger. Avliv bikkja, den er jo så gammel likevel sier de. Hunder er et liv på akkurat samme måte som et barn. Tenk om noen skulle tatt deg ut av alt du kjenner og elsker, bare fordi de ønsker et barn til? Bli revet vekk fra "mamma og pappa" fordi de ville bytte deg ut med noe bedre? Egoistiske jævler, alle sammen. Håper dere som er enige med ts aldri skaffer dere dyr. Gjelder ts og. Anonymkode: 7c17a...35d 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:59 #150 Skrevet torsdag kl. 15:59 Skyt heller hunden enn å omplassere den. Mer omsorg enn omplassering Anonymkode: 1d8dc...be3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:09 #151 Skrevet torsdag kl. 16:09 Ville avventet og sett. Når man får barn nr tr justeres ofte ikke familiedynamikken, da er de den lille som kommer til en fiks ferdig familie og som justerer seg inn. Ville kanskje brukt noen kroner på en stor hundegård så han kan få vært en del ute , samt kanskje fått hjelp det første halve året med turer o.l før jeg tok en såpass drastisk avgjørelse. Anonymkode: 641c7...bf6 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:13 #152 Skrevet torsdag kl. 16:13 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg regner med problemene med tre små barn og hund går på lufting og mosjon / stimuli for hunden. Tre store ungdommer er jo selvgående. Anonymkode: 2fb2d...eba Man er ganske lite løsningsorientert om et tredje barn velter denne logistikken. Hunden har hatt samme behov for mosjon og stimulering da de hadde bare ett barn og nå når de har to. Hva er forskjellen når det blir tre barn? I permisjonstiden har den som har permisjon all verdens tid til å ta med både hund og barn ut på tur, og når permisjonen er over kan jeg heller ikke forstå at det kan bli så fryktelig mye vanskeligere å ta seg av hunden med tre barn enn det er nå med to barn. Anonymkode: 9c618...c2a 1 3
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 16:35 #153 Skrevet torsdag kl. 16:35 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er ikke enig i at ingen vil ha en hund på 7 år, tvert i mot. Kjenner flere som med glede vil ta i mot/og har tatt i mot en "ferdig" hund (meg selv inkludert). Mange vil slippe valp og unghund fasen, som er ganske krevende. MEN Jeg syns ts har helt forkastelige holdninger, kvitte seg med hunden for å få et barn til? Snakk om å være uansvarlig, og faktisk direkte slem. Du skulle jo aldri hatt hund, kjenner jeg blir sint. En ting er om man havner i en uforventet situasjon hvor man plutselig ikke kan ha hund. Om man blir syk, eller må bytte jobb som ikke er forenlig med hundehold, mange plutselige livsendringer kan oppstå. Dette derimot er å kaste bort et liv for å få plass til et annet liv, bruk og kast. Æsj. Anonymkode: 9e986...44b Å bytte jobb er god nok grunn for å omplassere / avlive en hund, men ikke å få barn? Jaja… Det er ikke sånn at man kan bestille en stork som kommer den dagen hunden har dødd en naturlig død. For mange vil det ta noen år før de får til å få barn. Barn er et livslangt prosjekt. Hunder lever gjerne i 8-15 år, hvis man er så heldig. Noen dør dessverre av kreft, eller må avlives på grunn av sykdom før den tid. For meg virker det rart å skulle velge bort å få et barn til - fordi familiens hund kanskje kan leve i noen år til. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:41 #154 Skrevet torsdag kl. 16:41 Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden): Å bytte jobb er god nok grunn for å omplassere / avlive en hund, men ikke å få barn? Jaja… Det er ikke sånn at man kan bestille en stork som kommer den dagen hunden har dødd en naturlig død. For mange vil det ta noen år før de får til å få barn. Barn er et livslangt prosjekt. Hunder lever gjerne i 8-15 år, hvis man er så heldig. Noen dør dessverre av kreft, eller må avlives på grunn av sykdom før den tid. For meg virker det rart å skulle velge bort å få et barn til - fordi familiens hund kanskje kan leve i noen år til. Har du vært på jobbmarkedet i det siste? Man kan plutselig havne i en situasjon der man mister jobb, og da trenger en ny for å betale for hus og livet? Det er ikke bare bare å få akkurat den jobben man vil ha, så da må man ta det man får, som f.eks. turnus. Jeg dømmer ikke noen som plutselig havnet i en uforutsigbar situasjon som det. Jeg snakker ikke om folk som aktivt går inn for å bytte jobb og kvitter seg med hunden fordi man heller ville ha en annen jobb. Anonymkode: 9e986...44b 1 1
Tubaluba Skrevet torsdag kl. 16:42 #155 Skrevet torsdag kl. 16:42 AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.16): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d Kan skjønne tanken, og selv er jeg ganske kjørt etter mange år med unger og katt+hund. Uansett, hadde aldri i verden klart å omplassere dyra våre. De er familiemedlemmer. Nå er de seniorer, katten er 19 og hunden 15. De krever mer av før pga dette. Vi skal gi dem et godt liv fra start til slutt. Det mener jeg må være utgangspunktet man bør være seg bevisst når man skaffer seg et dyr, men er klar over at ting kan skje. Livet kan endre seg. Bedre enn et dårlig hjem, er et nytt hjem.
Bokormsen Skrevet torsdag kl. 16:47 #156 Skrevet torsdag kl. 16:47 Kvitt deg med hund og skaff barn, er ikke noe å tenke på en gang. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:49 #157 Skrevet torsdag kl. 16:49 AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 14.16): Vi er et par i midten av 30-årene med to barn, de er 1 og 4 år. Vi ønsker oss et tredje barn og føler vi må bestemme oss snart pga alderen vår. Vi har også en hund på 7 år. Vi fikk henne som valp før vi valgte å få barn. Vi er jo såklart veldig glad i henne, men jeg er ganske sikker på at det blir for mye med tre barn og en hund som krever sitt. Det blir også for trangt i bilen. Jeg synes det er kjipt hvis hunden (som drar på åra) skal sette en stopper for barneønsket. Og ja, jeg er klar over at mange nok tenker at dette er svært egoistisk, samtidig flommer det over på finn av hunder som omplasseres pga barn som kom. Hva tenker dere? Anonymkode: 145c8...00d så motbydelig! Sånt kynisk pakk burde virkelig ikke formere seg, det er nok egoistiske uansvarlige drittsekker uten empati her i verden 🤮 Anonymkode: 66d07...430 3 2
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 16:50 #158 Skrevet torsdag kl. 16:50 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du vært på jobbmarkedet i det siste? Man kan plutselig havne i en situasjon der man mister jobb, og da trenger en ny for å betale for hus og livet? Det er ikke bare bare å få akkurat den jobben man vil ha, så da må man ta det man får, som f.eks. turnus. Jeg dømmer ikke noen som plutselig havnet i en uforutsigbar situasjon som det. Jeg snakker ikke om folk som aktivt går inn for å bytte jobb og kvitter seg med hunden fordi man heller ville ha en annen jobb. Anonymkode: 9e986...44b Folks livssituasjoner endrer seg hele tiden. Noen skaffer seg hund i samråd med øvrig familie og gode naboer. Plutselig faller noen fra og man har ikke lengre noen som kan lufte hunden på dagtid, eller som kan ta seg av den i jobbhelger. En hund vil ikke kunne forstå hvorfor den blir omplassert, om det skyldes dødsfall, skilsmisse, alvorlig sykdom, jobbytte eller familieforøkelse. Man kan godt synes at unge voksne ikke burde skaffe seg hund i utgangspunktet, siden det er mindre sannsynlig at deres livssituasjon vil holde seg jevnt stabil i 10-15 år. Men nå finnes det ingen regel som sier at kun de som er 50+ kan skaffe seg hund.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:50 #159 Skrevet torsdag kl. 16:50 Bokormsen skrev (1 minutt siden): Kvitt deg med hund og skaff barn, er ikke noe å tenke på en gang. Og aldri skaffe et nytt dyr i fremtiden. Anonymkode: 3bfc3...22a 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:00 #160 Skrevet torsdag kl. 17:00 Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden): Folks livssituasjoner endrer seg hele tiden. Noen skaffer seg hund i samråd med øvrig familie og gode naboer. Plutselig faller noen fra og man har ikke lengre noen som kan lufte hunden på dagtid, eller som kan ta seg av den i jobbhelger. En hund vil ikke kunne forstå hvorfor den blir omplassert, om det skyldes dødsfall, skilsmisse, alvorlig sykdom, jobbytte eller familieforøkelse. Man kan godt synes at unge voksne ikke burde skaffe seg hund i utgangspunktet, siden det er mindre sannsynlig at deres livssituasjon vil holde seg jevnt stabil i 10-15 år. Men nå finnes det ingen regel som sier at kun de som er 50+ kan skaffe seg hund. Alle uansett alder som ikke tenker lengre enn akkurat nå, burde ikke få lov til å ha dyr. Hvor mange VOKSNE skaffet seg dyr under corona og kvittet seg med dem når landet åpnet opp? Mange. Hvor mmange VOKSNE skaffer seg dyr, for så å drepe eller kvitte seg med dyret når sommerferien starter? Alt for mange. Det er skremmende hvor mange som ser på hund/katt som bruk og kast. Anonymkode: 3bfc3...22a 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå