AnonymBruker Skrevet 22. november #1 Skrevet 22. november En venn jeg har kjent i mange år har gått all in i en treningsform på et senter. Hun har gått ned mange kilo og er blitt veldig flott. Men, denne treningen er nå alt og hun tror alle andre vil bli så lykkelige om de gjør akkurat som henne. Hun har utviklet en mild spiseforstyrrelse holdt i sjakk fordi hun må ha energi til å prestere. Alt blir veid og proteiner telt. Hun leser ikke lenger. Følger ikke med på nyhetene. Bryr seg ikke om fest og sosiale møter. Sluttet å reise på storbyturer. Bryr seg ikke lenger om å se Norge og å reise. Hele livet forgår mellom huset hennes, hennes deltidsjobb og helsestudioet. Dette plager ikke meg. Fint hun trives med sin livsstil. Min utfordring er at hun er så frelst og ser etter et par år nå ned på vanlige menneskers liv. At vi kaster bort livene våre og bør prøve det hun gjør. Dette er nok ikke representativt for alle. Men har sett mer enn ett tilfelle. Anonymkode: d878f...859
AnonymBruker Skrevet 22. november #2 Skrevet 22. november Veie mat er sunt, og å ikke bry seg om fest er sunt. Ellers er det som andre hobbyer, mange bruker mye tid på dem. Se ned på andre, ikke bra. Anonymkode: d35b2...3a0
AnonymBruker Skrevet 22. november #3 Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veie mat er sunt, og å ikke bry seg om fest er sunt. Ellers er det som andre hobbyer, mange bruker mye tid på dem. Se ned på andre, ikke bra. Anonymkode: d35b2...3a0 Jeg tror ikke dette regimet med å veie mat er så sunt. Hun sprekker med jevne mellomrom og overspiser helt sykt. Da godteri. Anonymkode: d878f...859
AnonymBruker Skrevet 22. november #4 Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hun sprekker med jevne mellomrom og overspiser helt sykt. Da godteri. høres ikke ut som om hun har det så bra Anonymkode: 7eb0d...820 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november #5 Skrevet 22. november Har du prøvd snakke med henne? Ha høyt fokus på trening og kosthold kan være sunt. Spesielt oss med ADHD kan bli veldig hektet og oppslukt om vi finner noe som roer ned hodet, og som gir mestringsfølelse. Kutte ut festing kan like gjerne være alder, eller at det faktisk har vært ett ønske lenge men man har ikke funnet "gulroten". Trening/sport har gitt meg mer å fylle dagene med, og det føles mye mer meningsfullt å legge seg tidlig for å komme seg ut på løpetur eller trening før søndagsfrokosten. At hun kutter ut fest og sosiale møter handler vel om endret livsstil. Jeg har masse sosialt via trening, og foretrekker skravle med folk som har samme livsstil som meg. Men at man kutter ut lesing og slutter følge med på nyheter er bekymringsverdig, spesielt når det foregår over flere år. Anonymkode: ae3fc...084 1
AnonymBruker Skrevet 22. november #6 Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hun leser ikke lenger. Følger ikke med på nyhetene. Bryr seg ikke om fest og sosiale møter. Sluttet å reise på storbyturer. Bryr seg ikke lenger om å se Norge og å reise. Hele livet forgår mellom huset hennes, hennes deltidsjobb og helsestudioet. Jeg tror du har hengt deg opp i dette med trening som en årsak. Hvis du ser det store bildet, så er det bare ett av mange symptomer på hvordan hun prøver å takle en psykisk lidelse. Anonymkode: d3808...df0 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Jeg tror ikke dette eksemplet er aktuelt for så mange. Jeg anser også dette som en måte å holde kontrollen på en psykisk lidelse. De fleste som blir opptatt av trening er fortsatt interessert i omgivelsene, holder seg oppdatert og har et liv utenom trening og jobb. Anonymkode: 3a3b4...a65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå