Gå til innhold

noen som jobber innen ambulanse her?

Madeline_

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta ambulansefag. Noen som har tatt det og jobber innen det? Hvordan er det å jobbe innenfor det?

Er studiene harde å ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille bror er jobber i ambulansen.

Tror nok ikke studiene var så harde, man blir jo lærling i to år. Og får muligheten til å teste seg selv innen faget. Om man liker det eller ikke.

Han var heldig som fikk jobb raskt, men jeg tror ikke det er lett å få noe fast. Og det er Ganske dårlig betalt har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sladd

Det er et veldig intenst skoleår, mye som skal læres på kort tid. Men veldig morsomt, masse øvelser o.l.

Lærlingetida er veldig morsom, men veldig forskjellig på hvor i landet du er. Jeg var lærling i Oslo/Akershus og hadde to flotte år som lærling. Men mye hard jobbing, og ved siden av så måtte du skrive en egen perm som omhandlet alle måla i læreplanen.

Men det er et tøft yrke, fysisk og psykisk, så det er ikke alle som passer til det. Mange som startet i tjenesten sammen med meg som nå har gitt opp.

Men det er aldri en dag som er lik, man møter nye utfordringer hver dag, møter nye mennesker, må lære å takle mennesker i forskjellige livssituasjoner, og å samarbeide med andre etater. Det er kort fortalt en veldig givende jobb.

Det er ikke for pengenes skyld at folk velger denne utdannelsen, grunnlønna starter på 226 000 + tillegg da.

Bare å spørre om det er mer du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina

Jeg tar ambulansekurs nå(som er RÅDYRT!!!), og håper jeg snart kna få noen vakter! :) Lurer bare på hvordan turnus dere har? Jeg har hørt at det ofte er 10-12-times vakter og sånt?!

Jeg har jobbet litt på legevakten i praksis som hjelpepleier, og det virker som et kjempe interessant sted å jobbe!

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ambulansekurs nå(som er RÅDYRT!!!), og håper jeg snart kna få noen vakter! :)  Lurer bare på hvordan turnus dere har? Jeg har hørt at det ofte er 10-12-times vakter og sånt?!

Jeg har jobbet litt på legevakten i praksis som hjelpepleier, og det virker som et kjempe interessant sted å jobbe!

Jeg kan jo fortelle om min bror igjen...

Han har en del døgnvakter og helgevakter der de går på Fredagen og av igjen på mandags morgen. Så det kan jo være lange vakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sladdet

det varierer veldig på HVOR du jobber.

Noen har vanlig treskift, toskift, døgnvakter eller flere døgn på rad.

Jeg jobber et døgn i slengen, og stortrives, men det er en livsstil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Finnes det noen muligheter for videreutdanning innen ambulansefaget? Kan man f.eks. også kvalifisere seg til å jobbe på redningshelikopter eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Videreutdanning:

Paramedic

Vet ikke helt hva du tenker på med, redningshelikopter. Men her står det litt om hva som kreves for å være redningsmann hos Norsk Luftambulanse:

Redningsmann

Men må legge til at når det først er utlyst nye stillinger som redningsmann så er det maaange godt kvalifiserte søkere, lista ligger veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...