Gå til innhold

Kvar er etikken i Vixen-nominasjonane?å

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvar er etikken i Vixen-nominasjonane?

Eg er skuffa og uroa over at Selene Fjellvang Lie er nominert til Årets influensar og Årets forbilde. Dette er same personen som har delt svært private og sårbare augeblikk frå systera si med Downs syndrom – inkludert episoder mange oppfattar som “meltdowns” – og som har skapt debatt om korvidt dette er uansvarleg eksponering.Fagfolk og interesseorganisasjonar, som Downs syndrom Norge, har tydeleg sagt at slike videoar kan overskride grensene for privatliv og sårbarheit. Selene sjølv seier at ho tek kritikken på alvor, men det er klart at makta og rekkevidda ho har som influensarmakta og rekkevidda ho har som influensar gjer dette til eit alvorleg etisk spørsmål.      Å nominere nokon med dette innhaldet til Årets forbilde sender eit problematisk signal: det antyder at det er akseptabelt å bruke familiemedlemmer i sårbare situasjonar for personleg merkevarebygging. Vi må spørje oss sjølv – kva slags påverknad ønskjer vi at unge menneske skal sjå opp til?      Eg meiner Vixen burde reflektere over ansvaret dei har når dei gir slike prisar. Populært innhald er ikkje nødvendigvis forbilledleg innhald. Det er skilnad på å inspirere og å eksponere – her ser eg ei klar grense som har blitt kryssa.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (På 21.11.2025 den 16.49):

Eg er skuffa og uroa over at Selene Fjellvang Lie er nominert til Årets influensar og Årets forbilde. Dette er same personen som har delt svært private og sårbare augeblikk frå systera si med Downs syndrom – inkludert episoder mange oppfattar som “meltdowns” – og som har skapt debatt om korvidt dette er uansvarleg eksponering.Fagfolk og interesseorganisasjonar, som Downs syndrom Norge, har tydeleg sagt at slike videoar kan overskride grensene for privatliv og sårbarheit. Selene sjølv seier at ho tek kritikken på alvor, men det er klart at makta og rekkevidda ho har som influensarmakta og rekkevidda ho har som influensar gjer dette til eit alvorleg etisk spørsmål.      Å nominere nokon med dette innhaldet til Årets forbilde sender eit problematisk signal: det antyder at det er akseptabelt å bruke familiemedlemmer i sårbare situasjonar for personleg merkevarebygging. Vi må spørje oss sjølv – kva slags påverknad ønskjer vi at unge menneske skal sjå opp til?      Eg meiner Vixen burde reflektere over ansvaret dei har når dei gir slike prisar. Populært innhald er ikkje nødvendigvis forbilledleg innhald. Det er skilnad på å inspirere og å eksponere – her ser eg ei klar grense som har blitt kryssa.

https://www.vixen.no/artikkel/arets-kategorier-og-kriterier-2025

Her står det om kriteriene til hver kategori. Leste litt fort ser at det er noen som ikke skulle vært semifinalister der ja.

• Liker 1
  • Nyttig 3
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Enig med deg, virker som skinnkriterier. Dvs det ser bra ut på papiret men de gjennomfører ikke nominasjonen deretter. Finnes kanskje knapt influensere som når opp om de skal følge egne kriterier strengt og da blir det jo ikke noe Vixen😂

Endret av GulleGull
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Du tar prisutdelinga, og bransjen generelt, altfor seriøst

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
mannor skrev (52 minutter siden):

Eg tek ikkje prisutdelinga meir seriøst enn det ho sjølv ber om å bli teke. Når bransjen deler ut prisar for forbilde og påverknad , meiner eg det er legitimt å diskutere etikk og ansvar.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Wanda_2025 skrev (1 time siden):

Hvis Sara Emilie vinner  Vixen pris over Fæbrik , da kan man jaggu begynne å lure på seriøsiteten rundt denne  business prisen de deler ut @oss-to

https://www.tv2.no/underholdning/beklager-etter-kritiske-pengesporsmal-dreit-meg-ut/18445995/

https://faebrik.no/?srsltid=AfmBOooplLDT4fWlGResytMPQ4RfNHow7xUjHpmPhGMUeWes0l0pDLpf

Eg er einig. Skal bransjen og prisutdelinga bli tekne seriøst, meiner eg det er på tide med meir etisk refleksjon og sjølvransaking rundt kven ein løftar fram og kvifor.

• Nyttig 1
Skrevet
mannor skrev (På 12.1.2026 den 14.43):

Vixen har jo selv laget kriteriene for å bli nominert . De klarer ikke finne mer en ett par influensere som kan måle seg opp mot egne kriterier,  ikke rart man gir de kritikk og pes. Da er jo hele prisen og meningen bak den bare skinnhellig. Greit folk får med seg hva det egentlig dreier seg om. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vixen Awards feirar norske influensere og profiler i sosiale medier  og VG dekker det med direktesendingar, finalistane og vinnaren. Men i realiteten er dette ein reklameplakat for influencer‑bransjen sjølv, meir enn eit kulturelt event. Det er trist at media ikkje bruker anledninga til å vere samfunnskritisk: Kven får makt? Kva påverkar dette for kroppspress, mental helse og kommersiell påverknad? Dette blir sjeldan tatt opp i livesendingar og positive reportasjar.Når vi ser applaus og glitrande kjolar, kan vi hugse, bak fasaden finst ei bransje som bør stillast spørsmål ved !.

• Liker 4
Skrevet

Screenshot_20260123_230701_SamsungInternet.thumb.jpg.57f244119f5bd038affdfff0e7f09dab.jpgInfluensaren skriv at ho ikkje har bede om å vinne, difor vann ho ikkje. Er det slik Vixen fungerer?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (5 timer siden):

Vixen Awards feirar norske influensere og profiler i sosiale medier  og VG dekker det med direktesendingar, finalistane og vinnaren. Men i realiteten er dette ein reklameplakat for influencer‑bransjen sjølv, meir enn eit kulturelt event. Det er trist at media ikkje bruker anledninga til å vere samfunnskritisk: Kven får makt? Kva påverkar dette for kroppspress, mental helse og kommersiell påverknad? Dette blir sjeldan tatt opp i livesendingar og positive reportasjar.Når vi ser applaus og glitrande kjolar, kan vi hugse, bak fasaden finst ei bransje som bør stillast spørsmål ved !.

Mtp hvem som var vinnere av Vixen i år, ser det ut til at Vixen prøver å rebrande seg? 

• Nyttig 2
Skrevet
Wanda_2025 skrev (17 timer siden):

Mtp hvem som var vinnere av Vixen i år, ser det ut til at Vixen prøver å rebrande seg? 

Lat oss håpe det er starten på ei ny tid!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...