sykepleierstudent2 Skrevet 14. november #1 Skrevet 14. november Kjøpt leilighet i sameie, oppdaget at det er mye mer som må fikses enn det jeg trodde. Er ikke handy og har ikke noe kunnskap om oppussing. Badet må renoveres, gulv er slitt. Når jeg skulle leie firma for å fikse gulv, fikk beskjed at jeg må bytte varmtvannsbereder først som er over 20 år gammel før jeg legger gulv. Alt bare baller på seg, og det gir meg mye angst og depresjoner. Bør jeg selge med tap? 3
AnonymBruker Skrevet 14. november #2 Skrevet 14. november Det som må fikses sto vel i takstrapporten? Hvorfor må du bytte gulv? Er det så slitt at leiligheten er ubeboelig? Så vidt jeg husker fra trådene dine om gulvet, så er det ikke så ille... Varmtvannsbereder er det greit bytte, en eldre bereder har ofte mer varmetap til omgivelsene, og bruker mer strøm. Det er helt normalt å bo seg inn, og fikse litt og litt, spesielt ved førstegangskjøp. Anonymkode: b6f84...e02 9
AnonymBruker Skrevet 14. november #3 Skrevet 14. november Det er bare du selv som kan avgjøre om du bør (og kan?) selge med tap. Tåler økonomien din det? Anonymkode: d7609...18f 2
AnonymBruker Skrevet 14. november #4 Skrevet 14. november Pust med magen. Er det gulvet på badet som må byttes? Lag en liste over alt som må fikses og hva som burde prioriteres. Innhent så anbud fra flere håndtverkere og så velger du de med best erfaring og pris. Ta en ting i gangen og bo deg inn i leiligheten. Dette går bare bra. Forsøk å tenk tilbake til hva du falt for med leiligheten når du bestemte deg for å kjøpe den. Anonymkode: b2206...163 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november #5 Skrevet 14. november Som andre sier, du må ikke fikse alt med en gang, alle tåler en slitt eller mindre pen bolig, vedlikehold må alle boliger ha så fiks det som MÅ fikses før det som bør fikses og så kan du vurdere å fikse det du bare vil fikse. Kosmetiske feil feks må ikke fikses. Anonymkode: c41af...40f 2
AnonymBruker Skrevet 14. november #6 Skrevet 14. november Gratulerer med kjøpet! Ingen er født handy, og nå har du også mulighet til å lære deg det. Skriv lister. Finn ut hva som MÅ gjøres, og hva som kan vente. Hva har du råd til. Hva kan du få til selv, med hjelp fra noen med mer erfaring. Og så finner du beskrivelser på ALT på nettet. Anonymkode: 6435a...4eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november #7 Skrevet 14. november Ja, pust med magen. Har du noen i nettverket som du kan diskutere litt med? En litt handy far, eller ei venninne eller noe? Anonymkode: 14c84...2c4 2
AnonymBruker Skrevet 14. november #8 Skrevet 14. november Jeg har angret mange ganger når jeg har kjøpt ny bolig. Men det går stort sett veldig greit. Bare å selge hvis du mistrives. Har tapt mange hundre tusen med alle boligbytter. Så nå må jeg bli her i hvertfall 5 år før jeg selger igjen. Anonymkode: 6655d...9ec 2 1
Bose Skrevet 14. november #9 Skrevet 14. november Bo der i alle fall 1 år først, så hvis du enda ikke trives så selger du. Det gjør ingenting om ting er litt gammelt og slitt. Prøv innrede leiligheten så du synes det blir fint og koselig å være der. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november #10 Skrevet 14. november sykepleierstudent2 skrev (2 timer siden): Kjøpt leilighet i sameie, oppdaget at det er mye mer som må fikses enn det jeg trodde. Er ikke handy og har ikke noe kunnskap om oppussing. Badet må renoveres, gulv er slitt. Når jeg skulle leie firma for å fikse gulv, fikk beskjed at jeg må bytte varmtvannsbereder først som er over 20 år gammel før jeg legger gulv. Alt bare baller på seg, og det gir meg mye angst og depresjoner. Bør jeg selge med tap? Kan du ikke bare bo der? Det holder vel ikke på å falle ned? Anonymkode: bf691...2f6 5
AnonymBruker Skrevet 16. november #11 Skrevet 16. november Om badet bør renoveres, men ikke MÅ tas pga for eks råteskader, så hadde jeg ventet til jeg hadde spart opp nok til å ta alt på en gang, og fikset det akkurat som jeg ville hatt det. Dusjkabinett gjør at levetiden på badet nesten blir "evig". Sammen med god ventilasjon/avfukter, så skal man herje godt for at det blir helt ubrukelig. Anonymkode: 223bc...2ea 1 1
sykepleierstudent2 Skrevet 24. november Forfatter #12 Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 16.26): Det er bare du selv som kan avgjøre om du bør (og kan?) selge med tap. Tåler økonomien din det? Anonymkode: d7609...18f Tjaa, men det blir tapt 300k på det,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå