Gå til innhold

Noen som har vært på pilates reformer på Sats (i Oslo)?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sats Bislett har hatt det en stund, og nå har Sats Bjørvika også fått et rom med reformer-apparater. Har endelig klart å få booket en time. Det er veeeeldig populært, står ofte "79 på venteliste" og sånn, så det var ikke lett! Men jeg lurer litt på hvordan det kommer til å være. Jeg har vært på pilates-studioer i andre land og da må man gjerne ta noen privattimer før man får være med på gruppetimer, og jeg har aldri sett gruppetimer på mer enn seks eller åtte elever. Her er det 25 plasser... Skjønner ikke helt hvordan de skal få gitt skikkelig instruksjon. 

Noen som har vært på en sånn gruppetime og kan dele erfaringer? :)

Anonymkode: ae8ef...391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært på det. Enkle øvelser, ikke så avansert. Jeg liker best reformer HIIT eller strength. Mer trøkk. 

Anonymkode: 4409c...a6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2025 den 0.07):

Vært på det. Enkle øvelser, ikke så avansert. Jeg liker best reformer HIIT eller strength. Mer trøkk. 

Anonymkode: 4409c...a6a

Takk for svar! For meg er det greit at det er enkelt, så det høres bra ut! Men lurer på hvordan dette skal gå over tid - det er jo opptil 90 stykker på venteliste på disse timene, som gjør det veldig vanskelig å få noe kontinuitet, om man da ikke betaler ekstra for det pluss-medlemskap som lar en booke timer to uker i forveien. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært på et par reformer-timer, og er så langt fornøyd. Synes timene er interessante og ser aldri på klokken underveis. Jeg kjenner at jeg får god trening av musklene i mage og rygg. 

Selv har jeg Sats premium abonnement og det er helt nødvendig hvis man skal få noe kontinuitet på disse timene. Ventelistene er ekstremt lange. Håper Sats setter opp flere reformer-rom, siden det virker som om interessen er svært stor. Lurer på om dette er en hype, eller om folk vil være like oppslukt i denne treningsformen når det har gått mer tid. 

Anonymkode: b236e...425

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 8.41):

Jeg har vært på et par reformer-timer, og er så langt fornøyd. Synes timene er interessante og ser aldri på klokken underveis. Jeg kjenner at jeg får god trening av musklene i mage og rygg. 

Selv har jeg Sats premium abonnement og det er helt nødvendig hvis man skal få noe kontinuitet på disse timene. Ventelistene er ekstremt lange. Håper Sats setter opp flere reformer-rom, siden det virker som om interessen er svært stor. Lurer på om dette er en hype, eller om folk vil være like oppslukt i denne treningsformen når det har gått mer tid. 

Anonymkode: b236e...425

Så interessant! Jeg har også lurt på disse pilatestimene, har lyst til å prøve. 

Endret av Kristina
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2025 den 19.43):

Skjønner ikke helt hvordan de skal få gitt skikkelig instruksjon. 

Noen som har vært på en sånn gruppetime og kan dele erfaringer? :)

Jeg har gått på de siden begynnelsen.   Da hadde de egne intro-timer , mulig de har sluttet med de nå men sjekk om de finnes. 
Men hvertfall begynn med en vanlig time - ikke styrke/hiit.

Ellers har de alltid en intro om selve maskinen - det er noen få ting man må vite om / justere på forhånd.   
Det er bare å si fra på forhånd om at de er ny så er de sikkert ekstra nøye på dette. 

Er vanskelig å få time - men det er ganske mye bevegelse OG du kan møte opp selv om du er langt nede på ventelisten da mange ikke møter opp. 

Det er jo ikke direkte vanskelige øvelser og de aller fleste kan man justere litt på hvis man ikke har nok styrke/bevegelse . 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd, men: Du kan også sende en mail til sats og høre om de tilbyr PT-timer på Reformer, om så bare en gang for å få litt teknikk og hjelp. Jeg har gått på Reformer en stund, og kjente behov for å få tips og triks! Det er jo ikke så mye rom for å få veiledning underveis i timene.

Anonymkode: 724c3...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...