AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Jeg har hele livet hatt overflødig hud på øyelokkene når jeg har slappet av i ansiktet, derfor har jeg løftet øyelokkene, pannen og kjeven og blitt anspent. Nå er jeg i 50-årene og ser at på det ene øyet henger huden mer ned på øyelokket, slik at det en øyet mitt ser mindre ut. Ønsker å fjerne huden, men leser at man ikke kan trene på fire til seks uker etterpå, og det er dumt da Jeg har en skade som gjør at jeg må trene styrke regelmessig og opprettholde muskelmassen. Hva er dine erfaringer med operasjonen og tiden etterpå? Anonymkode: 4e7c2...03b
Rødvinsfilosofen Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har hele livet hatt overflødig hud på øyelokkene når jeg har slappet av i ansiktet, derfor har jeg løftet øyelokkene, pannen og kjeven og blitt anspent. Nå er jeg i 50-årene og ser at på det ene øyet henger huden mer ned på øyelokket, slik at det en øyet mitt ser mindre ut. Ønsker å fjerne huden, men leser at man ikke kan trene på fire til seks uker etterpå, og det er dumt da Jeg har en skade som gjør at jeg må trene styrke regelmessig og opprettholde muskelmassen. Hva er dine erfaringer med operasjonen og tiden etterpå? Anonymkode: 4e7c2...03b Har ikke det selv, men vet om flere som har fått operert for tunge øyelokk som har vært veldig fornøyde. Det eneste de angrer på er at de ikke gjorde det tidligere. Jeg synes du skal snakke med legen din. Jeg synes det høres rart ut at man ikke skal kunne trene i så lang tid på grunn av et så lite inngrep.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (35 minutter siden): Har ikke det selv, men vet om flere som har fått operert for tunge øyelokk som har vært veldig fornøyde. Det eneste de angrer på er at de ikke gjorde det tidligere. Jeg synes du skal snakke med legen din. Jeg synes det høres rart ut at man ikke skal kunne trene i så lang tid på grunn av et så lite inngrep. På Volvat sine sider står det 4-6 uker uten unge løft. Regner med jeg ikke får det dekket siden det ikke påvirker synet mitt, og ser at det er veldig dyrt. Halve familien har tunge øyelokk, men ikke så unge som meg, så det er arvelig. Ts Anonymkode: 4e7c2...03b
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Jeg trente tidlig, når de verste blåmerkene og stingene var tatt. Gikk fint. Anonymkode: 1748d...3f9
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg trente tidlig, når de verste blåmerkene og stingene var tatt. Gikk fint. Anonymkode: 1748d...3f9 Og tidlig var dager eller uker etterpå? Ts Anonymkode: 4e7c2...03b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Null problem å trene etter inngrepet, mulig man bør unngå alt for tung styrketrening eneste. Snakk med legen om at øyelokkene plager deg, og at du anspenner deg (har du mye hodepine? Det kan komme av at du spenner deg, bruk det som argument for å bli henvist isåfall) Er ofte ikke så mye som skal til for å få henvisning er min erfaring. Anonymkode: bbcfc...1a8
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Null problem å trene etter inngrepet, mulig man bør unngå alt for tung styrketrening eneste. Snakk med legen om at øyelokkene plager deg, og at du anspenner deg (har du mye hodepine? Det kan komme av at du spenner deg, bruk det som argument for å bli henvist isåfall) Er ofte ikke så mye som skal til for å få henvisning er min erfaring. Anonymkode: bbcfc...1a8 Har vært anspent i kjeve og hele ansiktet i åresvis,og begynte å ta botox i pannen og rundt øynene for ti år siden og det hjalp en liten måned, før jeg ble jeg anspent igjen. Ts Anonymkode: 4e7c2...03b
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Jeg gjorde det før jeg var 37! Har alltid hatt litt tunge øyelokk, men etter nr tre ble født var det helt enormt! Legen mente det var noe hormonelt som slo inn. For min del gikk det veldig greit. Hadde ingen smerter, men var hoven i et par uker etterpå. Så ikke ut første uken, deretter var det helt ok. Det er 10 år siden jeg gjorde det nå, er fremdeles veldig fornøyd. Jeg husker ikke helt angående trening. Anonymkode: c98c4...50e 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gjorde det før jeg var 37! Har alltid hatt litt tunge øyelokk, men etter nr tre ble født var det helt enormt! Legen mente det var noe hormonelt som slo inn. For min del gikk det veldig greit. Hadde ingen smerter, men var hoven i et par uker etterpå. Så ikke ut første uken, deretter var det helt ok. Det er 10 år siden jeg gjorde det nå, er fremdeles veldig fornøyd. Jeg husker ikke helt angående trening. Anonymkode: c98c4...50e Hvis det er hormonelt, kan vel overgangsalderen gjøre øyelokk slappere også Ts Anonymkode: 4e7c2...03b
Helene Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Jeg opererte øyelokkene i en alder av 40. Jeg visste ikke at dette var en mulighet før en kollega gjorde meg oppmerksom på dette. Da jeg skulle sminke meg, hadde 3 øyelokk å sminke. Gikk til fastlegen, han syntes dette ikke var noe problem. Men henviste meg får en 2 opinion. Øyelegen tok bilder. De opererte. De fjernet 1 cm hud pr øyelokk. Det er mye. Jeg endte opp med mindre øyelokk enn da jeg var 25 år. Det skal sies, har kronisk migrene, så krunsher øyner og lokk hver uke. Men, å få fjerne 1cm hud pr øyelokk, så plutselig våken igjen. Selv fastlegen måtte innrømme det. Jeg så ikke trett ut konstant, eller trist og sur. Øyne gir så mye. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Jeg skal til legen og be om henvisning i disse dager. Er 51 og har tunge øyelokk og en panne som er full av furer etter å ha prøvd å løfte pannen og dermed øyelokkene i flere år. Tenker også at lett trening bør gå fint etter en ukes tid. Er det noen som har god erfaring på dette i Bergen? Anonymkode: c0bb8...3a8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ønsker å fjerne huden, men leser at man ikke kan trene på fire til seks uker etterpå, og det er dumt da Jeg har en skade som gjør at jeg må trene styrke regelmessig og opprettholde muskelmassen. Hva er dine erfaringer med operasjonen og tiden etterpå? Anonymkode: 4e7c2...03b Jeg har gjort det 2 ganger på offentlig sykehus, begge gangene var jeg tilbake i trening noen dager etter at stingene var tatt. Før stingene var tatt skulle jeg ikke løfte tungt og bøye hodet lavere enn hjertet pga trykk på stingene. Jeg brukte kjølebriller fra apoteket, veldig fornøyd begge ganger. Jeg har tunge øyelokk i familien og opererte første gang når jeg var ca 20 så igjen 20 år senere. Anonymkode: ffa72...825
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og tidlig var dager eller uker etterpå? Ts Anonymkode: 4e7c2...03b Litt over en uke. Hadde fortsatt litt blåmerker som jeg dekket til. Anonymkode: 1748d...3f9
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): På Volvat sine sider står det 4-6 uker uten unge løft. Regner med jeg ikke får det dekket siden det ikke påvirker synet mitt, og ser at det er veldig dyrt. Halve familien har tunge øyelokk, men ikke så unge som meg, så det er arvelig. Ts Anonymkode: 4e7c2...03b Det trenger ikke å gå utover synet, kan du feks se opp uten å flytte hodet? Ser du bedre om du løfter panne/øyelokk? Hos meg ble ikke synet først påvirket, hadde hodepine, spenninger i panne og tinning som utløste migrene. Anonymkode: ffa72...825
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Jeg hadde ingen smerter etter operasjonen øvre øyelokk operasjon. Det gikk veldig greit. Hadde gjort det igjen. Nå skal jeg ta full bukplastikk. Regner med det er mye smerter etter operasjon. Anonymkode: edcfa...d76
Helene Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Furer og rynker bryr jeg meg ikke om. Men når øynene sier at jeg er sint eller ja signaliserer annet enn jeg er. Jeg tok øyeoperasjonen. Angrer ikke en dag på dette. Som sagt, de fjernet 1 cm hud pr øyelokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå