Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er uføre og på tinder. 
Når i dating prosessen sier dere at dere er ufør?

Før første date eller etter en date eller 3? 

Anonymkode: f2601...76f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier utdanninga/tidligere yrket mitt først. Ser vedkommende an også forteller litt mer etterhvert. Er trygdet pga årsaker som faktisk har endel inngripen på vanlig livsutfoldelse, så helseutfordringer må fortelles om uansett. Også går det som regel greit, men klart, det er ingen supersporty-og supersosiale menn som velger meg. Det hadde blitt altfor kjedelig for dem.

Anonymkode: 9052a...64f

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det samme. Altså sagt utdanningen min. Men NÅR forteller du? 
Før eller etter dere har møttes?

Anonymkode: f2601...76f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at dere ikke har dette i profilen deres?

Anonymkode: f5b75...a51

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil vite det med en gang. Er ikke interessert i å gå inn i noe med noen som har så store helseutfordringer at de ikke engang klarer å stå i jobb. Det passer ikke for meg 

Anonymkode: bc8ba...733

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil vite det med en gang. Er ikke interessert i å gå inn i noe med noen som har så store helseutfordringer at de ikke engang klarer å stå i jobb. Det passer ikke for meg 

Helt enig, jeg er glad i å reise og være aktiv,  er man så syk at man ikke kan jobbe, bør det stå i profilen så jeg slipper å kaste bort tiden min!

Anonymkode: a3d00...edd

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har skrivd min utdannelse og hva jeg jobbet med, så at jeg ble ufør etter dette.

Er "usynlig syk", derfor viktig for meg å være åpen. Som kvinne vil det alltid være lettere å få en mann som ufør enn det er for en mann.

En ufør mann vil nok slite endel, helst finne ei som er ufør også. Hos meg mangler det ikke interesse.

Anonymkode: d1a45...a7c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig, jeg er glad i å reise og være aktiv,  er man så syk at man ikke kan jobbe, bør det stå i profilen så jeg slipper å kaste bort tiden min!

Skriver dere i profilen deres at dere ikke vil bruke tid på mennesker med sykdom og skader da? Det kan jo være noen som vil unngå dere også.

Anonymkode: 1863f...6d7

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne vite det med en gang. På samme måte som jeg ønsker å vite hva folk jobber med. Jeg ønsker å møte en som er aktiv sånn som meg. Jeg utelukker absolutt ikke en person bare for at han er ufør, men må vite hvordan det påvirker hans liv. 

Anonymkode: ba2ab...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

du bør heller prøve noe annet enn tinder hvis du ser etter et seriøst forhold

jeg fant mannen min på sukker.no 

Anonymkode: b086d...6f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skriver dere i profilen deres at dere ikke vil bruke tid på mennesker med sykdom og skader da? Det kan jo være noen som vil unngå dere også.

Anonymkode: 1863f...6d7

Nei, men man skriver at man ønsker å f.eks reise og ha et aktivt liv, og da utgår det jo å være sammen med en som er så syk, at vedkommende ikke kan jobbe. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ufør og har høy kapasitet til både reising og være aktiv.

Anonymkode: 65b22...9e7

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men man skriver at man ønsker å f.eks reise og ha et aktivt liv, og da utgår det jo å være sammen med en som er så syk, at vedkommende ikke kan jobbe. 

Tror du er på villspor her.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er du ufør da?

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor er du ufør da?

ikke den du siterer. Man kan være uføretrygdet, fordi at man ikke har inntektsevne - men likevel ha restarbeidsevne til å være aktiv.

Derfor så pleier jeg å si at jeg er uføretrygdet, fordi at jeg ikke har inntekstevne. Men jeg kan likevel være aktiv. Jeg har til og med vært fulltidsstudent med uføretrygd.

Nå har vel også uføretrygd blitt mer som AAP. Det trenger ikke å være en permanent tilstand. Man er ferdig utredet, men trenger tid for å bli bedre/stabil. Hvis mine helseutfordringer bedrer seg om noen år kan jeg være i 100% jobb. 

Jeg vet om noen som har gått fra å være 100% uføretrygdet, til å utdanne seg som sykepleier og jobber som det. 60%.

Anonymkode: 67316...a77

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor er du ufør da?

Ikke meg du svarer, men kommentaren din kan like mye rettes mot en person som nettopp har fylt 67 år. Det betyr ikke at personen som nettopp har fylt 67 år og er blitt pensjonist, ikke har evnen til å reise. Eller å gå en tur, herunder "aktiv". 

Det er en grunn til at ufør ble kalt "uførepensjon" tidligere, noe som betyr at ens helse var "satt til pensjonsalderen" som er 67 år, selv om du skulle vært 47 år, bare for å ta frem et eksempel. 

At man ikke har evnen til å være en profitt-produserende maskin for en kapitalistisk gris fra mandag til fredag, uke etter uke, har ikke noe sammenheng med evnen til å ta et par reiser i året i eget tempo, og det å gå ut par - tre turer i uka som 67-åring. 

Så har du 67-åringer som har evnen til å jobbe lenger, og nå kan de jobbe til minst 72 år fra 1. januar 2026, samtidig som du har uføre som dauer og kreperer før de har fylt 50 år. 

Samtidig kan pensjonisten som nettopp har fylt 67 år drite i å jobbe mer selv om 67-åringen er frisk og har kapasiteten til stede. 67-åringen beregner selv om det er "verdt det" å fortsette å jobbe økonomisk og helsemessig etter 67 år. 

Anonymkode: 03528...e46

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det her henger ikke på greip. Hadde jeg hatt høy kapasitet så hadde jeg jobbet.
Ikke reist og vært aktiv på den tiden man egentlig skal jobbe. 
Reise og være aktiv skal man holde på med i fritiden 

Anonymkode: 5a146...7c6

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville fortalt det ganske fort, og før en eventuell date. 

Både for min og andres del, - jeg ville ikke orket 3 dates, og faktisk kjenne på interesse og kanskje til og med en gryende forelskelse , og så blir en vraket fordi en ikke kan feks vere like aktiv som eventuell partner.- jeg er av naturlige grunner, mye hjemme og en sofapotet pga sykdom, så er jo en fordel om en partner er informert. 

Krake søker make tenker jeg. 

Folk må vite hva de går til tenker jeg, de finner jo utav det før eller senere. 

Anonymkode: a5b32...19a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er grunnen til at dere ikke har dette i profilen deres?

Anonymkode: f5b75...a51

Ingen orker vel å date dårlig helse før de evt har fått et godt førsteinntrykk 😄

Anonymkode: 26fc6...3f5

Skrevet

Jeg har brukt å skrevet det i profilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...