Gå til innhold

Vanskelig å kjøpe barneklær på Finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper mye på lokale facebooksider, pluss at jeg arver fra venninners barn😊

Anonymkode: 882fb...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis man har litt tid, er det enklere. Jeg legger inn bud på hva jeg syns det er verdt, og hvis ikke det går igjennom er det jo bare å prøve med nestemann - det finnes jo et hav av barneklær på Finn. 

Anbefaler også å prøve Tise, syns det er enklere å få kjøpt ting til en god pris der.

Anonymkode: 7a24b...7cf

Bud på en side det ikke er åpent for alle å se innkommende bud i en budrunde er egentlig bare teit 

Skrevet

Bare jeg som synes det er helt håpløst å kjøpe klær til barna på Finn?

Nå ser jeg etter vinterdress til sønnen min. Den jeg har sett meg ut koster 600 kroner ny. Mange selger den for 350-400 kroner på finn, men med mindre jeg finner den nærheten må jeg ut med mye ekstra i porto og Finn sitt "servicegebyr". Vi snakker fort 80/150 kroner ekstra og da nærmer jeg meg nypris. I tillegg er mange av dressene både hullete og flekkete, og mangler stropp eller knapp, til tross for at selger har markert det som "i god stand". 

Jeg tenker at brukte ting man selger helst skal ligge ute til halv pris, er det hull/flekker bør det være enda billigere. Det er tross alt uansett brukt, du har ikke garanti på klærne lenger og man må ut med porto i tillegg.

Jeg ønsker å kjøpe mest mulig brukt, men jeg bruker ekstremt mye tid på å saumfare Finn og ender ofte opp med å kjøpe nytt. Jeg synes håpløs prissetting og manglende forståelse for tilstand ødelegger på Finn. Det legges ut vanvittig mye hver dag, men det er vanskelig lete gjennom kaoset.

Anonymkode: a6def...abd

https://www.stormberg.com/no/barn/vinterdresser/sprudle-resirkulert-vinterdress-barn-1-7-10961960013?gad_source=1&gad_campaignid=22222265400&gbraid=0AAAAAD6itpDqKxguuwWnmKlJc_991znp4&gclid=CjwKCAiAt8bIBhBpEiwAzH1w6UaTcge5XtL5Myoy9X5FCOh2cASbfhahrcgBH8NiqUEudOfX0d5OxBoCRsMQAvD_BwE

https://www.reima.com/nb-NO/products/reimatec-vinterdress-trondheim?colorId=8510

Vinterdress kan være under 500 og nærmere 2000. 

Anonymkode: 6862d...88e

Skrevet

Det som er litt morsomt er når man kan kjøpe det samme klesplagget nytt på tilbud til en billigere penge enn det enkelte folk selger det brukt for.. 

Anonymkode: e2eca...abe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Juster prisen så den er på f.eks maks 300 kr. Så trykker du deg inn på "foreldre og barn" - "yttertøy" osv og velger riktig størrelse. Det er bedre enn å skrive i søkefeltet. Mange har skrivefeil eller skriver noe annet enn det plagget egentlig heter. Jeg har også kjøpt mye billig på finn. Pleier å vente til det er halv pris på frakt. Pleier å være det rett før skolestart, før jul osv. 

Ellers er det jo mange bra bruktbutikker rundt om kring. Er det noe veldig spesifikt jeg trenger, har jeg god erfaring med å spørre etter det på kjøp/salg-grupper på facebook. 

Anonymkode: 6230d...ef1

Mange legger jo også inn i fullstendig på bærtur feil kategori også 

Skrevet

Bare jeg som synes det er helt håpløst å kjøpe klær til barna på Finn?

Nå ser jeg etter vinterdress til sønnen min. Den jeg har sett meg ut koster 600 kroner ny. Mange selger den for 350-400 kroner på finn, men med mindre jeg finner den nærheten må jeg ut med mye ekstra i porto og Finn sitt "servicegebyr". Vi snakker fort 80/150 kroner ekstra og da nærmer jeg meg nypris. I tillegg er mange av dressene både hullete og flekkete, og mangler stropp eller knapp, til tross for at selger har markert det som "i god stand". 

Jeg tenker at brukte ting man selger helst skal ligge ute til halv pris, er det hull/flekker bør det være enda billigere. Det er tross alt uansett brukt, du har ikke garanti på klærne lenger og man må ut med porto i tillegg.

Jeg ønsker å kjøpe mest mulig brukt, men jeg bruker ekstremt mye tid på å saumfare Finn og ender ofte opp med å kjøpe nytt. Jeg synes håpløs prissetting og manglende forståelse for tilstand ødelegger på Finn. Det legges ut vanvittig mye hver dag, men det er vanskelig lete gjennom kaoset.

Det du gjør er å sette deg opp søk på finn på akkurat de tingene du vil ha. Så går du inn sporadisk og kaster et blikk på bildene (oftest trenger du ikke engang gå inn på annonsen, man kan utelukke fra de små bildene på siden for varsler).

Folk flest bruker finn. Folk flest er ikke spesielt oppegående. Men oppegående folk bruker jo også appen. Du må bare vente på at de selger vintertøy.

Et tips: du er for sent ute til å kjøpe vinterens tøy. Vintertøy til vinteren 25/26 kjøper du i januar-mai 25. Nå er det tid for vår- sommertøy 26. Kjøp i sesong= dyrt og dårlig. Kjøp rett etter sesong= få kjøpere og desperate selgere.

Anonymkode: 6ed67...06e

• Liker 1
Skrevet

Selger ganske mye på Finn. Noe vil jeg ha mye for andre ting vil jeg bare bli kvitt.

Prøver alltid å prute nå jeg selv handler. Sender da pm om de er int. I å diskutere pris. Noen er det og andre er det ikke.

Men synes beskrivelsene som i god stand blir brukt oftere enn det fortjener. Så det er ganske irriterenden når du mottar varen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det du gjør er å sette deg opp søk på finn på akkurat de tingene du vil ha. Så går du inn sporadisk og kaster et blikk på bildene (oftest trenger du ikke engang gå inn på annonsen, man kan utelukke fra de små bildene på siden for varsler).

Folk flest bruker finn. Folk flest er ikke spesielt oppegående. Men oppegående folk bruker jo også appen. Du må bare vente på at de selger vintertøy.

Et tips: du er for sent ute til å kjøpe vinterens tøy. Vintertøy til vinteren 25/26 kjøper du i januar-mai 25. Nå er det tid for vår- sommertøy 26. Kjøp i sesong= dyrt og dårlig. Kjøp rett etter sesong= få kjøpere og desperate selgere.

Joda, sikkert et godt tips om du vet akkurat hvor stort barnet ditt kommer til å være om seks til tolv måneder. De av oss som har barn som vokser i rykk og napp kan ikke gjøre det sånn.

Anonymkode: a98a7...d8c

Skrevet

Jeg har lagt ut en del på finn, det meste til veldig lav pris i forhold til nypris. 100 kr for pent brukt ullundertøy sett. 50 kroner for pent brukt joggedress osv, sliter likevel med å få solgt. Men det er vel bare alt for mye som ligger ute, antagelig.

AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (20 timer siden):

Det er jo nettopp det man slipper å finne utav hvis man bruker fiks ferdig. Hvis man ikke bruker det, må man stole på selgeren, for da må man overføre pengene til dem før de sender varen (= fare for å bli lurt dersom selger bare tar pengene og aldri sender varen). Uten fiks ferdig må man også finne ut av porto selv, få kjøpers adresse, fysisk gå på et postkontor/post i butikk og poste varen osv. Så uten fiks ferdig er det større risiko for kjøper, og mer jobb for selger.

Det enkleste er så klart å bare dra og hente varen selv, men det krever jo at den befinner seg hos en person i nærheten.

Oja, misforstod. Trodde du mente at man ble lurt av finn til å betale ekstra ved å bruke fiks ferdig. 

Synes uansett gebyret kunne vært lavere for billigere ting. Har gitt opp å kjøpe luer/votter/småting fordi det totalt sett blir dyrere enn å kjøpe nytt. 

For selgers del har jo Fiks ferdig egentlig gjort det dyrere. Med mindre man kan sende varen i en plastpose eller alltid har liggende embalasje, bobleplast og lignende må man jo legge ut for det selv. Før pleide man å ta penger for porto + emballasje når man sendte ting. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk1 skrev (13 timer siden):

Jeg har gjort masse gode bruktkjøp på både Finn og Tise. Men jeg legger som regel inn et autosøk på det jeg vil ha, så jeg får opp nye annonser med en gang. I tillegg bruker jeg Finn mye til klær som koster en god del mer enn 600kr nytt, slik at jeg ikke er avhengig av at det er ekstremt billig for at det skal lønne seg. Det sagt, så har jeg kjøpt yttertøy merker som Reima, kattnakken og PoP til 2-300kr flere ganger. 

Jeg pleier også å prøve meg på autosøk, men siden det legges ut så vanvittig mye blir det en ganske krevende jobb å følge opp. Selvsagt enklere når man kun ser etter ett spesifikt produkt, men dukker fremdeles opp mye greier og jeg ser kontinuerlig etter klær til ulike sesonger til to små. Hovedproblemet mitt er nok at jeg ikke har tid til å bruke timevis på Finn for tiden, blir nok lettere å bare kjøpe nytt frem til jeg er over den travleste småbarnstiden,

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg oppfatter faktisk skambud som enda frekkere enn å ikke svare. Jeg har lagt noe ut til en pris da er det det jeg ser for meg. Ikke halvparten av det igjen 

Anonymkode: a978c...ec2

Spørs jo hva du legger i skambud? Hvis jeg byr 350 eller 300 på noe du har lagt ut til 400? Jeg skriver også alltid et hyggelig spørsmål "er du villig til å selge varen for _____?" og da synes jeg man kan ta seg tiden til å avslå eller skrive "nei, jeg ønsker minst 370 for den". Som du ser i tråden har andre solgt noe for 1000 som de hadde lagt ut for 1400 så mange godtar betraktelig lavere pris enn man prøvde seg på. Er man ikke interessert i bud kan man skrive det i annonsen, det har jeg gjort på noen ting hvor jeg vet at varen har en viss verdi og jeg vet at jeg ikke kommer til å godta lavere pris. 

Og for å være ærlig, hvis man er så dum at du legger ut en brukt vare for 200 kroner lavere enn den koster på nett/i butikk så kaster du jo bort alles tid. I stedet for å kommentere til folk at man synes de har overpriset legger man inn lavere bud som et lite hint. Det ironiske er at jeg ofte ser at varene jeg har bydd på etterhvert settes ned (jeg hjerter som oftest det jeg er interessert i og da blir man varslet) så litt komisk når en vare jeg har bydd for for to-tre uker siden plutselig settes ned til en lavere pris jeg tilbydde. Det vitner jo om at den var overpriset i utgangspunktet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kom nettopp over en "pent brukt" vinterdress, den var bare lappet to steder pga hull😅😅😅

Anonymkode: 7e99e...cad

Hahaha, nettopp! De burde ha en guide på hva de ulike graderingene betyr sånn man har på vinylplater på discogs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De gode kjøpene er ikke enn brukt billig-dress til 600kr ny. De gode kjøpene er litt dyrere dresser. Mange av de holder seg også bedre. Vi har kjøpt dresser fra Isbjørn of Sweden til mellom 500-1000kr de siste 4 årene, og de ser knapt brukt ut for de er så slitesterke. Selger dem videre året etterpå til 4-600kr, så sånn blir det veldig billige kvalitetsdresser hvert år.

Anonymkode: dc1f3...89d

Ser den, men med små barn så ser jeg ikke noe vits å bruke såpass mye på en vinterdress, det er ikke mye ute i barnehagen og vi er enda ikke på lange turer i marka eller lignende. Synes feks Tiny trolls holder god kvalitet og de er alltid på salg. Når barna blir større kan det nok hende jeg går for ting av bedre kvalitet og da kan det hende jeg får mer ut av Finn. Mener fremdeles man bør kunne finne billigere merker på finn uten at de skal være overpriset. 

Hva gjør Isbjørn of Sweden verdt prisen? Nypris tenker jeg. Er de SÅ bra? :)

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Juster prisen så den er på f.eks maks 300 kr. Så trykker du deg inn på "foreldre og barn" - "yttertøy" osv og velger riktig størrelse. Det er bedre enn å skrive i søkefeltet. Mange har skrivefeil eller skriver noe annet enn det plagget egentlig heter. Jeg har også kjøpt mye billig på finn. Pleier å vente til det er halv pris på frakt. Pleier å være det rett før skolestart, før jul osv. 

Ellers er det jo mange bra bruktbutikker rundt om kring. Er det noe veldig spesifikt jeg trenger, har jeg god erfaring med å spørre etter det på kjøp/salg-grupper på facebook. 

Anonymkode: 6230d...ef1

Takk for tips. Har begynt å spesifisere mer, men som du selv beskriver tar dette mye tid og det er nok der jeg har begynt å gi litt opp all den tid det er så enkelt å kjøpe nytt og da har man mulighet til å bytte (ofte gratis) om ting ikke passer/tilsvarer forventningene.

Apekatten skrev (12 timer siden):

Jeg har kjøpt enormt mye barneklær på Finn, men opplever at man må lete mye og helst nesten hver dag for å finne gode kupp. 

Ja, det er nok der nøkkelen ligger. Tror jeg gå tilbake til Finn-gamet når barna er litt eldre og jeg har litt mer tid 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Men tullete å selge en dress som koster 600 kroner ny for 400 kroner (+ porto og gebyr) når den har flekker og mangler en knapp. Da kjøper jeg selvsagt heller ny. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som er litt morsomt er når man kan kjøpe det samme klesplagget nytt på tilbud til en billigere penge enn det enkelte folk selger det brukt for.. 

Anonymkode: e2eca...abe

Ja, det er helt håpløst. Folk gidder ikke sjekke hva ting koster før de legger ut. Jeg har faktisk ventet med å legge ut noe fordi det var på tilbud og jeg ikke ønsket å selge det for enda lavere siden jeg betalte mye for det. Når tilbudet var over lag jeg ut og fikk solgt, men det krever jo litt planlegging og ekstra tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg pleier også å prøve meg på autosøk, men siden det legges ut så vanvittig mye blir det en ganske krevende jobb å følge opp. Selvsagt enklere når man kun ser etter ett spesifikt produkt, men dukker fremdeles opp mye greier og jeg ser kontinuerlig etter klær til ulike sesonger til to små. Hovedproblemet mitt er nok at jeg ikke har tid til å bruke timevis på Finn for tiden, blir nok lettere å bare kjøpe nytt frem til jeg er over den travleste småbarnstiden,

Jeg bruker absolutt ikke timevis på Finn. Skal jeg ha et spesifikt produkt tar det meg vel i snitt stort sett maks 2-3 dager før jeg får opp et veldig godt kjøp. Å bla nedover annonsene i lista for å se pris og tilstand ut fra første bilde i annonsen tar ca 30 sekunder, et par ganger daglig. Men jeg har heller ikke noe imot å gjøre dette feks mens jeg sitter på kollektivt til eller fra jobb, eller tar 5 min på kvelden når barna sover. Det handler jo om ønsker og prioriteringer, som det meste annet.

AnonymBruker
Skrevet

Går absolutt ikke inn på alle annonser, men selv det som ser lovende ut viser seg ofte å ha noen flekker/feil som gjør at varen ikke er verdt prisen.

For så vidt ikke dumt å handle inn når det er billigere, men som AB under påpeker så må man i så fall vite hvilken størrelse barnet kommer til å være.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Joda, sikkert et godt tips om du vet akkurat hvor stort barnet ditt kommer til å være om seks til tolv måneder. De av oss som har barn som vokser i rykk og napp kan ikke gjøre det sånn.

Anonymkode: a98a7...d8c

I tillegg hender det at jeg arver klær av en venninne, men hun vet ikke om klærne enda passer hennes sønn før sesongen nærmer seg igjen.

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (3 timer siden):

Jeg har lagt ut en del på finn, det meste til veldig lav pris i forhold til nypris. 100 kr for pent brukt ullundertøy sett. 50 kroner for pent brukt joggedress osv, sliter likevel med å få solgt. Men det er vel bare alt for mye som ligger ute, antagelig.

Samme opplever jeg. Tror mye av problemet er at en vare som koster 50 kroner på finn plutselig koster 130 kroner pga porto og trygg betaling så med mindre man bor i nærheten er det jo ikke så billig likevel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sokk1 skrev (13 minutter siden):

Jeg bruker absolutt ikke timevis på Finn. Skal jeg ha et spesifikt produkt tar det meg vel i snitt stort sett maks 2-3 dager før jeg får opp et veldig godt kjøp. Å bla nedover annonsene i lista for å se pris og tilstand ut fra første bilde i annonsen tar ca 30 sekunder, et par ganger daglig. Men jeg har heller ikke noe imot å gjøre dette feks mens jeg sitter på kollektivt til eller fra jobb, eller tar 5 min på kvelden når barna sover. Det handler jo om ønsker og prioriteringer, som det meste annet.

Har sett etter en spesifikk vinterdress i flere uker nå uten at det har kommet noen kupp og jeg har hatt autosøk. Men så leter jeg kontinuerlig etter klær for ulike sesonger og ulike størrelser/anledninger så da tar det ganske mye tid. Ikke timevis på en dag, men bruker MYE tid i løpet av en uke eller måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...