Gå til innhold

Hvilken symaskin skal jeg velge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt samme symaskin i 20 år, og nå må den byttes ut etter langt tjeneste😅 

Jeg liker å sy, men er ingen ekspert. Driver litt med FPP og ellers klær/bagger/småtteri. 

jeg aner ikke hva jeg trenger. Min har bare en fot (de andre har forsvunnet) så jeg tror alt vil være en massiv oppgradering. 
Hadde vært innmari kjekt med en som kutter tråden for meg. Ellers vet jeg ikke hva slags funksjoner som er kjekke å ha. 

hva har dere? 
budsjett har jeg ikke tenkt så mye på. Kan legge en del i det, men ønsker å bruke minst mulig 🫠

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du bør gå innom en flink forhandler og be om hjelp. Hvis du driver med quilting og ting som tar litt plass vil du kanskje ha en annen maskin enn om du bare syr klær. Alle symaskiner over et visst prisnivå og som selges av forhandlere funker og det handler derfor om det ekstra og hvilke funksjoner du settet nok pris på til å betale for. Og det handler også om hvilken maskin som gir deg godfølelsen og lyst til å sy. 🙂

Jeg har en nyere Pfaff og er veldig fornøyd med den.

Anonymkode: 1510e...6fb

• Nyttig 1
Skrevet

Dersom du har en forhandler i nærheten ville jeg gått dit og spurt. Greit å handle i nærheten dersom du trenger hjelp med maskinen i etterkant. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, i ditt tilfelle, du har sydd i 20 år, det er noe du vet du kan og liker, du kan gi deg selv lov å bruke litt penger på deg selv. Bestem budsjett på forhånd, om det er 5 tusen eller 10 tusen, og gå til en sybutikk og snakk med de. 

Men hvis det er for langt fra hvor du bor, se Tonje.no, eller Symaskiner.no, begge er veldig gode nettbutikker som selger symaskiner, du kan også ringe de begge og de vil snakke med deg og anbefale deg en riktig maskin for din budsjett og ønsker.

Anonymkode: d648a...19e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...