Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han tok en hvit løgn for at du skulle føle deg bra. 

Så innså han at det ble feil og han ville være ærlig.

Jeg hadde seriøst ledd av det og sagt at neste gang jeg spør så er det fordi jeg vil vite hva du mener. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis vil være enig. 

Du har jo øyne i hode. Du må kunne stå opp for hva du selv liker og føler deg komfortabel i.

Jeg kler meg i det JEG liker og føler meg komfortabel i.

Nå liker forloveden min stil, og jeg kjøper hans klær😂, men jeg ville aldri latt noen diktere hva jeg skulle gått med. 

Men hadde allikevel satt pris på meningen hans og hatt det i bakhodet.

Hvordan en formulerer seg har selvsagt noe å si.

Han kler f.eks ikke beige mot ansiktet. Og han er fargeblind...så da sier jeg rett ut at beige ikke er flatterende da det får han til å se blek og blass ut pga hans naturlige fargetoner. Han kler veldig godt grønt, blått og mer knæsj farger.

Anonymkode: 076c1...321

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tolket det han gjorde der som begynnelsen på et psykisk voldelig forhold. Grunnen til det er måten han virkelig gned inn hvor ille dette var. Klassisk varm-kald-oppførsel fra hans side, og en klassisk shit-test for å se om kvinnen godtar å bli rakket ned på. Godtar hun slik oppførsel, så vet han at hun da blir et lett offer for manipulasjon, lett å psyke ned. Om hun ikke godtar det, kan det være han trigges av det, og bare blir mer forsiktig i måten han gjør det på i fremtiden for å psyke deg ned uten at du forstår det. Alternativt er han ekstremt umoden og helt blottet for både sosiale antenner og empati.

Jeg hadde aldri orket å finne ut hvorfor han er som han er, jeg hadde ønsket ham lykke til videre med en annen.

Anonymkode: 9a454...76a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter egentlig litt at dette virker som manglende sosial kompetanse. Greit nok å ta en hvit løgn om at man synes et plagg var fint når man egentlig ikke synes det. Det har nok mange gjort. Jeg har også gjort det. 

Men det er helt merkelig å plutselig plumpe ut med at man egentlig synes at den var stygg når man er på tur sammen og man ønsker god stemning. Det er en genser og hvorfor det da var så viktig å være ærlig om det der og da virker helt merkelig for min del.

Og så er det ikke sånn at en kjæreste skal bestemme hva du skal ha på deg. Liker du plagget så er det likegyldig om han ikke liker det. Jeg har sikkert plagg som samboeren min ikke synes er fine, men han har vett til å ikke si noe og jeg spør ikke heller. 

Anonymkode: cf551...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...