Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk er sure på jobb fordi de er dritt lei jobben sin og av ulike grunner ikke kan eller vil gjøre noe med situasjonen sin.

Angående bokser. Skyll dem hjemme med vann før du panter og du sparer deg for mye klissete søl. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spurte høflig, og hvis man ikke tåler det så kan man ikke jobbe i en serviceyrke.

Hun snakket jo hånlig og småbjeffet til sin unge ansatte også.

Ts

Anonymkode: a6205...436

Når du spør for tredje gang, med krav og forventning om at hun skal gå og fikse umiddelbart, er du ikke lenger høflig. Helt uavhengig av ordvalg og tonefall. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes du var vanskelig. Det holder med å si fra. Du har heller ingen myndighet til å si til en ansatt at det er greit å ta en såpe fra butikken.

Anonymkode: c0bcb...647

Jeg har gitt beskjed to ganger bare de sitte ukene, uten at det har kommet såpe og papir der, og da blir man litt lei når man har pantet 30 bokser og hendene er klissete av øl og  Red Bull.

Jeg spurte om hun KUNNE  hente en såpe- jeg sa ikke at hun skulle TA en såpe fra hyllen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har gitt beskjed to ganger bare de sitte ukene, uten at det har kommet såpe og papir der, og da blir man litt lei når man har pantet 30 bokser og hendene er klissete av øl og  Red Bull.

Jeg spurte om hun KUNNE  hente en såpe- jeg sa ikke at hun skulle TA en såpe fra hyllen. 

Du får pante et annet sted da, eller ha våtservietter i vesken om det er så viktig for deg. 

Anonymkode: c0bcb...647

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å være sur og småbjeffe til sin kollega som ikke forstår en merkelig prislapp?

Man snakker skikkelig til sine kollegaer og til kunder også.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Da får du kjøpe våtservietter og bruke disse.

Skrevet

På jobb jobber jeg. Jeg er nok litt kjølig men vennlig da. Ikke der for å skaffe venner, men utføre jobben min.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det kun vann i de boksene du panter, da? 

Det kommer alltids rester ut fra boksene selvom de er tomme. 

Anonymkode: f545e...a51

Ganske vanlig å skylle bokser og flasker uten kork før man hiver de i en pose for å unngå søl og lukt 😊

• Liker 7
Skrevet

Noen er sure. Sikkert mye å gjøre til dem (generelt sett) evt en veldig dårlig drevet butikk. Stort negativt i service yrke. Og veldig dumt for de det gjelder at deres ansatte ikke skjønner hvor langt man kan komme med en hyggelig tone. Jeg hadde iallefall fort oversett litt rot og mangler om man hadde fått god hjelp og med ett smil om man spurte om noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og svaret på det er faktisk nei. De kan ikke bare hente varer i butikken. Det må registreres i kassa, ellers blir det svinn eller tyveri. Dette er ikke en prosedyre alle kan, fordi dette ikke er noe som gjøres ofte. 

Anonymkode: d5260...1f9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg jobber selv i et yrke der jeg møter folk hver dag, både kjente og ukjente, og jaggu må jeg være hyggelig og høflig selv om jeg ikke alltid er i form til det.

Var på min lokale Rema i sted for å pante flasker, og de var som vanlig tom for såpe i såpedispenseren og såpeflasken som stod på vasken var også tom, og det var ikke papir i tørkepapir holderen som er ved siden av panteautomaten.

Som oftest er det tomt for såpe eller papir, og det har det vært lenge nå til tross for at jeg og sikkert andre har gitt beskjed.

Jeg ga beskjed til den unge jenten som satt i kassen at det var tomt for papir og såpe, og spurte høflig om hun kunne hente tørkepapir eller en såpe.

Jenta visste ingenting, så jeg sa til henne at det sikkert var greit at hun hentet en såpedispenser, siden det pleier å stå en såpedispenser på vasken.

Jenta sa fremdeles at hun ikke visste om hun kunne gjøre det, og beklaget.

Jeg sa da at hun fikk spørre en kollega eller sjefen sin om hun fikk lov til å hente såpe og tørkepapir, og da gikk hun.

Plutselig dukket det opp en kollega, som bjeffet til meg at jeg ikke kunne kreve at de skulle ordne med tørkepapir og såpe kl 21.30 på en lørdagskveld.

Jeg spurte da om det ikke var butikkens ansvar å holde såpe og tørkepapir ved panteautomaten, og hun svarte ja og gikk sin vei, så jeg vasket mine klissete hender i vann og tørket på buksen.

På vei til kassen kjøpte jeg med meg en pose med bananer som lå i restekassen til kr 6,95,-

I kassen ble prisen til 14 kroner, og verken jeg eller jenten i kassen skjønte hvorfor det ble 14 kroner når det stod 6,95 på prislappen.

Hun ringte etter kollegaen, og hun kollegaen svarte sin unge kollega hånlig på spørsmålet om hvorfor det ble dobbel pris.

Jeg fikk litt vondt av jenten, og sa til kollegaen at jeg lurte også på hvorfor det kom opp dobbel pris.

Da så damen på meg og nesten spyttet ordene mot meg, og sa:" Det er jo kiloprisen! Herlighet, skjønner du ikke det da?"

"Nei det skjønte jeg ikke fordi det stod kun én pris på lappen", sa jeg.

Jeg tok med meg bananene, smilte til den unge jenten og ønsket de en god helg.

😃😃😃😃😃

Skrevet
Ludovica- skrev (12 timer siden):

Folk er sure på jobb fordi de er dritt lei jobben sin og av ulike grunner ikke kan eller vil gjøre noe med situasjonen sin.

Angående bokser. Skyll dem hjemme med vann før du panter og du sparer deg for mye klissete søl. 

Folk er sure overalt.Sjelden man ser glade personer i dag

Alt var bedre før avhengighets maskinen kom.Den henger fast i ene hånda og folk får bøyd nakke permanent

Unger og hund legger Di ikke merke til engang mens zombie blikket tråler sjermen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (19 timer siden):

Når du spør for tredje gang, med krav og forventning om at hun skal gå og fikse umiddelbart, er du ikke lenger høflig. Helt uavhengig av ordvalg og tonefall. 

Det var den unge ansatte Jeg spurte, ikke den eldre kollegaen som var så sur

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg ga beskjed til den unge jenten som satt i kassen at det var tomt for papir og såpe, og spurte høflig om hun kunne hente tørkepapir eller en såpe.

Det hadde jeg ikke forventet at ble ordnet kl 21.30 på en lørdagskveld.

Jeg hadde vel egentlig ikke forventet at det er såpe og papir ved panteautomat heller.

Anonymkode: 1c589...8f8

• Liker 4
Skrevet

Som tidligere butikkmedarbeider mener jeg at man skal holde seg for god til å svare frekt. 

Den eldre kollegaen sin oppførsel synes jeg ikke noe om. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ytdhd skrev (21 timer siden):

Som tidligere butikkmedarbeider mener jeg at man skal holde seg for god til å svare frekt. 

Den eldre kollegaen sin oppførsel synes jeg ikke noe om. 

Hun var frekk til den unge ansatte også 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en irriterende avd.leder.Hun stresser med alt,forteller alt hva man skal gjøre.Rekker ikke tenke selv

Anonymkode: c4120...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om en GenZ gjør jobben sin og kun det, så støtter jeg det. 

Jeg er vennlig mot alle i kundeservice uansett. Har jobbet i kundeservice før, så jeg vet hvor ufattelig slitsomt det kan være - det er et evig mas. OG du skal orke å smile til folk, selv i kassen. Å jobbe i butikk hadde vært greit utenom ca. 90% av kundene.

Anonymkode: a9980...393

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ofte gretten av kollegene mine, som faktisk ikke er interessert i kunder og kundeservice. De er på helt feil plass of forsurer arbeidsdagen til oss som trives med kunder og salg og elsker å hjelpe folk. Gretne kolleger drar andre ned.

Anonymkode: 38b36...102

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...