Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber selv i et yrke der jeg møter folk hver dag, både kjente og ukjente, og jaggu må jeg være hyggelig og høflig selv om jeg ikke alltid er i form til det.

Var på min lokale Rema i sted for å pante flasker, og de var som vanlig tom for såpe i såpedispenseren og såpeflasken som stod på vasken var også tom, og det var ikke papir i tørkepapir holderen som er ved siden av panteautomaten.

Som oftest er det tomt for såpe eller papir, og det har det vært lenge nå til tross for at jeg og sikkert andre har gitt beskjed.

Jeg ga beskjed til den unge jenten som satt i kassen at det var tomt for papir og såpe, og spurte høflig om hun kunne hente tørkepapir eller en såpe.

Jenta visste ingenting, så jeg sa til henne at det sikkert var greit at hun hentet en såpedispenser, siden det pleier å stå en såpedispenser på vasken.

Jenta sa fremdeles at hun ikke visste om hun kunne gjøre det, og beklaget.

Jeg sa da at hun fikk spørre en kollega eller sjefen sin om hun fikk lov til å hente såpe og tørkepapir, og da gikk hun.

Plutselig dukket det opp en kollega, som bjeffet til meg at jeg ikke kunne kreve at de skulle ordne med tørkepapir og såpe kl 21.30 på en lørdagskveld.

Jeg spurte da om det ikke var butikkens ansvar å holde såpe og tørkepapir ved panteautomaten, og hun svarte ja og gikk sin vei, så jeg vasket mine klissete hender i vann og tørket på buksen.

På vei til kassen kjøpte jeg med meg en pose med bananer som lå i restekassen til kr 6,95,-

I kassen ble prisen til 14 kroner, og verken jeg eller jenten i kassen skjønte hvorfor det ble 14 kroner når det stod 6,95 på prislappen.

Hun ringte etter kollegaen, og hun kollegaen svarte sin unge kollega hånlig på spørsmålet om hvorfor det ble dobbel pris.

Jeg fikk litt vondt av jenten, og sa til kollegaen at jeg lurte også på hvorfor det kom opp dobbel pris.

Da så damen på meg og nesten spyttet ordene mot meg, og sa:" Det er jo kiloprisen! Herlighet, skjønner du ikke det da?"

"Nei det skjønte jeg ikke fordi det stod kun én pris på lappen", sa jeg.

Jeg tok med meg bananene, smilte til den unge jenten og ønsket de en god helg.

Anonymkode: a6205...436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, du var da litt vanskelig kunde du og da?

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har pantet flasker i 40 år og sldri brukt såpe og papir i butikken i den forbindelse, så jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du trenger å bruker det.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke Ts var vanskelig.

På mine lokale matbutikker takker de hvis man gjør dem oppmerksomme på at noe er tomt, at det er søl et sted, eller annet som de må ordne. Og om den jeg snakker med ikke vet, så er de alltid påpasselige med å hente noen som kan ordne eller som vet.

Og ang. pris så er man virkelig ikke vanskelig om man påpeker at man ønsker å betale det varen faktisk koster, ikke det dobbelte.

Anonymkode: 82a8d...a09

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Vanskelig? Jeg spurte høflig om de kunne hente tørkepapir og såpe som det var tomt for.

Jeg var den eneste kunden i butikken.

Jeg spurte den ansatte om det var deres ansvar å sørge for at det var tørkepapir og håndsåpe der, og da svarte hun ja.

Hadde det ikke vært de ansatte sitt ansvar, så hadde jeg selvfølgelig ikke spurt om såpe eller tørkepapir.

TS

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å pant på en annen butikk som faktisk tar jobben sin seriøst. Jeg sluttet å gå på min lokale Kiwi fordi de ansatte var ubrukelige. Nå handler jeg på Coop Extra, som ligger lengre unna, men jeg får langt bedre service.

Anonymkode: 497d3...fd0

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Jeg har pantet flasker i 40 år og sldri brukt såpe og papir i butikken i den forbindelse, så jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du trenger å bruker det.

Hendene var klissete av øl og energidrikker fra boksene.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden):

Da er du grisete som ikke vasker hendene dine

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er du grisete som ikke vasker hendene dine

Ts

På hvilken måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som oftest er det tomt for såpe eller papir, og det har det vært lenge nå til tross for at jeg og sikkert andre har gitt beskjed.

Jeg ga beskjed til den unge jenten som satt i kassen at det var tomt for papir og såpe, og spurte høflig om hun kunne hente tørkepapir eller en såpe.

Jenta visste ingenting, så jeg sa til henne at det sikkert var greit at hun hentet en såpedispenser, siden det pleier å stå en såpedispenser på vasken.

Jenta sa fremdeles at hun ikke visste om hun kunne gjøre det, og beklaget.

Jeg sa da at hun fikk spørre en kollega eller sjefen sin om hun fikk lov til å hente såpe og tørkepapir, og da gikk hun.

Her ble du en vanskelig kunde, da du fortsatte å mase og kommandere en usikker ansatt... Hvilket ikke gjør det greit at den andre ansatte glefset på den måten, men det var jo ikke helt ut av det blå.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hendene var klissete av øl og energidrikker fra boksene.

Ts

Jeg drikker ikke øl og energidrikk.

Jeg panter bare tomme bokser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden):

Jeg drikker ikke øl og energidrikk.

Jeg panter bare tomme bokser.

Er det kun vann i de boksene du panter, da? 

Det kommer alltids rester ut fra boksene selvom de er tomme. 

Anonymkode: f545e...a51

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det kun vann i de boksene du panter, da? 

Det kommer alltids rester ut fra boksene selvom de er tomme. 

Det har jeg ikke opplevd. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ganske dårlig av de ansatte! Men mange av de er ganske unge og umodne og hater sikkert jobben sin

Anonymkode: 35237...87e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du var vanskelig. Det holder med å si fra. Du har heller ingen myndighet til å si til en ansatt at det er greit å ta en såpe fra butikken.

Anonymkode: c0bcb...647

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Det har jeg ikke opplevd. 

Merkelig. Du merker kanskje ikke noe til at du blir grisete på fingrene selvom du blir det da? Alle er forskjellige…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig. Du merker kanskje ikke noe til at du blir grisete på fingrene selvom du blir det da? Alle er forskjellige…

Jeg er veldig sensitiv for grising på fingrene, så det ville jeg definitivt merket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Her ble du en vanskelig kunde, da du fortsatte å mase og kommandere en usikker ansatt... Hvilket ikke gjør det greit at den andre ansatte glefset på den måten, men det var jo ikke helt ut av det blå.

Jeg spurte høflig, og hvis man ikke tåler det så kan man ikke jobbe i en serviceyrke.

Hun snakket jo hånlig og småbjeffet til sin unge ansatte også.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig sensitiv for grising på fingrene, så det ville jeg definitivt merket.

Rart…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ganske dårlig av de ansatte! Men mange av de er ganske unge og umodne og hater sikkert jobben sin

Anonymkode: 35237...87e

Den unge jenten som var usikker var hyggelig og høflig, men den eldre kollegaen var en burugle.

Ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...