Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan foregår verge?

Jeg får lite penger inn til å betale alle regningene.

Anonymkode: 32ced...38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om du får for lite penger inn til å betjene huslån og kjøpe mat hjelper det ikke med verge. Da må du tjene mer. Alternativt selge huset. 

Har du ikke råd til å bo der du bor må du finne noe billigere. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (4 timer siden):

Om du får for lite penger inn til å betjene huslån og kjøpe mat hjelper det ikke med verge. Da må du tjene mer. Alternativt selge huset. 

Har du ikke råd til å bo der du bor må du finne noe billigere. 

Er ufør så kan ikke tjene mere pga. helsa mi. Men problemet er også at det koster mye med kjøp og salg også og megleravgift. Og jeg må leie inn hjelp til flytting siden helsa ikke får til alt. Synes det er vanskelig å organisere alt fra a til å.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ufør så kan ikke tjene mere pga. helsa mi. Men problemet er også at det koster mye med kjøp og salg også og megleravgift. Og jeg må leie inn hjelp til flytting siden helsa ikke får til alt. Synes det er vanskelig å organisere alt fra a til å.

Ingenting av det der løser seg med tvangssalg heller... Så om du ikke har råd til å bo der du bor er det ikke noe som løser seg. Du FÅR ikke penger av en økonomisk verge

Ved tvangssalg får du mest sannsynlig mindre for huset, gebyrene er skikkelig høye, du har ingen kontroll på hva meglerforetaket fakturerer, og du sitter igjen med restgjeld som ikke er gøy. 

Endret av newman01
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Verge varierer litt etter behov, men generelt: Verge er en person du leier inn for å styre økonomien din. Det vil si: vergen har fullmakt til din konto, betaler regningene dine, og gir deg "lommepenger". 

Men verge skal også veilede deg til å rydde opp hvis det er økonomisk rot. Det inkluderer å råde deg til å selge hvis boligen du har er for dyr for din økonomi. 

Du får ikke mer penger inn ved å ha verge... Med mindre du har svært lav inntekt, så skal du selv betale vergen. 

Anonymkode: 18ece...94e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde dere gått med på å ha verge om de hadde krevet det?

Du har satt deg selv i en umulig økonomisk situasjon med mislighold av gjeld og altfor store utgifter i fht inntekter. Så ja, det er åpenbart at du trenger en økonomisk verge. 

Anonymkode: 52b66...0aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan foregår tvangssalg av bolig? Bør man da selge før det går til tvangssalg? 

Hvis du får muligheten til å selge med megler på fritt marked istedenfor tvangssalg, så velg megler.

Anonymkode: ac484...249

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...