Gå til innhold

Snart halvveis og vurderer å sykemelde meg

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er det jeg konkluderer med etter denne tråden. Skriver jo selvsagt ikke alt her, men det er så mange ufine og fordomsfulle folk i dette forumet. 

Bedre å stole på seg selv og lytte til egen kropp og ta med legen, slik du sier.

Anonymkode: 5150a...93b

Ta vare på deg selv og barnet ditt. Masse lykke til 💓

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fighter83 skrev (Akkurat nå):

Ta vare på deg selv og barnet ditt. Masse lykke til 💓

Tusen takk for det ❤️

Skrevet

Hvis du er født i 83, jobber nattevakt og er gravid ville jeg gått til legen ja😊 Ingen kommer til å juble for at du sliter deg ut på jobb. Og når du fremdeles er så kvalm at du går på full dose av kvalmestillende, er eneste medisin hvile. God bedring, håper kvalmen din gir seg snart❤️

Anonymkode: 2de90...1bd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du er født i 83, jobber nattevakt og er gravid ville jeg gått til legen ja😊 Ingen kommer til å juble for at du sliter deg ut på jobb. Og når du fremdeles er så kvalm at du går på full dose av kvalmestillende, er eneste medisin hvile. God bedring, håper kvalmen din gir seg snart❤️

Født i 83?

takk ❤️❤️

Skrevet

Har vær sykemeldt i store deler av mine tre svangerskap. Jeg har ikke dårlig samvittighet! Jeg sa fra til arbeidsgiver tidlig sånn at de fikk ordne med vikar osv. Ja, helsepersonell trengs - men hvor mange ganger i livet er man gravid og har baby? Prioriter deg selv og babyen ❤️ Jeg har jobbet redusert i noen år nå for å få mer tid med barna.

Så er man på nytt klar for å gå tilbake til 100% stilling etterhvert 😊 

Anonymkode: 918e6...3de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har vær sykemeldt i store deler av mine tre svangerskap. Jeg har ikke dårlig samvittighet! Jeg sa fra til arbeidsgiver tidlig sånn at de fikk ordne med vikar osv. Ja, helsepersonell trengs - men hvor mange ganger i livet er man gravid og har baby? Prioriter deg selv og babyen ❤️ Jeg har jobbet redusert i noen år nå for å få mer tid med barna.

Så er man på nytt klar for å gå tilbake til 100% stilling etterhvert 😊 

Anonymkode: 918e6...3de

Så du har utnyttet velferdsstaten med andre ord. 

Anonymkode: 1e5ad...5c7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men man skal jo gjøre det man kan for å tilrettelegge før svangerskapspenger er et tema. 

Anonymkode: 1b2ce...cee

Ja selvfølgelig, men nå var spørsmålet hva forskjellen var.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg ville sykmeldt meg men startet med en gradert sykmelding først for å evt. justere og informert sjefen om graviditeten. Jeg er også gravid og er sykmeldt 50 %, jobber i en hektisk jobb med krav til fakturering ut til kunder og jeg får ingen tilrettelegging, det har ikke vært forenlig med min form og derfor har sykmelding vært min løsning. Har alltid vært typen til å presse meg men nå er det en liten baby i magen som jeg også må ta hensyn til. 

Anonymkode: 4713b...864

Skrevet

Risikoen for spontanabort øker med 32% ved nattevakter så det ville jeg fått svangerskapspenger for kan du si. Fikk det selv. 

Anonymkode: 2035b...f4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg ville sykmeldt meg men startet med en gradert sykmelding først for å evt. justere og informert sjefen om graviditeten. Jeg er også gravid og er sykmeldt 50 %, jobber i en hektisk jobb med krav til fakturering ut til kunder og jeg får ingen tilrettelegging, det har ikke vært forenlig med min form og derfor har sykmelding vært min løsning. Har alltid vært typen til å presse meg men nå er det en liten baby i magen som jeg også må ta hensyn til. 

Anonymkode: 4713b...864

Samme her - og derfor tror jeg også å faktisk sykemelde seg sitter lengre inn, enn for de som lettere sykemelder seg. 

Men ja, helsa og baby først! ☝🏼 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så du har utnyttet velferdsstaten med andre ord. 

Kjeften på deg. 

Anonymkode: ab2aa...227

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjeften på deg. 

Anonymkode: ab2aa...227

Leste du innlegget jeg kommenterte?

• Liker 2
Skrevet

Her vil jeg si det er fullstendig uansvarlig av deg å ikke fortelle arbeidsgiver. 

Det er ikke du som sykemelder deg heller. Det er det legen som gjør.

Det riktige er å være ærlig med arbeidsgiver slik de kan tilrettelegge for deg. 

Alle steder jeg har jobbet der det er turnus har gravid nattevakt gått over i  enten kun dag eller dag/kveld. 

Anonymkode: 210c9...19c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er legen som sykmelder, du kan ikke sykemelde deg selv.

Gi arbeidsgiver beskjed, be om tilrettelegging. Graviditet er en tilstand, ikke en sykdom, og kvalmen gir seg. 

Anonymkode: 5bc83...b5f

Huff, hvorfor må folk være så forutsigbare på KG? Kjedelig kjedelig kjedelig. " det er legen som sykemelder" , " snøen er hvit" og " vann er vått" . Kan dere ikke slutte med dette før jeg spyr!?

Anonymkode: 6c639...fdb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her vil jeg si det er fullstendig uansvarlig av deg å ikke fortelle arbeidsgiver. 

Det er ikke du som sykemelder deg heller. Det er det legen som gjør.

Det riktige er å være ærlig med arbeidsgiver slik de kan tilrettelegge for deg. 

Alle steder jeg har jobbet der det er turnus har gravid nattevakt gått over i  enten kun dag eller dag/kveld. 

Anonymkode: 210c9...19c

troll!

Anonymkode: 6c639...fdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Født i 83?

takk ❤️❤️

Beklager, blandet deg som trådstarter og en bruker med 83 i navnet sitt, haha😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jo bare komisk  å lese, eller enda verre å være vitne til. 

Altså, en voksen kvinne blir gravid - og helt automatisk så tror hun nå at hun alene kan sykemelde seg.

Det verste med alt er at det er faktisk slik det fungerer også, leger er så slitne av pasienter som kommer til de for åsmå vondter som de vil sykemeldes for, og om de ikke blir det s å blir det snørr og tårer i all mass... helt til de får viljen sin. 

Anonymkode: cbd18...bab

Hun er halvveis i svangerskapet og har ennå ikke vært borte fra jobb. Hvorfor prater du som om det er snakk om å skulke jobben fra positiv test? 

Anonymkode: 1cd04...dd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er jo bare komisk  å lese, eller enda verre å være vitne til. 

Altså, en voksen kvinne blir gravid - og helt automatisk så tror hun nå at hun alene kan sykemelde seg.

Det verste med alt er at det er faktisk slik det fungerer også, leger er så slitne av pasienter som kommer til de for åsmå vondter som de vil sykemeldes for, og om de ikke blir det s å blir det snørr og tårer i all mass... helt til de får viljen sin. 

Stått opp med feil fot i dag? Hadde dere menn vært gravide, hadde det vært sykemelding allerede fra unnfangelse.

Anonymkode: e5e20...e04

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er jo bare komisk  å lese ()

vondter som de vil sykemeldes for, og om de ikke blir det s å blir det snørr og tårer i all mass... helt til de får viljen sin. 

Den var ny! Du mener «snørr og tårer en masse» - det er fransk og uttales sånn ca «an mass». 

Anonymkode: ca223...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke anbefalt å jobbe natt som gravid. 
Det å være gravid er en sinnsykt krevende jobb for kroppen i seg selv. De som skriker «latskap» kan ta seg en bolle og lese litt biologi. Åpenbart at de ikke vet ett bær av hva som skjer med kvinnekroppen under ett svangerskap. Ingenting er mer omveltende og tøft for både nervesystemet, hjernen, hormonsystem, osv enn det.

Vile sykemeldt meg hvis du kjenner det er på tide. Viktig å ha nok energi til slutten av svangerskap og fødsel som er den tyngste tiden. 

Anonymkode: 28690...8d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...