AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Hos min venninne er det et lyspunkt i taket på kjøkkenet som alltid flimrer. Vi har byttet pære og sørget for at den sitter skikkelig skrudd i. Det er en veldig gammel leilighet. Hva kan være grunnen, og hva kan vi gjøre? Hun leier, så hun kommer nok ikke til å få inn elektriker. Utleier er et stort firma som ikke bryr seg stort. Så jeg bare lurer på om det er noe jeg kan teste på egenhånd? Er det mulig at nye typer sparepærer f.eks. ikke funker så bra? Jeg vet jo man kan få tak i gammeldagse glødepærer fortsatt, typ stor sokkel og 60 watt, kanskje jeg skulle prøve det? Anonymkode: 41f99...760
newman01 Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Er det dimmer på kursen? Ofte liker ikke nymotens LED-pærer gammeldagse dimmere. Det kan også være dårlig kvalitet på ledpæren.
skrue Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Sett først pæren som flimrer inn i en annen lampe og test. Flimrer den fortsatt er det pæren, gjør den det ikke er det armaturet/ledningen/bryteren som er problemet. Om det ikke er en dimmer i oppsettet er det dårlig kontakt et sted. Det er ikke helt bra for slikt kan føre til varmgang.
Valeriouz Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Om det er dimmer til lyskilden, må du ha dimmepære. Koster litt mer.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Dårlig/gammel trafo? Anonymkode: 482af...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå