Gå til innhold

Merker på vinylgulv etter teppe og varmekabler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier en møblert leilighet. Det var teppe på stueromsgulvet da jeg flyttet inn. Det er varmekabler på gulvet. Da utleier kom innom for å sjekke noe påpekte hen at jeg hadde det veldig varmt i leiligheten og at det kan bli  merker under teppet. Hen påpekte at hen husker at det allerede var merker under teppet fra før av. Jeg hadde ikke lagt merke til dette og undersøkte grundig etter at utleier dro. Ser at det er merker på gulvet der teppet har ligget. Jeg har fjernet hele teppet for jeg tenker at det er tullete å ha et teppe på gulvet når det gir merker på gulvet. Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for å redusere/fjerne merkene? Skjønner ikke hvorfor utleier lot teppet stå der da jeg flyttet inn når de visste at det ble merker. 

Anonymkode: 6d1dd...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde delvis et sånt gulv også, det blir merker av alt som står/ligger der over tid. Hadde en krakk stående, ble merker. En firpakning brus, merker. Huseieren sa bare at sånt skjer med sånt gulv, ellers kan en ikke bo på det og sa ingenting. Det er vanskelig å unngå det helt, og hun visste jo det var sånn fra før, kanskje merkene forsvinner litt nå som teppet er vekk, men andre møbler og ting kan likevel trykke på det. 

Anonymkode: 1d21a...3d7

AnonymBruker
Skrevet

Så og si alle gulv får "merker" etter tepper etter en stund, da det utsettes for mindre lys. Nå vet jeg ikke hvor godt det synes der teppet hos deg lå, men tror ikke det er noe som går bort med det første. Om det er vanlig at det oppstår slike fargeforskjeller på slikt gulv, dvs at det bare er et kosmetisk problem, så ville jeg nok lagt teppet tilbake igjen (om det ser greit ut så klart). 

Anonymkode: 6cd0c...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...