AnonymBruker Skrevet i går, 10:23 #21 Skrevet i går, 10:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mellom to og fire timer som oftest. Tolvåring. Anonymkode: edaae...f80 What! Anonymkode: 45b5a...f5b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:24 #22 Skrevet i går, 10:24 11-åringen legger seg selv og har gjort det i noen år alt. 7-åringen vil kose i senga mens hun hører på rolig musikk, sovner normalt på 10-15 minutter da. 5-åringen kan ta alt mellom 2 og 45 minutter, MÅ ha kroppskontakt, noen ganger leser vi, noen ganger bare hører vi på sovemusikk. Anonymkode: 670ca...ec9
lajlaj Skrevet i går, 10:59 #24 Skrevet i går, 10:59 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mine vil vi skal ligge så lenge i senga og snakke og kile, jeg blir helt utslitt. Samtidig er det kos å få litt alene tid med de og. Hvor lang tid bruker dere på å legge barn mellom 8-12 år? Anonymkode: 29400...a1f Du skal ikke bli utslitt. Du må lære deg å sette grenser for deg selv for at barna dine skal lære seg sunn grensesetting ovenfor andre. Du bruker den tiden du selv orker på det, uavhengig av hva andre her svarer. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:05 #25 Skrevet i går, 11:05 En av oss blir med på badet for tannpuss slik at det blir gjort. Noen ganger leser vi fo 7 åringen, men sjeldent. Når vi ikke leser for han så pakker vi inn og sier natta. Også leser han litt selv. Så han kan sove alt fra 30-90 minutter. Og han våkner ca 0530-0600 hver dag uavhengig når han legger seg/sovner Anonymkode: 94461...4d8
Goodtimes Skrevet i går, 11:08 #26 Skrevet i går, 11:08 Det at jeg har barna kun 50% av tiden gjør at den lille tiden med legging er ekstra verdifull. Størstejenta på 10 liker å legge seg selv da hun får være våken litt lenger enn hun på 8. Jenta mi på 8 år synes det er koselig om vi leser eller hører et eventyr. Baller seg godt inn i armkroken og det er ufattelig koselig
AnonymBruker Skrevet i går, 11:17 #27 Skrevet i går, 11:17 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mine vil vi skal ligge så lenge i senga og snakke og kile, jeg blir helt utslitt. Samtidig er det kos å få litt alene tid med de og. Hvor lang tid bruker dere på å legge barn mellom 8-12 år? Anonymkode: 29400...a1f Bruker en times tid, fra vi starter å si at det er på tide å legge seg til jeg går ut av et av deres rom. Men helt ærlig en veldig verdifull tid. Er det noe vanskelig som tenkes på kommer det gjerne når de ligger under dyna og vi skal lese og kose oss. Så for meg er det verdt den timen. Selve lesestunden er på 15-30 minutter helt avhengig av hva annet som snakkes om, hvor lange kapitlene er, om mor klarer å legge ned boka, haha. Og sånt. Yngste på 7 vil at vi ligger der mens hun sovner til lydbok, mens eldste på 9 liker at vi gjør det, men sovner også fint alene hvis det trengs. Men jeg er ganske streng på når det er på tide å sove sånn i forhold til nok søvn. Skal vi ha god tid til les og snakk må vi gå tidlig opp. Øynene skal lukkes før kl 21 uansett. Så, på hverdager skal besøk hjem 19:30 senest, da er det kveldsmat. Så fra kveldsmat/avslutte besøk eller aktivitet, så lander jeg i sofaen 2 timer senere. Men det ER en koslig tid av dagen, så jeg har ikke før nå tenkt over hvor mye tid det tar. Noen kvelder er jeg på trening og på yoga, da fikser mannen alt og jeg kommer bare hjem til soveklare barn som vil ha litt lesing og kos. Så det er ikke i veien for de andre tingene jeg gjør på kvelden heller. Anonymkode: 2f860...4c5
AnonymBruker Skrevet i går, 17:25 #28 Skrevet i går, 17:25 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Snakker med de og koser i armkroken. Ofte på kvelden når de skal legge seg de har mye på hjertet! Syns det er kos! Går vel 30min, noen ganger mer. Aldri forstått de som har sagt godt natt puss tenner. Anonymkode: 6daed...4b4 En enkel grunn er at vi slapper sammen før de går og pusser tenba Anonymkode: 5b68c...81b 1
Urwa Skrevet i går, 17:31 #29 Skrevet i går, 17:31 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har to barn på 7 og 12 år. Jeg sitter med begge til de sovner. Tar fra 5-30 minutter per barn. Jeg MÅ ikke, men de syns det er koselig. For meg (og dem) er det fin, verdifull tid. Har to trygge og harmoniske barn 😊 Anonymkode: 7c1b8...88a Så koslig🥰 Det gjør jeg med min 12-åring også🩵
AnonymBruker Skrevet i går, 20:29 #30 Skrevet i går, 20:29 AnonymBruker skrev (10 timer siden): What! Anonymkode: 45b5a...f5b Ja. Det er et slikt barn som krever minst en forelder 24/7. Ofte to. De finnes i den alderen, de også. Anonymkode: edaae...f80
AnonymBruker Skrevet i går, 20:46 #31 Skrevet i går, 20:46 Pleier å lese for 10-åringen. En halv time, kanskje Innimellom litt mindre. Anonymkode: f039b...1b2
Durancell Skrevet i går, 21:06 #32 Skrevet i går, 21:06 8 og 12 år. Sier natta og gir nattaklem. Ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:09 #33 Skrevet i går, 21:09 Normalen er ca 45 min. En sjelden gang 30 min, oftere 1 time. Noen ganger oppi 2 timer. Skal være sagt at det er diagnoser i bilde. Ofte på kvelden alle tankene skal ut. Anonymkode: 31057...284
NoaideBiehtar Skrevet 15 timer siden #34 Skrevet 15 timer siden 30 minutter med niåringen. Har vi ikke tid får han 0, altså da steller han seg og legger seg helt selv. Men på en vanlig dag prioriterer vi tid til han ved leggetid. Jeg syns det er den fineste tiden vi har sammen i løpet av dagen. Jeg leser for han, og det er minst like kjekt for meg som for han. Så prater vi litt, det er som regel i senga han forteller mest om hva som foregår i hans liv, eller hva han tenker på. En veldig avslappende og fin stund. ❤️ Har ikke endt med skilsmisse av den grunn. 😂 Den som ikke legger barn er som regel på trening, jobber eller gjør andre ting i huset. Så er det fred og ro på mor og far etter barna er lagt. Er heldigvis ikke sånn at vi må velge mellom kvalitetstid med barna eller hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå