Gå til innhold

Reiseleder og tatovering

Gjest Gjest_Cuba_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Seriøst? Det må ha vært i gamle dager? Har aldri hørt om sjefer som har spurt etter tatoveringer eller piercinger i intervjuer.

Du får ikke ansettelse på sykehus med piercinger.

nei, nå er tatoveringer inn,men det var de for 40 år siden også. Da var det kun sjøfolka som kom hjem med de. De gjemmer de så godt de kan i dag.

Nå har sjeldent jenter små lengre, det er rundt overarmer og gud vet hvor. eg vil ikke hatt de i min butikk eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
det var veller heller untaket enn regelen tenker jeg.

Det er faktisk flest unge som reiser i dag. Selv om det til tider kan være en del turiseter som er over 60, så er det nok primært flest reisende under 60.

ja, hva mener du med unge da? Opp til 40+ i så tilfelle tar du feil. Det er de over 40 som reiser mest. Det kan være en del over 60, skriver du....følger du ikke med. Dette er en veldig stor gruppe som reiser faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min fikk kommentar om tattoo'ene våre når vi skulle leie et hus av et ektepar i 60 årene. Mannen sa at han vanligvis ikke leier ut til folk med tattoeringer, for han syns slike folk er skumle, men han skulle gjøre et unntak for oss siden vi hadde reist så langt (70 mil) for å se på huset og møte dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cuba_*
Jeg og mannen min fikk kommentar om tattoo'ene våre når vi skulle leie et hus av et ektepar i 60 årene. Mannen sa at han vanligvis ikke leier ut til folk med tattoeringer, for han syns slike folk er skumle, men han skulle gjøre et unntak for oss siden vi hadde reist så langt (70 mil) for å se på huset og møte dem...

Seriøst?? :overrasket:

Ja ja.. Syns de hørtes skumlere ut jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??  :overrasket:

Ja ja.. Syns de hørtes skumlere ut jeg..

De var skumlere ut også! De kom i hagen vår(som vi leide sammen med huset) og plukka rips når vi hadde besøk av hele familien og satt 3 meter bortenfor og hadde grillselskap, og de plukka rent 6 store plommetrær FØR plommene var modne for at vi ikke skulle få dem(selv om det var med i leieavtalen at VI "eide" hagen, og hadde rett på alt av frukt og bær), og i tillegg luska han mannen rundt huset på dagtid, og så inn vinduene når han trodde jeg ikke var hjemme! -vi flytta før det hadde gått et år.

-men dette var laaaangt unna temaet i tråden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E
Du får ikke ansettelse på sykehus med piercinger.

Den påstanden der kan du bare dytte opp bak.

Man får fint ansettelse på et sykehus om man har piercing, men av hygienemessige årsaker må man ta bort synlige (i ansiktet) piercinger når man er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den påstanden der kan du bare dytte opp bak.

Man får fint ansettelse på et sykehus om man har piercing, men av hygienemessige årsaker må man ta bort synlige (i ansiktet) piercinger når man er på jobb.

Jeg skrev med piercinger,eg skrev ike noe om å ta de av eller ikke.

Noen synes faktisk det er pent med tatoo og ringer/kler både histen og pisten. Vi har faktisk en på jobben og hun har tatoveringer rundt overarmer og diverse ringer/kuler på overlepper/ører. Dette ble gjort etter ansettelsen. Hun fikk bekjed om at hun måtte dekke armer og få ut pynten. Nå bruker vi alle arbtøy og vi har skorter med korte ermer, så hun må bruke noe annet.

Hun skjønner faktisk ikke hvorfor..Hos oss tar det seg ikke ut og det er det mange andre plasser det ikke gjør heller.

Mulig det er inn nå,men snart er det noe nytt og dette blir helt harry.

Nå advarer leger igjen om kvinner og tatoveringer på korsryggen. Ser ut som det er å snakke til døve ører.

Ser enter med tatoveringer rundt overarmer og andre plasser. tror ikke de har tenkt over hvordan dette vil se ut om noen år. Hva med de rundt 50 og overarmer beg å henge. Skal bli nydelig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er tolerant, liberal og ung: likevel synes jeg tatoveringer er harry, simpelt, udannet, vulgært og helt harry. Det passer ikke inn i verken arbeidslivet eller for offentligheten, og det er ingen tvil om at det kan ødelegge for selskapets renomè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok innrømme at om jeg hadde vært en arbeidsgiver og hadde hatt to like godt kvalifiserte søkere til en stilling, så hadde jeg valgt den som var fri for kroppspynt og tatoveringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Må nok innrømme at om jeg hadde vært en arbeidsgiver og hadde hatt to like godt kvalifiserte søkere til en stilling, så hadde jeg valgt den som var fri for kroppspynt og tatoveringer.

:klappe: :enig_anim: Så sant, så sant..enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagoberta ii
Jeg er tolerant, liberal og ung: likevel synes jeg tatoveringer er harry, simpelt, udannet, vulgært og helt harry.

Ja, du må være det mest tolerante mennesket jeg har sett på lenge. Ingen fordommer her, nei :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Heldigvis ulikt syn i ulike bransjer. Dessuten er det umulig å vite noe om kroppskunst kolegaene dine har på ikke synlige steder. Aner virkelig ikke hvem av mine kollegaer som har pynt på steder vi ikke ser. Jobber selv i en såkalt "seriøs bransje" men går likevel ut fra at det er navlepiercinger og dekorerte korsrygger på flere enn meg. (Vet om noen da)

Men som flere har nevnt, ville jeg vært forsiktig med plasser som er veldig synlige. Det passer ikke over alt på samme måte som jeans ikke gjør det og uten at det er noe galt med jeansene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...