Gå til innhold

Hvor mange timer i løpet av en arbeidsdag går til jobbing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og ikke til å scrolle eller andre ting som ikke har med arbeidsoppgavene å gjøre? 

Anonymkode: 26eb2...730

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs. Hva du definerer som arbeidsoppgaver og ikke. Alle har ikke like definerte roller. Eller behov for å produsere noe.
Noen ganger kan jeg surfe i artikler fordi det har relevans for faget mitt, uten at det er direkte knyttet til en arbeidsoppgave.

For å svare på rollen spørsmålet, så jobber jeg nok mer enn mine timer hver dag fordi jobben min er å være tilgjengelig. :) 

Anonymkode: 48e41...674

• Liker 1
Skrevet

Scrolling funker dårlig når man jobber som bussjåfør..

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

7,5 t på jobb. 30 min betalt pause. Ellers ikke et sekund avbrekk. Barnehage ☺️

Anonymkode: 88f20...ee8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hele dagen når jeg er på jobb. Som vil si 7 timer (vi har betalt pause. Og den halvtimen jobber jeg ytterst sjelden, men er da naturlig nok tilgjengelig. Har ikke mulighet for å scrolle på andre ting enn jobb da jeg jeg jobber i bhg, og må da alltid vøre tilgjengelig og påkoblet ungene. Kan ikke sette meg ned å koble ut på andre ting. Kan en sjelden gang gå på do og svare på en snap. Da snakker vi 20 sekunder. 

Anonymkode: e1e71...e97

AnonymBruker
Skrevet

7.5 time på jobb. 1 times pause. Jobber resten av tiden. Renholder 

Kan dessverre ikke si det samme om mine kollegaer. De sitter inne på bøttekott i mer enn 1 time hver dag, utenom pausene 

Anonymkode: ef200...f1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage, så jeg scroller i pausen. Ellers ligger mobilen selvfølgelig i garderoben..

Anonymkode: 91be2...d1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det spørs. Hva du definerer som arbeidsoppgaver og ikke. Alle har ikke like definerte roller. Eller behov for å produsere noe.
Noen ganger kan jeg surfe i artikler fordi det har relevans for faget mitt, uten at det er direkte knyttet til en arbeidsoppgave.

For å svare på rollen spørsmålet, så jobber jeg nok mer enn mine timer hver dag fordi jobben min er å være tilgjengelig. :) 

Anonymkode: 48e41...674

Lurer litt på jobben din? Alle skal være tilgjengelige for arbeidsgiver på jobb. 

Personlig jobber jeg i 7.80 timer som er tiden arbeidsgiver betaler meg for. Surfing og annet gjør jeg i pausene. Men arbeidsmoral er vel dødene inne her på kg. 

Anonymkode: 51732...a54

AnonymBruker
Skrevet

Alle timer jeg er på jobb er full arbeidstid. Rekker ofte ikke lunsj (eller spiser ved pc’en). I tillegg 30-60 minutter overtid. 

Anonymkode: 375a6...907

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er blant verdens mest inkompetente ansatte til mest overpris.

Den rosa boblen er i ferd med å sprekke.

Anonymkode: dc5b9...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 9 og 14 timer om dagen. 

I dag begynte jeg 07:00 og var ferdig 21:00.  Tok en halvtime fri til lunsj og en time til middag. I går startet jeg 04:30 og jobbet til 21:00, men sov litt i lunsjen😴

Anonymkode: 68aab...9ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nordmenn er blant verdens mest inkompetente ansatte til mest overpris.

Den rosa boblen er i ferd med å sprekke.

Anonymkode: dc5b9...f04

Hvor tar du dette fra? Her til lands får får man ikke en enkel obb uten 'utdannelse'... Hvilen tidsalder er du fra?

Anonymkode: 2f604...61e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten hele tiden. Kanskje 20 min med scrolling på en dårlig dag. 

Anonymkode: 7bee3...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Som regel springer vi i ett sett å er heldige om vi rekker å spise eller gå på toalettet. Så som regel hele vakten.en sjelden gang er det rolig sånn vi ikke bruker shele vakten på å jobbe.

Anonymkode: 038a2...97f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en sykehusavdeling med poliklinikk og Ø-hjelpsfunksjon. Noen dager er det grisetravelt, andre dager har vi en del dødtid. Hvis jeg har 20-30 minutter til neste pasient og det ikke dukker opp noe før kan det fort bli litt scrolling. På natta er det som regel veldig rolig, da får telefonen kjørt seg. 

Anonymkode: c30cd...82b

AnonymBruker
Skrevet

Det er to svar for min del:

Hjemmekontor: jobber mer eller mindre i fokusert tilstand i ca 6 - 7,5 timer (+/- avhengig av hvor mye ting haster eller ikke) - lunsj og pauser blir justert etter hva jeg har å gjøre. 

Kontor: ca 2 timer jobbing. Man kommer på jobb og noen stopper og vil så av en prat. Noen vil ha kaffeslaberas. Uendelig med tid tapt på løping mellom møterom. Tap av fokus i åpentkontor. Evige lunsjer og bare fjas og sosiale greier. 

Kontor er en skikkelig uting.

Anonymkode: 9d21d...3ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste. Litt vanskelig å si eksakt med kunnskapsarbeid og koding på kontor. 

Det blir noen pauser, ofte gir de bedre produktivitet. Noen minutter bøy og tøy, en tusletur, en kort samtale eller en kopp med kaffe er det som skal til for å komme videre på et problem som står litt fast. Ta hensyn til at vi er mennesker og hva som skal til for å gjøre en god jobb.

Samtaler med kollegaer er ofte nyttige selv om de ikke handler om akkurat det jeg jobber med nå. Nettverk og bli kjent med andres kompetanse har ofte spart tid senere. Og det å kjenne hverandre er viktig ved samarbeid. Det å vite om overførbar kompetanse og erfaring på tvers sparer mye tid. Tverrfaglig jobbing gir best resultater.

Det skjer at jeg gjør jobb utenfor arbeidstid, om det er å sjekke varsler, eller skrive ned når ideene kommer. Og så er det tilsvarende fleksibilitet på jobb: av og til gjøre private ærend eller svare på meldinger. Fleksibilitet er bra for arbeidsgiver, men det må gå begge veier.

Anonymkode: 49078...d90

AnonymBruker
Skrevet

Er lærer, så jeg har ikke tid til å scrolle 😅

Anonymkode: cfc27...587

AnonymBruker
Skrevet

6-7 timer på hjemmekontor, maks 4-5 på bortekontor i åpent landskap. Morsomt at scrolling nevnes, siden jeg må scrolle nesten konstant når jeg utfører mine oppgaver. 😅

Anonymkode: 8cfea...f6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har soset bort halve dagen i mange år nå, og den tiden jeg sitter med jobbrelaterte ting, så er det like mye at jeg bare glor inn i skjermen, men egentlig er sonet helt ut. Utrolig hva som går, når leder ikke gjør anskrik, eller organisasjonen er uoversiktlig. Det er livet mitt som renner bort, men jeg har blitt helt apatisk. 

Anonymkode: 0594f...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...