AnonymBruker Skrevet 17. november #1 Skrevet 17. november Det er mulig vi flytter da barnet vårt ikke trives, men da må vi selge og flytte og det passer veldig dårlig økonomisk, og gjør vi det så er vi jo ikke garantert at det blir bedre. Lurer på å kanskje leie først for å se an… Noen som har noen gode ideér for hvordan begynne på en annen skole der vi ikke tilhører skolekretsen geografisk. Ny skole vil også ligge i annen kommune. Optimalt hadde vært om eleven kunne begynne for å se an, at eleven pendler i starten, er det bra flytter vi. Og skulle vi ha solgt først etc etc så vil det ta mye lengre tid før eleven får begynt på ny skole. Skjønner forøvrig at det blir kaotisk hvis alle skulle gjort det sånn. Jeg er ute etter ideêr til løsning og ikke dårlige kommentarer😊 Anonymkode: 79833...869 2
AnonymBruker Skrevet 17. november #2 Skrevet 17. november Vet ikke om det er lov å bo i annen kommune enn skolen hvis det er snakk om barne/ungdomsskole? Dersom barnet vil flytte pga mobbing bør dere snakke med ny kommune/skole om dette. Mulig de da kan gjøre noen tilpasninger, som å ikke la han begynne i den mest "urolige" klassen. Og bo i sentralt område mtp andre barn, aktiviteter osv. Hvis det ikke er slik at dere føler det er nødvendig å skifte skole asap, ville jeg ventet til neste skoleår/høsten. I mellomtiden kan dere se om ting bedrer seg. Dere kan spare hvis dere har mulighet. Dropp evt dyr sommerferie. Se etter leiebolig. Og evt hus, hvem vet om noe av interesse dukker opp? Anonymkode: 87302...f32 1
AnonymBruker Skrevet 17. november #3 Skrevet 17. november Vi flyttet ikke, men byttet til privatskole. Vi byttet til privatskole i samme by. Men en i klassen byttet til privatskole i nabokommunen, og tok 2 busser for å komme seg dit. Anonymkode: d468b...3f8
AnonymBruker Skrevet 17. november #4 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet ikke om det er lov å bo i annen kommune enn skolen hvis det er snakk om barne/ungdomsskole? Dersom barnet vil flytte pga mobbing bør dere snakke med ny kommune/skole om dette. Mulig de da kan gjøre noen tilpasninger, som å ikke la han begynne i den mest "urolige" klassen. Og bo i sentralt område mtp andre barn, aktiviteter osv. Hvis det ikke er slik at dere føler det er nødvendig å skifte skole asap, ville jeg ventet til neste skoleår/høsten. I mellomtiden kan dere se om ting bedrer seg. Dere kan spare hvis dere har mulighet. Dropp evt dyr sommerferie. Se etter leiebolig. Og evt hus, hvem vet om noe av interesse dukker opp? Anonymkode: 87302...f32 Takk for innspill. Vi har allerede sett an lenge her vi bor. Og nå har vi insett at barnet må bytte miljø. Vi selger og flytter gjerne, men pga dagens økonomiske situasjon så har vi ikke råd til å selge og kjøpe flere ganger. Så en mulighet for å prøve skolen først på et vis før vi selger og kjøper hadde vært supert. Anonymkode: 79833...869
AnonymBruker Skrevet 17. november #5 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi flyttet ikke, men byttet til privatskole. Vi byttet til privatskole i samme by. Men en i klassen byttet til privatskole i nabokommunen, og tok 2 busser for å komme seg dit. Anonymkode: d468b...3f8 Takk for innspill. Vi står på ventelister til private skoler. Anonymkode: 79833...869
AnonymBruker Skrevet 17. november #6 Skrevet 17. november Tror de fleste som ikke trives vil oppleve at det blir bedre et annet sted. Jeg ville vært åpen med skolen så de kan hjelpe til. Anonymkode: 92c27...593
AnonymBruker Skrevet 17. november #7 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mulig vi flytter da barnet vårt ikke trives, men da må vi selge og flytte og det passer veldig dårlig økonomisk, og gjør vi det så er vi jo ikke garantert at det blir bedre. Lurer på å kanskje leie først for å se an… Noen som har noen gode ideér for hvordan begynne på en annen skole der vi ikke tilhører skolekretsen geografisk. Ny skole vil også ligge i annen kommune. Optimalt hadde vært om eleven kunne begynne for å se an, at eleven pendler i starten, er det bra flytter vi. Og skulle vi ha solgt først etc etc så vil det ta mye lengre tid før eleven får begynt på ny skole. Skjønner forøvrig at det blir kaotisk hvis alle skulle gjort det sånn. Jeg er ute etter ideêr til løsning og ikke dårlige kommentarer😊 Anonymkode: 79833...869 Her er det 30 minutter fra nabo kommunens skole. Vi har ha hatt elever derifra. Det har gått bra. Vet om en elev fra en annen skole i kommunen som kom til vår skole. Det gikk nok bedre på mange plan. Men falt litt ut, pga litt merkelig oppførsel selv. Så bedre ikke helt bra. Så om det blir bedre eller ikke. Må testes ut først. Første inntrykk er viktig, så bytter dere til nabo kommunen, så snakk litt om at de vil være litt nysgjerrig, og at det er lurt å være litt imøtekommende Anonymkode: e758e...8a2
Natttåke Skrevet 17. november #8 Skrevet 17. november Ja. Fra Ålesund til Oslo. Mye gladere familie etterpå. 3
AnonymBruker Skrevet 17. november #9 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er det 30 minutter fra nabo kommunens skole. Vi har ha hatt elever derifra. Det har gått bra. Vet om en elev fra en annen skole i kommunen som kom til vår skole. Det gikk nok bedre på mange plan. Men falt litt ut, pga litt merkelig oppførsel selv. Så bedre ikke helt bra. Så om det blir bedre eller ikke. Må testes ut først. Første inntrykk er viktig, så bytter dere til nabo kommunen, så snakk litt om at de vil være litt nysgjerrig, og at det er lurt å være litt imøtekommende Anonymkode: e758e...8a2 Vil det si at de bodde i nabokommunen mens de gikk på skole hos dere? Anonymkode: 79833...869
AnonymBruker Skrevet 17. november #10 Skrevet 17. november Vi flyttet innad i kommunen. Jeg brukte lang tid på å finne ut hvor vi burde flytte. Selv hadde jeg som voksen null tilknytning til den bydelen. For å si det sånn så er det det beste jeg har gjort. Barnet ble trygt igjen selv om det tok tid. Anonymkode: 88ba2...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november #11 Skrevet 17. november Vi flyttet da eldste ikke trivdes. Det var slik at vi uansett måtte ha noe større, men valget ble et annet sted ettersom vi ville bort derfra. Ja, det ble mye bedre, og hun trivdes mye bedre. Fikk mange gode venner, og jeg har aldri angret på det. Du har aldri noen garanti på at noen trives, men nå valgte vi et sted som hadde godt rykte, og der vi hadde noen kjenninger på skolen. Bare det å komme til et nytt sted, der ingen har en merkelapp på deg kan være veldig godt. Men nei, vi prøvde ikke ut skolen før vi byttet. Anonymkode: 5a2c6...099
AnonymBruker Skrevet 17. november #12 Skrevet 17. november Flyttet innenfor samme kommune, men til annen skolekrets. Begge barna (den ene på mellomtrinnet og den andre på ungdomsskolen) stortrives, og vi har aldri angret. Det eneste jeg angrer på er at vi ikke gjorde det tidligere. Vi solgte huset først, og kjøpte nytt hus litt på måfå. Det eneste som var viktig for oss var å komme i en annen skolekrets, hvilken skolekrets betydde ikke noe. Har spurt barna etter vi flyttet om de skulle ønske vi ble værende, og de er veldig enige om at de aldri vil tilbake. Anonymkode: f64b2...a82
AnonymBruker Skrevet 17. november #13 Skrevet 17. november Det er avhengig av hvorfor barnet ikke trives. Om det er et barn som er i mye konflikter med andre pga egen oppførsel, så er det stor sannsynlighet for at det blir liknende på nytt sted. Om det ikke trives fordi det ikke har funnet noen det trives med, så kan det bli bedre på nytt sted, men det kan også bli det samme som nå - og da stor sannsynlighet for at barnet føler seg mislykket som heller ikke der klarer å få gode venner. Anonymkode: 96edf...61f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå