AnonymBruker Skrevet 10. november #1 Skrevet 10. november Jeg flyttet inn i en leilighet i April. Står ikke i kontrakten hvor lenge. Kan jeg spørre huseier om hvor lenge han har tenkt å leie ut? Er det feks 1 år, så er det greit å vite det så jeg kan forberede meg. Hvordan spørre? Anonymkode: 445d4...cfc
AnonymBruker Skrevet 10. november #2 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Står ikke i kontrakten hvor lenge. Anonymkode: 445d4...cfc Hvis tidsubestemt så står det kanskje tre måneder oppsigelse? Da er du godt sikret. Huseier må da ha saklig grunn for oppsigelse så ingen grunn til å gi huseier andre tanker. Anonymkode: 7a0ef...cac 2
AnonymBruker Skrevet 10. november #3 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis tidsubestemt så står det kanskje tre måneder oppsigelse? Da er du godt sikret. Huseier må da ha saklig grunn for oppsigelse så ingen grunn til å gi huseier andre tanker. Anonymkode: 7a0ef...cac Ja er 3 måneder oppsigelse. Men hadde vært greit å vite om han tenker å leie ut 1 år eller 2 år eller mer. Anonymkode: 445d4...cfc
AnonymBruker Skrevet 10. november #4 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg flyttet inn i en leilighet i April. Står ikke i kontrakten hvor lenge. Kan jeg spørre huseier om hvor lenge han har tenkt å leie ut? Er det feks 1 år, så er det greit å vite det så jeg kan forberede meg. Hvordan spørre? Anonymkode: 445d4...cfc Hvis det ikke står i kontrakten, er leieforholdet tidsubestemt. Utleier har da antageligvis ingen planer for når leieforholdet skal avsluttes. Selv om han på din forespørsel gir deg et tidspunkt vil det ikke være bindende den ene eller andre vegen. Mef gyldig grunn kan leieforholdet sies ppp når som helst. Anonymkode: b9635...efc 7
AnonymBruker Skrevet 10. november #5 Skrevet 10. november Du trenger ikke spørre. Hvis kontrakten er tidsubegrenset, så får du sannsynligvis bo der i lang lang tid så lenge du er en god leietaker (ikke festing og bråk, betaler når du skal og holder normal orden og renhold). Anonymkode: 7a7a3...a95 4
AnonymBruker Skrevet 11. november #6 Skrevet 11. november «Hei, jeg liker meg veldig godt i utleieboligen din, og lurer derfor på framtidsutsiktene for lengre utleie? Er utleien tidsbestemt til ett/to år, eller er det mulighet for lengre leie? Mvh X» Anonymkode: b1662...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 11. november #7 Skrevet 11. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Hei, jeg liker meg veldig godt i utleieboligen din, og lurer derfor på framtidsutsiktene for lengre utleie? Er utleien tidsbestemt til ett/to år, eller er det mulighet for lengre leie? Mvh X» Anonymkode: b1662...a3a Takk for svar 😊 Grunnen til at jeg lurer er pga han studerer i utlandet. Vet ikke om han planlegger å flytte hjem etterpå eller ikke Anonymkode: 445d4...cfc
AnonymBruker Skrevet 11. november #8 Skrevet 11. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for svar 😊 Grunnen til at jeg lurer er pga han studerer i utlandet. Vet ikke om han planlegger å flytte hjem etterpå eller ikke Anonymkode: 445d4...cfc Siden han eier bolig er det nok sannsynlig at han vil flytte hjem etter endt studie. Men du kan absolutt sende en melding eller mail å spørre hva han ser for seg, og hvor lang tid han har igjen av studiene i utlandet. Anonymkode: 8aaea...651
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå