AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:47 #1 Skrevet mandag kl. 08:47 Bare jeg som synes det er helt håpløst å kjøpe klær til barna på Finn? Nå ser jeg etter vinterdress til sønnen min. Den jeg har sett meg ut koster 600 kroner ny. Mange selger den for 350-400 kroner på finn, men med mindre jeg finner den nærheten må jeg ut med mye ekstra i porto og Finn sitt "servicegebyr". Vi snakker fort 80/150 kroner ekstra og da nærmer jeg meg nypris. I tillegg er mange av dressene både hullete og flekkete, og mangler stropp eller knapp, til tross for at selger har markert det som "i god stand". Jeg tenker at brukte ting man selger helst skal ligge ute til halv pris, er det hull/flekker bør det være enda billigere. Det er tross alt uansett brukt, du har ikke garanti på klærne lenger og man må ut med porto i tillegg. Jeg ønsker å kjøpe mest mulig brukt, men jeg bruker ekstremt mye tid på å saumfare Finn og ender ofte opp med å kjøpe nytt. Jeg synes håpløs prissetting og manglende forståelse for tilstand ødelegger på Finn. Det legges ut vanvittig mye hver dag, men det er vanskelig lete gjennom kaoset. Anonymkode: a6def...abd 12 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:52 #2 Skrevet mandag kl. 08:52 Jeg sluttet å kjøpe vintertøy på finn pga det du skriver. Kjøper heller på salg, rabatter igjennom kundeklubb etc. Sport1 pleier å ha gode tilbud på gode dresser. Samme med barnashus. Lekmer/jollyrom pleier å ha en del salg. Anonymkode: 09d10...b21 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:09 #3 Skrevet mandag kl. 09:09 Folk prøver seg med høye priser. Jeg selger mye på finn, og legger alltid først ut til en høy pris. Mange ganger blur de kjøpt til den prisen + fiks ferdig. Mange ganger pruter folk, og da sier jeg alltid ja. Med mindre det er helt ekstrem pruting da. Solgte en babysovepose til 200 selv om jeg la den ut til 300. Solgte også en sånn bærebag for babyer til 1000, som jeg opprinnelig hadde lagt ut til 1400. Så prøv å prute litt! Anonymkode: 6230d...ef1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:10 #4 Skrevet mandag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk prøver seg med høye priser. Jeg selger mye på finn, og legger alltid først ut til en høy pris. Mange ganger blur de kjøpt til den prisen + fiks ferdig. Mange ganger pruter folk, og da sier jeg alltid ja. Med mindre det er helt ekstrem pruting da. Solgte en babysovepose til 200 selv om jeg la den ut til 300. Solgte også en sånn bærebag for babyer til 1000, som jeg opprinnelig hadde lagt ut til 1400. Så prøv å prute litt! Anonymkode: 6230d...ef1 Du også prøvde deg med høye priser om du skulle ha 1400 for den bagen Anonymkode: 9c235...888 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:17 #5 Skrevet mandag kl. 09:17 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sluttet å kjøpe vintertøy på finn pga det du skriver. Kjøper heller på salg, rabatter igjennom kundeklubb etc. Sport1 pleier å ha gode tilbud på gode dresser. Samme med barnashus. Lekmer/jollyrom pleier å ha en del salg. Anonymkode: 09d10...b21 Ja, det går betraktelig raskere og mer smertefritt å bare kjøpe nytt, men veldig synd at det er sånn all den tid klesbransjen er en av verstingene når det kommer til miljø og forurensning. Burde kommet subsidier for å kjøpe brukt sånn at man feks slapp porto eller fikk gratis reparasjon, da tror jeg flere hadde handlet brukt. Anonymkode: a6def...abd 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:23 #6 Skrevet mandag kl. 09:23 Har sett etter vinterdress på finn selv og opplever det samme. Mulig at alle bruker vinterdressene til minst 2 barn før de selger dem, men er så mye som er veldig slitt.. De få jeg har funnet i ganske god stand synes jeg har hatt høy pris. Anonymkode: 40e83...92c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:23 #7 Skrevet mandag kl. 09:23 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Folk prøver seg med høye priser. Jeg selger mye på finn, og legger alltid først ut til en høy pris. Mange ganger blur de kjøpt til den prisen + fiks ferdig. Mange ganger pruter folk, og da sier jeg alltid ja. Med mindre det er helt ekstrem pruting da. Solgte en babysovepose til 200 selv om jeg la den ut til 300. Solgte også en sånn bærebag for babyer til 1000, som jeg opprinnelig hadde lagt ut til 1400. Så prøv å prute litt! Anonymkode: 6230d...ef1 Jeg prøver ofte å prute, men mange svarer aldri og lar budene gå ut etter 24 eller 48 timer. Synes det er unødvendig og frekt å holde på sånn, er bare å avslå om man synes budet er for lavt. Det handler for meg mest om den totale tiden jeg bruker på det når jeg vet at det tar to klikk å få en helt ny vare hjem. Noen ting har litt større verdi, feks sånne vognbager som sikkert er av et kjent merke og knapt nok brukt, men slitte vinterdresser ser jeg ikke noe poeng å prøve å tyne ut mest mulig av. Jeg registrerer at de ofte ikke blir solgt (legger som regel til som favoritt og ser at de blir liggende selv etter at prisen settes ned). Jeg har selvsagt også lagt ut ting som jeg har endret pris på eller solgt billigere, men jeg bruker tid i forkant på å sjekke ut nypris og hva andre folk legger ut for. Anonymkode: a6def...abd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:24 #8 Skrevet mandag kl. 09:24 Hvis man har litt tid, er det enklere. Jeg legger inn bud på hva jeg syns det er verdt, og hvis ikke det går igjennom er det jo bare å prøve med nestemann - det finnes jo et hav av barneklær på Finn. Anbefaler også å prøve Tise, syns det er enklere å få kjøpt ting til en god pris der. Anonymkode: 7a24b...7cf 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:26 #9 Skrevet mandag kl. 09:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har sett etter vinterdress på finn selv og opplever det samme. Mulig at alle bruker vinterdressene til minst 2 barn før de selger dem, men er så mye som er veldig slitt.. De få jeg har funnet i ganske god stand synes jeg har hatt høy pris. Anonymkode: 40e83...92c Ja, det stemmer nok sikkert. For min del kan jeg godt kjøpe en godt brukt vinterdress (med mindre det er store hull), men da forventer jeg at prisen er deretter. Og synes heller ikke en pent brukt dress bør koste for mye. Anonymkode: a6def...abd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:27 #10 Skrevet mandag kl. 09:27 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man har litt tid, er det enklere. Jeg legger inn bud på hva jeg syns det er verdt, og hvis ikke det går igjennom er det jo bare å prøve med nestemann - det finnes jo et hav av barneklær på Finn. Anbefaler også å prøve Tise, syns det er enklere å få kjøpt ting til en god pris der. Anonymkode: 7a24b...7cf Jeg har to små barn og er midt i tidsklemma for tiden så har egentlig ikke tid 😅 Anonymkode: a6def...abd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:29 #11 Skrevet mandag kl. 09:29 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man har litt tid, er det enklere. Jeg legger inn bud på hva jeg syns det er verdt, og hvis ikke det går igjennom er det jo bare å prøve med nestemann - det finnes jo et hav av barneklær på Finn. Anbefaler også å prøve Tise, syns det er enklere å få kjøpt ting til en god pris der. Anonymkode: 7a24b...7cf Angående Tise så følger jeg litt med der også, men synes nesten det koster mer der? Mulig jeg må gi det en ny sjanse! Takk! Anonymkode: a6def...abd
Uanonym bruker Skrevet mandag kl. 09:29 #12 Skrevet mandag kl. 09:29 Gebyret til finn er jo for den fiks ferdig-ordningen så man skal slippe å bli lurt, da. Jeg synes definitivt det er verd det. Med fiks ferdig kan man jo handle på finn som man kan på andre nettbutikker. Det ligger jo ekstremt mye ute, så det er jo bare å gå videre om man synes ting er for dyrt. Uteklær til barn er kanskje ikke det enkleste å kjøpe brukt, blir fort slitt osv. Inneklær derimot får man kjøpt veldig mye klær av god kvalitet til veldig lave priser. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:35 #13 Skrevet mandag kl. 09:35 Jeg opplever ikke det. Kjøpte en wheat vinterdress for 300 (inkludert frakt). Har bare kjøpt uteklærne til barna mine på finn😊 Anonymkode: dcf46...02f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:35 #14 Skrevet mandag kl. 09:35 Det er jo utfordrende generelt på finn. Mange selgere med helt urealistisk forventninger til pris som man må "bla seg gjennom". Og denne "fiks ferdig" løsningen er kostbar (og gir egentlig ikke noe). Så be i allefall selgere om å sende utenom den. Da koster det kun porto. Det krever naturligvis at du vippser på forhånd og stoler på selgeren. Men jeg har iallefall mye bedre erfaringer med selgere enn med å få tak i de ansatte hos finn og få løst noe via "fiks ferdig". De alle fleste mennesker er helt ålreite, så jeg har kun opplevd å bli direkte lurt en eneste gang. Og de 300 kronene jeg tapte på det har jeg spart inn flere ganger på å ikke betale for "fiks ferdig". Men det krever tid og tolmodighet på finn pga man må lete en del for å finne de "gode" selgerene som selger til en bra pris. Og ikke minst må man se dem ann lit. Fordelen med å handle utenom "fiks ferdig" er jo at man må kommunisere litt før man vippser. Og med en gang jeg får en uggen følelse,. så backer jeg ut. Det anbefaler jeg. Anonymkode: 1dd4d...5d3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:38 #15 Skrevet mandag kl. 09:38 Uanonym bruker skrev (6 minutter siden): Gebyret til finn er jo for den fiks ferdig-ordningen så man skal slippe å bli lurt, da. Jeg synes definitivt det er verd det. Med fiks ferdig kan man jo handle på finn som man kan på andre nettbutikker. Det ligger jo ekstremt mye ute, så det er jo bare å gå videre om man synes ting er for dyrt. Uteklær til barn er kanskje ikke det enkleste å kjøpe brukt, blir fort slitt osv. Inneklær derimot får man kjøpt veldig mye klær av god kvalitet til veldig lave priser. Skjønner ikke helt hva du mener om å bli lurt? Det er mange som ikke gidder å bruke tid på å finne ut av porto og fikse det på egen hånd og det er også noe man i så fall må spørre om og finne ut av. Jeg går videre og leter masse, men som jeg sier, det er tidkrevende og akkurat tid har jeg for lite av nå så når jeg ender opp med å ikke betale noe særlig mer for nye klær og attpåtil sparer masse tid er det vanskelig å motivere seg til å bruke tid på bruktkjøp. Enig i at det er litt lettere med inneklær, men det er stort sett klespakker man får kjøpt til en bra pris og da inkluderer det ofte masse ting jeg ikke trenger. Ser jeg etter et par bodyer eller pysjer blir det fort ganske dyrt å kjøpe på Finn (med mindre det er noen i området jeg bor i som selger). Anonymkode: a6def...abd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:47 #16 Skrevet mandag kl. 09:47 Gitt opp Finn. Derimot både fått, kjøpt og byttet en god del barneklær på lokale grupper for slikt på Facebook. Kan være litt plunder med det også, men i en mellomstor by der alle kan kjennes igjen på navn oppfører de fleste seg fint. Anonymkode: fe4a4...6ce
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:52 #17 Skrevet mandag kl. 09:52 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg opplever ikke det. Kjøpte en wheat vinterdress for 300 (inkludert frakt). Har bare kjøpt uteklærne til barna mine på finn😊 Anonymkode: dcf46...02f Da er du flinkere til å lete enn meg 😅 Anonymkode: a6def...abd
*Blåbær* Skrevet mandag kl. 09:55 #18 Skrevet mandag kl. 09:55 (endret) . Endret mandag kl. 09:56 av *Blåbær* Feil post
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:56 #19 Skrevet mandag kl. 09:56 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo utfordrende generelt på finn. Mange selgere med helt urealistisk forventninger til pris som man må "bla seg gjennom". Og denne "fiks ferdig" løsningen er kostbar (og gir egentlig ikke noe). Så be i allefall selgere om å sende utenom den. Da koster det kun porto. Det krever naturligvis at du vippser på forhånd og stoler på selgeren. Men jeg har iallefall mye bedre erfaringer med selgere enn med å få tak i de ansatte hos finn og få løst noe via "fiks ferdig". De alle fleste mennesker er helt ålreite, så jeg har kun opplevd å bli direkte lurt en eneste gang. Og de 300 kronene jeg tapte på det har jeg spart inn flere ganger på å ikke betale for "fiks ferdig". Men det krever tid og tolmodighet på finn pga man må lete en del for å finne de "gode" selgerene som selger til en bra pris. Og ikke minst må man se dem ann lit. Fordelen med å handle utenom "fiks ferdig" er jo at man må kommunisere litt før man vippser. Og med en gang jeg får en uggen følelse,. så backer jeg ut. Det anbefaler jeg. Anonymkode: 1dd4d...5d3 Ja, det som er problemet. Jeg spør ofte om å sende utenom, men mange gidder ikke bruke tid på å måle opp og finne ut av det. Skjønner det også for selv synes jeg det er veldig deilig å bare kunne legge pakken utenfor døra/i postkassa uten at jeg har måtte gjøre noe for det selv. Jeg ble faktisk lurt på Finn for en måned siden. Kjøpte en babycall som ikke funket. Har nummer og adresse til selger fordi jeg hentet hos henne, men hun har ikke tatt telefonen og jeg orker ikke å kjøre til andre siden av byen for å stå og hamre på døren hennes. Men stort sett er jo folk redelige så er ikke noe problem for meg å vipse først. Så er min opplevelse at man har veldig ulik oppfatning av hva "god stand" er. Når jeg selger er jeg nesten i overkant ærlig på tilstanden, som sikkert er grunnen til at jeg selger bra klær ganske billig fordi jeg ikke orker en diskusjon over en nupp på et plagg. Anonymkode: a6def...abd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:58 #20 Skrevet mandag kl. 09:58 Ja, folk oppgir gjerne "pent brukt" eller "som ny" og så kommer den med både lukt, slitasjen, annen farge og små hull. Har opplevd det flere ganger. Noen ganger også når varen ser ok ut, men man tydelig kan se at den er godt brukt og vasket mange ganger selv om det ikke er hull etc. Man må huske på at yttertøy mister sine tekniske funksjoner ved flere vask og slitasje som også ikke er så synlig. Folk skal gjerne også ha høyere pris enn det man finner den samme dressen helt ny på tilbud. I tillegg kommer frakten, ingen garantier eller mulighet for retur ved feil på varen eller feil størrelse. Det er faktisk ikke verd det. Anonymkode: 7e99e...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå