Gjest i.i. Skrevet 31. mars 2006 #1 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg har søkt på sommerjobb som journalist i en avis. Har veldig lyst på jobben og er kjempemotivert. Tror det kan bli veldig spennende. Jeg begynner på en master til høsten, og dersom jeg får arbeidserfaring nå ville framtiden føles litt tryggere. Jeg ble oppring av avisa sist torsdag, og ble bedt om å sende inn arbeidsprøver før helgen. Med søknaden hadde jeg allerede lagt med en arbeidsprøve uoppfordret, men den ble ikke nevnt. Jeg gjorde som de ba meg om. Har ikke fått noen mail angående om de har motatt mailen min med skriveprøvene. Har heller ikke hørt noe mer. Etter at jeg søkte i avisa har jeg begynt å skrive for en studentavis for å skaffe meg erfaring. Men det står altså ikke på cv'en jeg sendte dem. Hva gjør jeg? Ringer og spør om de har motatt skriveprøvene mine? (Og nevner at jeg får relevant erfaring ved å jobbe i studentavis nå?) Smører meg med tålmodighet? Er håpet ute? (I såfall skulle jeg så gjerne hatt en mail om det så jeg slipper å lure.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i.i. Skrevet 1. april 2006 #2 Del Skrevet 1. april 2006 Forsatt spent, men håpet begynner å dalne. Det er over en uke siden de ringte meg. *rastløs* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 2. april 2006 #3 Del Skrevet 2. april 2006 Du skriver ingenting om hvor stor avisa er etc. - det kan ha betydning for hvor lang tid de bruker på å behandle søknadene på sommervikariatene. Men hvis det har gått ei uke fra de ba deg om arbeidsprøver og du ikke har blitt innkalt til intervju... vel, jeg ville ikke være superoptimistisk. Likevel, tror ikke alt håp er ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i.i. Skrevet 2. april 2006 #4 Del Skrevet 2. april 2006 Takk for svar! Det er en av de større avisene i Norge. Da tar det kanskje lenger tid enn i ei mindre avis siden de antakeligvis skal ansette et pat vikarer? Enig, spesielt siden hun ville ha dem såpass raskt. Er det dumt å ringe å høre hvor de er i ansettelsesprosessen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 2. april 2006 #5 Del Skrevet 2. april 2006 Det kan gjerne ta lenger tid i ei større avis, ja, særlig siden de nok får veldig mange søkere! Da har de også en stor bunke søknader å gå gjennom. Du skrev forresten heller ikke om du søkte rett før fristen gikk ut eller ikke. Hvis du søkte en stund før fristen, kan det være de etterlyste arbeidsprøver da de så at de skulle hatt mer til søknaden din, men at de måtte vente til fristen gikk ut med å velge ut hvem de skal ha inn til intervju? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #6 Del Skrevet 2. april 2006 Mener at jeg søkte en stund før fristen gikk ut. Det er en stund siden den gikk ut, så skulle tro de var ferdig med å gå gjennom søknader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå