AnonymBruker Skrevet 9. november #1 Skrevet 9. november Eller kan det bli lukt på gulv og vegger? To innekatter Anonymkode: fb517...5dd
AnonymBruker Skrevet 9. november #2 Skrevet 9. november Ville ikke hatt kattedoen på kjøkkenet. Uhygienisk, mener jeg. Jeg har kattedoen på badet. Anonymkode: c1cb6...605 2 2
blvck Skrevet 9. november #3 Skrevet 9. november Ville aldri hatt kattedoen på kjøkkenet, og særlig ikke med to katter. Det blir fort lukt, og ikke minst grus som man da står og tråkker i. Selv om du kanskje ikke får avføring på kjøkkenbenken er det ikke noe særlig å ha en do på kjøkkenet...
AnonymBruker Skrevet 9. november #4 Skrevet 9. november Har doen på vaskerommet og på toalettet. Ville aldri hatt dem på kjøkkenet. Anonymkode: 0a99f...a92
monican94 Skrevet 9. november #5 Skrevet 9. november ville du hatt noe som helst do på kjøkkenet 🤢 svææært uhygienisk 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #6 Skrevet 9. november Har kattedoen på badet her. Ville nok ikke hatt den på kjøkkenet. Anonymkode: bae9e...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. november #7 Skrevet 9. november Det er ikke uhygienisk,det skjer jo på gulvet. Det kan bli lukt ja men uhygienisk, nei. Anonymkode: 238e5...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #8 Skrevet 9. november Har dere kattedoen oppå varmekabler? På badet? Det blir vel lukt Jeg kjenner aldri lukt fra vår katts katte do. Han veier 10 kg så det blir jo litt Ville ikke hatt på kjøkkenet Anonymkode: 74d3b...076 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #9 Skrevet 9. november Kattedo på badet er jo iallfall dumt. Varmen gir ekstra lukt og det blir masse små sandkorn på gulvet der man gjerne går barbeint.. Nei takk. Jeg hadde kattedo nesten på kjøkkenet i noen år. 1 katt, veldig renslig type som gravde alt godt ned og sølte lite. Doen sto helt i enden av kjøkkenet i overgang mot gang (litt åpen løsning, var ikke dør). Jeg renset ofte og det var uproblematisk. Nå har jeg 2 katter og den ene er dessverre litt dårligere på hygiene og å grave ned så det lukter oftere. Selv om de har 2 doer. Så med de 2 kattene ville jeg nok forsøkt å unngå kjøkkenet. Jeg ville ikke vært bekymret for fukt eller luktskader på gulv eller vegger.. De tisser inni kassen ikke utenfor. Og det er ikke så mye lukt hvis man renser jevnlig. Anonymkode: f5c23...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #10 Skrevet 9. november Badet som flere her foreslår synes jeg høres ut som den dårligste løsningen, i hvert fall om man har varme i gulvet.. det vil forsterke lukten. Anonymkode: d4a74...dc9 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. november #11 Skrevet 9. november monican94 skrev (49 minutter siden): ville du hatt noe som helst do på kjøkkenet 🤢 svææært uhygienisk Det kan nok oppfattes som litt ekkelt, men uhygienisk er det ikke. Man har den jo ikke på kjøkkenbenken.. Bakterier flyr ikke fra en overbygget kattedo opp på kjøkkenbenken. Kattene går ikke på do og så skal de lage mat uten å vaske hender liksom. Anonymkode: f5c23...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #12 Skrevet 9. november Ville du bæsjet selv på kjøkkenet da? I åpent rom? 🤢🤮🤮 hvis nei, flytt den kattedoen et annet sted. Hvis ja, go ahead. Anonymkode: 08a71...f39 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #13 Skrevet 9. november Eg synes det luktar litt, så ville ikke hatt doen på kjøkkenet. At det er uhygienisk, har eg liten tru på. Det er vel ikkje meir behageleg å trakke i kattesand etter ein dusj heller, og å ha doen på varmekablar er i hvert fall uaktuelt. Eg har ein bod rett ved kjøkenet der doen står. Eg let att døra når eg har gjester. Anonymkode: 61def...80c
AnonymBruker Skrevet 9. november #14 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville du bæsjet selv på kjøkkenet da? I åpent rom? 🤢🤮🤮 hvis nei, flytt den kattedoen et annet sted. Hvis ja, go ahead. Anonymkode: 08a71...f39 Ville du ha bæsja i ei dokasse med sand? Anonymkode: 61def...80c
AnonymBruker Skrevet 9. november #15 Skrevet 9. november Det er jo snakk om overbygg og muligens filter i tillegg. Tviler på om det blir lukt i det hele tatt, så synes du kan ha den på kjøkkenet, jeg. Vi har den forøvrig i en mørk krok i stua. Badet med varmekabler er det siste stedet jeg ville hatt den. Anonymkode: 1f74d...eea
AnonymBruker Skrevet 9. november #16 Skrevet 9. november monican94 skrev (1 time siden): ville du hatt noe som helst do på kjøkkenet 🤢 svææært uhygienisk Koffor trur du det? Anonymkode: 61def...80c 3
AnonymBruker Skrevet 9. november #17 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kan nok oppfattes som litt ekkelt, men uhygienisk er det ikke. Man har den jo ikke på kjøkkenbenken.. Bakterier flyr ikke fra en overbygget kattedo opp på kjøkkenbenken. Kattene går ikke på do og så skal de lage mat uten å vaske hender liksom. Anonymkode: f5c23...3ab Det blir jo svevestøv både når pus og du graver i den, så det er ikke så enkelt som du beskriver her. Anonymkode: 7398c...4ba 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #18 Skrevet 9. november Ts, jeg forstår det slik at du ikke har stor nok leilighet til å sette kattedoen på vaskerommet eller under trappen i gangen nede. Vil råde deg i å prøve deg frem. Det er ofte greit både for deg og katten at det ikke er i ett rom med stor trafikk. Som flere har skrevet kan det bli ekkelt å ha den på badet pga varmekabler, noe som kan elimineres om doen kommer litt opp i høyden og kan stå stabilt uten å være direkte på varmen. Selv har jeg hatt kattedo på soverom, bad, gangen, stuen, i boden, og i garderobeskap (da uten klær i frykt for lukt). Minst favoritt er på soverommet, og på badet av disse. Anonymkode: 7398c...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 10. november #19 Skrevet 10. november I tilegg til at det er mindre hygienisk så er kjøkkenet en travlere plass, man er gjerne mer sosial der enn andre steder i boligen og kattee flest vil helst ha litt fred og ro når de går på do så bare derfor ville jeg funnet en bedre egna plass. Anonymkode: 9e170...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå