Gå til innhold

Hvor mange timer i løpet av en arbeidsdag går til jobbing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rundt 7 timer går til jobbing. Alt timeregistreres ned til 15 minutter. Hjelper jeg en kollega så blir det interntid, men jeg må fortsatt skrive hvorfor.  

Anonymkode: 7b832...9e7

Dette var veldig fascinerende. Hva slags arbeidsoppgaver og type stilling har du? Må du logge underveis i løpet av dagen eller tar du alt på slutten? Er det pga fakturering? Hva gjør du f.eks. ved toalettbesøk (frekvens og tidsbruk er da veldig privat) 
Jeg ble oppriktig nysgjerrig her 😀

Anonymkode: 9ac8f...ea6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Rundt 7 timer går til jobbing. Alt timeregistreres ned til 15 minutter. Hjelper jeg en kollega så blir det interntid, men jeg må fortsatt skrive hvorfor.  

Synes dette virker så slitsomt? En venninne har det sånn. Hva er grunnen - og er det slitsomt? 😅

Anonymkode: 28619...76e

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg jobber fra hjemmekontor jobber jeg minimum 8 timer (ofte mer. Ingen avbrytelser eller noen å skravle med, så spiser et knekkebrød foran PC’en mens jeg jobber) 

Jobber jeg fra kontoret blir det en del småprat gjennom dagen, og en halvtimes lunsjpause. Så mindre effektivt.

Anonymkode: 9e95f...1b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dersom jeg jobber fra hjemmekontor jobber jeg minimum 8 timer (ofte mer. Ingen avbrytelser eller noen å skravle med, så spiser et knekkebrød foran PC’en mens jeg jobber) 

Jobber jeg fra kontoret blir det en del småprat gjennom dagen, og en halvtimes lunsjpause. Så mindre effektivt.

Anonymkode: 9e95f...1b6

Har samme erfaring her!

AnonymBruker
Skrevet

All den tiden jeg er på jobb går til jobb. Jeg er lærer.

Anonymkode: c386e...66f

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i kommunen, så blir mye pauser og lite effektivitet. Men de over oss fronter dette, at vi ikke skal stresse eller bry oss om resultater. Utover lunsj har vi minst 2 kaffepauser. Ofte siste timen før vi går hjem.

Anonymkode: 8c275...405

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 22.24):

7,5 t på jobb. 30 min betalt pause. Ellers ikke et sekund avbrekk. Barnehage ☺️

Anonymkode: 88f20...ee8

Når man er ute i barnehagen går mye tid til å sitte på kanten av sandkassa, inne sitter man ved bordet ved siden av den som tegner. Ganske chill! Og så får du være ute hver dag. Jeg syns mange ting ser bra ut, men pga støy og mas så hadde jeg ikke villet bytte. 

Anonymkode: a00fc...938

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes dette virker så slitsomt? En venninne har det sånn. Hva er grunnen - og er det slitsomt? 😅

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette var veldig fascinerende. Hva slags arbeidsoppgaver og type stilling har du? Må du logge underveis i løpet av dagen eller tar du alt på slutten? Er det pga fakturering? Hva gjør du f.eks. ved toalettbesøk (frekvens og tidsbruk er da veldig privat) 
Jeg ble oppriktig nysgjerrig her 😀

Anonymkode: 9ac8f...ea6

Jeg jobber for ulike kunder med økonomi. Det er min timeregistrering som gir min arbeidsgiver grunnlag for å fakturerer videre til kunden. All inntekt er basert på hva vi ansatte kan viderefakturere. 

På en måte er jobben veldig fri. Jeg har fleksibel arbeidstid. Samtidig er det forventet at vi strekker oss langt for kundene slik at vi overholder tidsfrister. 

Jeg logger etter hver kunde jeg tar. Noen ganger deler jeg det opp i helt spesifikke gjøremål. Jeg går på do og henter kaffe uten at jeg tar det på interntid. Det er strengt, men ikke så strengt. Sitter ikke med stoppeklokke. 

Jeg stortrives med jobben. Både det faglige, utfordringer og personlig kontakt med kunder over tid. Samtidig så er det stress det med timeregistrering. Det hender jo at vi alle har en dårlig dag og ikke jobber like effektivt. Samtidig har jeg aldri fått kritikk fra ledelsen over interntiden min. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal være helt dønn alvorlig. Jeg har kontorjobb, og lønn på litt over 800k etter siste lønnsøkning.

Min arbeidsdag ser ut som dette: 

0900: Kommer på jobb

0900 - 1100: Sjekker nyheter, mail, div. forum, og slikt. 

1100 - 1200: Lunsj 

1200 - 1400: Youtube videoer, scroller finn, et par runder til kaffemaskinen, kanskje ett og annet teams-møte. 

1400 - 1500: Tar en runde i bygget, kjører ut for å gjøre ærend, og slikt. 

1500: Drar hjem 

Slik har dagene mine vært et par måneder nå. Dersom jeg faktisk får noen oppgaver, eller spørsmål om leveranser, så jobber jeg intenst et par dager slik at jeg kan vise til noe. Så er det tilbake til det vanlige. 

Det meste av mitt synlige arbeid er å være med på teams møter.

Det ironiske er at om jeg hadde gjort dette hjemme, så hadde jeg fått jævlig mange flere spørsmål og havnet under lupen. Men så lenge jeg bare møter opp hver dag, og tvinner tomlene på jobb, så er det ingen bryr seg eller legger merke til noe. Så fort det dukker opp prosjekter med veldig lang tidshorisont, så melder jeg meg på - slik at jeg alltid er fullbooket. 90% av slike prosjekter dør bare ut, og jeg er aldri den som er hovedansvarlig. 

Anonymkode: 9c793...7c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 22.14):

og ikke til å scrolle eller andre ting som ikke har med arbeidsoppgavene å gjøre? 

Anonymkode: 26eb2...730

I min jobb har jeg dager hvor ikke noe skjer. Andre dager kan det gå i ett forferdelig stress. Stort sett har vi igjennomsnitt maks 2 timer effektiv jobbing per vakt. Bruker mye tid til å snakke med kolleger, lese bok, spille kort, ta en liten dupp. Alltid en som har fullt oppsyn og det veksler vi jo på.

Jeg har verdens beste jobb.

Anonymkode: 2662e...609

AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig. Jobber vel effektivt 1-13 timer pr dag. 

I perioder går det så i ett at pausene mellom møter brukes til å sjekke/svare på mail, og ta viktige telefoner. Andre dager er så stille at jeg drar hjem tidlig for å trene. Men da svarer jeg på mail og telefoner mens jeg er på trening hvis det kommer noe. 

Anonymkode: bc959...3ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 22.14):

og ikke til å scrolle eller andre ting som ikke har med arbeidsoppgavene å gjøre? 

Anonymkode: 26eb2...730

All arbeidstid bortsett fra lunsj pluss litt av fritiden hvis du inkluderer tid til å tenke på oppgavene, gjøre oppslag og ha jobbrelaterte samtaler

Anonymkode: e667d...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...