AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:19 #1 Skrevet mandag kl. 07:19 Ja, hva ville dere tenkt om en mann brukte en parfyme ment til kvinner? Vurderer å kjøpe Burberry Goddess til meg selv. Mann, over 50. Er en helt vanlig mann som rettåslett likte den parfymen så godt at jeg vurderer å kjøpe den. Kler meg som en litt kjedelig type, egentlig. Jeans, t-skjorte, gensere fra Dressmann og Jack and Jones etc.. Anonymkode: 575d0...d19
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:24 #2 Skrevet mandag kl. 07:24 Hadde tenkt at han luktet femi. Godt, men ikke sånn jeg vil at en mann skal lukte. Anonymkode: d7dcf...8c3 3
ellernoe Skrevet mandag kl. 08:12 #3 Skrevet mandag kl. 08:12 Det kommer egentlig mer an på parfymen. Nå har jeg ikke luktet på den spesifikke parfymen du nevner, men enkelte parfymer har mer unisex preg enn andre. Er den veldig søtlig, fruktig og blomstrete vil den kanskje være lettere å gjenkjenne som en kvinneparfyme, hvis ikke tror jeg svært få vil tenke over det eller bry seg. 1
Elle Melle Skrevet mandag kl. 08:40 #4 Skrevet mandag kl. 08:40 (endret) Den kan kanskje framstå som noe feminin, men når det er en mann som bruker den er det ikke sikkert omgivelsene reflekterer over det, så lenge du bruker normale mengder. Hvis det er originalen har den vel lavendel og ingefær i seg, noe som er vanlig i herreduft også. Det er litt gammeldags å tenke at parfyme kun er til for å tiltrekke seg det motsatte kjønn, og at alle liker det samme. De som har duft som hobby bruker gjerne mye ulikt, og mye unisex. Og de bruker det fordi de selv liker duften, ikke nødvendigvis for at andre skal elske den (men det er jo en bonus, alle vil jo lukte godt). Livet er for kort til å ikke unne seg ting som gir en glede bare fordi det finnes noen uskrevne normer for hva som er "lov' å bruke av duft basert på kjønn. Liker du lukten, så liker du den. Ser av beskrivelsene at den lukter "dyr såpe" og 'eksklusiv hotellobby': https://www.fragrantica.com/perfume/Burberry/Goddess-83483.html Jeg ville kjøpt den. Om du skulle ombestemme deg kan du jo alltids bruke den hjemme uansett. Har du forresten testet denne? Unisex og vanilje https://www.fragrantica.com/perfume/Diptyque/Eau-Duelle-Eau-de-Parfum-49100.html Endret mandag kl. 08:42 av Elle Melle 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:42 #5 Skrevet mandag kl. 21:42 Hei og takk for svar. Jeg har ikke prøvd den som er spurt om. Men kanskje jeg skal gjøre det. Anonymkode: 575d0...d19
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 8.19): Ja, hva ville dere tenkt om en mann brukte en parfyme ment til kvinner? Vurderer å kjøpe Burberry Goddess til meg selv. Mann, over 50. Er en helt vanlig mann som rettåslett likte den parfymen så godt at jeg vurderer å kjøpe den. Kler meg som en litt kjedelig type, egentlig. Jeans, t-skjorte, gensere fra Dressmann og Jack and Jones etc.. Anonymkode: 575d0...d19 Den er slettes ikke god, synes jeg. Den har eksklusiv flaske men innholdet ilter billig. Har du prøvd Armani? Anonymkode: e2c22...107 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Denne er god. Anonymkode: e2c22...107 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den er slettes ikke god, synes jeg. Den har eksklusiv flaske men innholdet ilter billig. Har du prøvd Armani? Anonymkode: e2c22...107 Ja, har brukt mye oppigjennom. Men det lukter liksom sterkt, og for mye. Vanskelig å forklare. Pleide å kjøpe parfyme til kona. De jeg liker til henne nå er mildere enn de jeg kjøpte for 10-15 år siden. Jeg er blitt å sensitiv på lukt de siste årene. Har en sønn som dynker seg i dyre dråper. Jeg blir faktisk kvalm av å være i samme rom. Han påstår at han tar 2 dusj... Ikke at jeg har kjøpt så utrolig mange, men det blir jo noen over flere år. Hun er liksom skeptisk, hun sier at jeg luktet godt med denne på. Stjal en dusj i butikken.. Men hun mener at det er rart at jeg lukter dame. Forsåvidt enig, men vil folk merke det? Anonymkode: 575d0...d19
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Det er så mange unisex parfymer og gourmand parfymer man legger lagvis nå at jeg tror veldig få egentlig tenker dame eller mann automatisk på særlig mange dufter. For min del er eldre parfymer jeg assosierer med spesifikke personer eller tider i livet mitt unntaket, Amore-amore for eksempel, cool water og Gloria Vanderbilt samt Britney-parfymene er bestemor, tante og russetid for meg og er helt klart dame eller jenteparfymer. Men mannen min som ikke har noen av de samme assosiasjonene til de duftene ville vært helt nøytral til sammenligning. Liker du den så bær den med stolthet, da er det din duft for den lukter jo ikke likt på andre uansett. Anonymkode: 8b80a...bb0 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 8.19): Ja, hva ville dere tenkt om en mann brukte en parfyme ment til kvinner? Vurderer å kjøpe Burberry Goddess til meg selv. Mann, over 50. Er en helt vanlig mann som rettåslett likte den parfymen så godt at jeg vurderer å kjøpe den. Kler meg som en litt kjedelig type, egentlig. Jeans, t-skjorte, gensere fra Dressmann og Jack and Jones etc.. Anonymkode: 575d0...d19 Kjør på! Den lukter veldig forskjellig på folk. Synes den lukter veldig godt på andre. På meg luktet den ingefær kokt i pepper. 🫚🧂 Det ligger mange av de til salgs på Finn og Tise. Kanskje du kan kjøpe en og teste? Blir det skivebom så har du i det minste ikke brukt unødvendig mye penger på et bomkjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, har brukt mye oppigjennom. Men det lukter liksom sterkt, og for mye. Vanskelig å forklare. Pleide å kjøpe parfyme til kona. De jeg liker til henne nå er mildere enn de jeg kjøpte for 10-15 år siden. Jeg er blitt å sensitiv på lukt de siste årene. Har en sønn som dynker seg i dyre dråper. Jeg blir faktisk kvalm av å være i samme rom. Han påstår at han tar 2 dusj... Ikke at jeg har kjøpt så utrolig mange, men det blir jo noen over flere år. Hun er liksom skeptisk, hun sier at jeg luktet godt med denne på. Stjal en dusj i butikken.. Men hun mener at det er rart at jeg lukter dame. Forsåvidt enig, men vil folk merke det? Anonymkode: 575d0...d19 Hm, den lukter sterkt sier du.🤔Mannem min bruker denne, før denne brukte han Jean Paul (den grønne flaska med striper) og jeg må si at denne er nydelig, lukter akkurat passe og jeg elsker den på ham. Jeg er også sensitiv for sterke lukter men ikke denne.Men…vi er alle forskjellige. Som sagt, Goddess likte jeg ikke på meg, den passet ikke. Det var noe med den som gjorde meg nesten kvalm.. Men på noen andre kan den passe sikkert, vi er forskjellig. Mitt tips til deg er at prøv så ser du, hva om det er dameparfyme? Du liker den. Ellers finnes det også unisex parfymer, har du prøvd de? Anonymkode: e2c22...107
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden Det er bare å gå i butikken å teste den på deg selv. Lukte over tid om du trives med lukten ikke bare der og da men også etter noen timer. Nå kjenner ikke jeg din alder men har lagt merke til at litt flere yngre gutter er litt mer tilbøyelige til å ikke ha like tydelig skiller mellom hva som er ment for kvinner og hva som er ment for menn sammenlignet med tidligere generasjoner. Selv er jeg kvinne fra millennial generasjonen og personlig tiltrekker ikke typiske kvinne dufter meg på menn. Men jeg har lagt merke til at litt "søtere" herredufter med pudderet vanilje ofte har noe unisex over seg og at enkelte damedufter som ikke er de typiske sukkersøte også kan ha noe unisex over seg og kan fungere godt til menn. Når man ser på notene til denne Burberry parfymen du liker så kan både lavendel og disse treaktige notene oppleves litt unisex. Vanilje, spesielt de pudderet variantene, må prøves da det er en note som fungerer ulikt på folk så kan godt hende at denne duften vil fungere godt til deg selv om du er mann. Duften beskrives som feminin har ikke luktet på den selv så kan ikke kommentere hva jeg personlig mener om den. Anonymkode: 8c5ea...36f
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden Burberry goddess er skikkelig gourmand. Ble for mye for meg, og vil egentlig si den er veldig feminin. Og kjedelig.. Det finnes vaniljedufter som ikke er så intenst søte Anonymkode: 7e924...95e
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden Har prøvd den på, og det er alltid litt intens lukt første gang man bruker en parfyme. Men da jeg luktet på genseren min dagen etter, var det en fin og lett lukt. Jeg bruker, og har brukt i årevis, deo uten lukt. Så jeg kjenner fort når jeg tar på noe som er parfymert. Poenget er ikke at jeg vil lukte som en dame, mer som at jeg liker bedre parfymen som er ment for kvinner. Herreparfyme blir for meg tung og kraftig. Kjøper innimellom Palmolive sin deo, med lys rosa kork eller den med mørk rosa kork. Ingen som har sagt noe til meg, men man vet jo aldri. Anonymkode: 575d0...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå