Gå til innhold

Har du det såpass ryddig at du kan ta i mot uventet besøk?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva er for og dårlig renhold for dere? 

Har venninner som beklager rotet sitt, men rotet består av to kaffekopper på bordet, en søppelpose ved inngangsdøren som skal ut, 2 glass i vasken og en genser liggende ved skittentøyskurven på badet. 

Også er det andre som har en kleshaug som skal brettes utover halve sofaen, smuler fra tre dager under bordet, leker liggende utover stue, kjøkken og gang, en kleshaug på badegulvet, såperester og tannkrem i vasken, tykt støv over alle hyller, synlige hybelkaniner, en overfylt kjøkkenvask, og 15 par sko liggende slengt rundt om i gangen. 

Anonymkode: a44f6...ae3

Og det er jo nettopp det - folk er forskjellige, og det er derfor forskjell på hvor mye rot og skitt man synes er flaut hvis det kommer besøk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har det alltid strøkent , rent og ryddig. Alltid hatt, selv med barn som er sore nå da. Får uanmeldt besøk av venninner innimellom ,en bror eller nabo. Bor i en liten by utenfor Oslo

Anonymkode: d5e3b...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her er det alltid noen lunde i hovedetasjen. Så viss det er voksne som kommer så blir jeg ikke stressa. Er det barn som barna får besøk av og de skal leke i kjelleren så blir jeg litt mer panisk da det stort sett ser ut som et bomba h-hus, oppussing i noen deler av kjelleren, vaskerom som er overfylt og et bad som ser ut som om en uteligger har bodd der i 6 mnd 😂

Anonymkode: 14b8f...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg bor alene. Har fatigue, så prøver å rydde bittelitt hver dag, og legge ting på plass med en gang. Har ikke energi til storrydding eller storrengjøring. Er litt støvete da, og vinduene er forferdelig. 

Men får ikke uanmeldt besøk, orker sjeldent å være sosial. 

Anonymkode: ac440...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avdøde svigerfar kunne finne på å komme uanmeldt til alle tider og da pleide han å komme med noen bemerkninger slik som "åh hå, har dere hatt fest?" var før vi fikk barn- så da ga jeg litt blaffen å ha det så rent og ryddig, var mest plagsomt å bli overrumplet i truse og Tskjorte og måtte flykte opp på soverommet for å skifte.

Anonymkode: 6af9c...886

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som er verdens største skrotnisse så vi har altid rot hos oss dessverre. Jeg orker ikke bruke all min tid på å rydde og min mann ser det overhoved ikke (det var slik i hans barndomshjem også).

I starten synes jeg det var pinlig når folk kom uanmeldt, men nå har jeg faktisk blitt så gammel at jeg driter i hva folk tenker. De som kommer er jo folk som kommer fordi de kjenner meg/mannen. Og de kommer igjen tross rotet. De som ikke liker det kommer ikke uanmeldt mer- de ser vi andre steder eller på avtalte dager hvor vi kan få kontroll på huset før de kommer..

Tenk så mye koselig samvær dere som ikke lukker opp mister bare fordi dere er redd for hva andre tenker. 

Anonymkode: d5720...c07

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja kan det. Rotete er det ikke. Men jeg er ikke kjempe flink til å tørke støv. Det skal jeg være ærlig på. Men mannen min roter litt da. Så når jeg er hjemme alene når han er ute og reiser så er det veldig ryddig her. Men det går fint. Det finnes værre ting enn at han roter litt. Jeg får til å leve med det. 

Anonymkode: eef46...f24

• Liker 1
Skrevet

Her er døra åpne for den som kommer. Her kommer fort naboen innom for en kopp kaffe, svigers svinger innom, søstre til mannen. Venner av ungdommen kommer innom.

Utrolig koselig er det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi har det ryddig og rent, men det står ikke like bra til med ting å kunne by på... 

Anonymkode: 03938...319

Samme her. 

Men kaffe og te får duge om man kommer uanmeldt. 

Anonymkode: 68a28...141

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke ha det striglet til enhver tid fordi noen kommer på uanmeldt besøk. Folk vet at vi har 2 små barn, pusser opp og har 100% jobber. Da får de forvente litt støv i en vinduskarm, leker utover gulvet og et rotete kjøkken hvis vi ikke har rukket å rydde etter middag. 

Anonymkode: ace4d...679

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Nei.

Jeg er for lite hjemme til at det er mulig å holde det ved like. Står nesten alltid to klesstativer klær på stua, og noe ligger på sofaen. Er nesten bare hjemme for å vaske klær før jeg drar videre igjen. Har bodd her i snart 6 år uten å få besøk da jeg bor litt kronglete til, så da prioriterer jeg ikke å ha leiligheten i slik stand at det tåler besøk. 

Anonymkode: 603c3...7cf

• Liker 1
Skrevet

Ja har det, er viktig for meg det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det aldri strøkent, men folk må gjerne komme uanmeldt på besøk likevel. Folk tåler da å se at man lever og bor i huset sitt vel? Jeg har ingen forventning av at andre bor i utstillings hjem hvertfall 😄

Anonymkode: 24ba6...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke så mye om litt rot (på egne vegne altså, jeg blåser i hvordan andre har det), men synes det er verre om støvet burde vært tatt og gulvet burde vært dratt over.... Rot er greit, møkk synes jeg er verre ;)

Heldigvis er det ikke ofte uanmeldt besøk her (sentrale Østlandet). Har hus i en liten kommune i Nordland, der er det mye vanligere med uanmeldt besøk.

Anonymkode: b240e...53e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn og gård med mye dyr både inne og ute, så her er det aldri strøkent. Kommer ofte uanmeldt besøk og det går helt fint. 

Anonymkode: 0e24d...12c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men hva er for og dårlig renhold for dere? 

Har venninner som beklager rotet sitt, men rotet består av to kaffekopper på bordet, en søppelpose ved inngangsdøren som skal ut, 2 glass i vasken og en genser liggende ved skittentøyskurven på badet. 

Også er det andre som har en kleshaug som skal brettes utover halve sofaen, smuler fra tre dager under bordet, leker liggende utover stue, kjøkken og gang, en kleshaug på badegulvet, såperester og tannkrem i vasken, tykt støv over alle hyller, synlige hybelkaniner, en overfylt kjøkkenvask, og 15 par sko liggende slengt rundt om i gangen. 

Anonymkode: a44f6...ae3

Har på følelsen at man bare sier det for å unnskylde seg, enda man vet at det er ok+. Som at en tynn person sier jeg er tykk der man skal svare at "Nei, det er du ikke." 

Anonymkode: 09788...4f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei😂😂😂 men målet er å komme dit

Anonymkode: 2471d...476

AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei. Far i full jobb, mor er syk, fire travle barn med tusen interesser og hund.

Vi ser helst at folk sier ifra i god tid før de ringer på døra, for å si det sånn.

Anonymkode: d12c3...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da må du oppdra dem litt. Lås døra og ikke åpne til enhver tid. Gjør deg litt mindre tilgjengelig. Det var nødvendig da jeg flytta til mannens hjembygd for mange år siden. Har ikke tid til besøk hele døgnet. 

Anonymkode: ce041...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er så sjeldent vi har besøk at vi har rett og slett ikke "råd" til å late som vi ikke er hjemme pga rot. Dessuten er det veldig lett å se om vi er hjemme eller ikke. For mange år siden hendte det at jeg lot som jeg ikke var hjemme (bodde ett annet sted da) men det var aldri pga rot men pga en person som var tung å snakke med, sære interesser og arrogant og som ble sittende i timesvis. 

Anonymkode: 6b27a...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...