Gå til innhold

Finner ikke utstyr som er smått nok…

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åååh jeg er så frustrert! Vi har en fireåring som ikke er stor (rundt 100 cm og 14 kilo). 

Vi driver med idrett men finner ikke utstyr som er smått nok! Skøytene finnes ikke i riktig størrelse, og alt beskyttelsesutstyret er minst to år for stort… Jeg blir så frustrert når jeg må lære han å stå på skøyter og ALT ER FOR STORT :frustrert: Det blir så vanskelig når alt er for stort, han drukner jo i alt utstyret, det blir vanskeligere å bevege seg og finne balansen.. 

Jeg har selv opplevd å vokse opp i "for stort" utstyr, og vet hvor frustrerende det er! Hvorfor lager de ikke skøyter i str 24 eller 25?! Eller 23? Han begynte gå på skøyter i fjor og da måtte vi kjøpe justérbare, men de er jo ikke gode skøyter! 

Buksene sklir ned, albuebeskytterne sklir ned, brynjen tar for mye av beveglighetsvidden hans.

(Hele greia er at vi øver mye på å falle, ha høy hastighet, balansetrening etc).  

Må vi virkelig vente med skøyter og hockey noen år, bare fordi han er liten av vekst? Frustrerende!!! 

Anonymkode: 0fda8...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente litt, kanskje?

Hvorfor "må" du lære han å stå på skøyter. Mine er normalt store av vekst, men jeg kan ikke huske at skøyter var et tema før de var ca 7-8 år.

Anonymkode: b47ba...e51

Skrevet

Mine startet med skøyter fra de kunne gå  . da var det justerbare frem til de ble 7-8 år. Fra 8-11 år har det vært billige coop obs-skøyter, som er elendige men funker. 

Nå er jenta 14 år og har ordentlige skøyter til 12000 kr. Er på elite nivå og skøyter hver dag. 

Jeg tror ikke valg av skøyter til så små barn har betydning for om de blir gode eller ei. Det er gleden av å leke på isen. 

La barnet ditt bruke justerbare du! 

Anonymkode: 8f11b...849

• Liker 1
Skrevet

Trenger han så mye beskyttelsesutstyr da? Hjelm ok. Knebeskytter kanskje.. albuebeskytter høres overdrevent ut

Men husk at et fall når du er 100 cm og veier ingenting er noe annet enn for voksne å bli meia ned.

Anonymkode: f9016...a67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...