Gå til innhold

Dere som leier bolig, pynter dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier midlertidig mens jeg er på boligjakt, og har sikkert 30-40 esker med flyttelass i bodene her jeg leier nå. Har alltid pleid å pynte til jul i den gamle leiligheten, men den eide jeg jo. Tenkte jeg skulle ha litt julestjerner og røde lys, men usikker på om jeg gidder rote fram noe særlig pynt fra bodene mine.

Hva med dere andre som leier, pynter dere bare som dere ønsker? Og hvordan? 

Antar det har litt å si om dere er langtidsleiere eller korttids som jeg (foreløog korttid, kan jo bli boende her lenge siden det er så vanskelig å kjøpe noe). 

Anonymkode: 5ce70...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pyntet alltid når jeg leide, gjorde som jeg gjør nå som eier - stjerner i vindu, juletre og pynt rundt omkring i leiligheten.

Anonymkode: 155a9...fb4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg leier midlertidig mens jeg er på boligjakt, og har sikkert 30-40 esker med flyttelass i bodene her jeg leier nå. Har alltid pleid å pynte til jul i den gamle leiligheten, men den eide jeg jo. Tenkte jeg skulle ha litt julestjerner og røde lys, men usikker på om jeg gidder rote fram noe særlig pynt fra bodene mine.

Antar det har litt å si om dere er langtidsleiere eller korttids som jeg (foreløog korttid, kan jo bli boende her lenge siden det er så vanskelig å kjøpe noe). 

Har tenkt å leie her i 5-10 år så ja, jeg pynter med det jeg har. Flyttet inn i sommer, har veldig lite så det blir tynt dette året. 

Anonymkode: a1b1b...68c

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skulle det om man eier eller leier ha noe å si for om man pynter til jul eller ikke?🤔

Kan jo skjønne at de som er midt i en flyttesjau kanskje ikke orker å ta fram så mye, men det er uavhengig av om man leier eller eier.

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes det er Viktig å gjøre det hjemmekoselig og hyggelig til jul uansett om jeg eier eller leier. Det er jo følelsen julepynten gir, som er viktig for meg. At det blir julestemning der jeg bor. 

Skrevet

Pyntet like mye og like fint da jeg leide som jeg gjør som eier. Er ikke noe forskjell :)

Anonymkode: 5b81f...dd4

• Liker 1
Skrevet

Ja her pyntes det (selvfølgelig).

Om høsten har jeg mye høstpynt (lyslenker med høstblader, pinnsvin og ekorn, Kongler, eikenøtter, kastanje nøtter på lysfat med rustikke kubbelys i høstfarger og ved inngangen har jeg et større pinnsvin og lyng.)

Pynter til avdent med adventstjerne, og adventstake i vinduet, bytter ut høstpynt med 4 lilla lys på lysfatet sammen med tørket appelsin og epleskiver og litt forskjellig naturmaterialer.

Til jul pyntes det med både tre og allt  annet av julepynt. Det er jo ingen forskjell på om en leier eller eier, en har jo det ikle hvit og tomt bare fordi en leier.

Jeg bor her, dette er mitt oppholdsted og mitt hjem så lenge jeg leier og betaler for meg, selvfølgelig vil jeg ha det fint og pyntet rundt meg. Det høre unektelig rart ut for min del å ikke skulle ha et fint og pyntet hjem bare fordi en leier.

Trivsel er jo viktig uansett om en leier eller eier, det er jo ingen forskjell på det.

Anonymkode: fbc87...7f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pyntet ikke da jeg bodde i kollektiv, men ellers har jeg alltid pyntet. 

Pyntet noe mindre da jeg leide korttidsleie, jeg flyttet inn siste uka i november, og skulle ut igjen i mars. 

Pyntet ikke noe anderledes enn nå når jeg eier. 

Anonymkode: 10022...e1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg pynter ja😊

Anonymkode: 7b2c7...08b

Skrevet
Thyra skrev (25 minutter siden):

Hvorfor skulle det om man eier eller leier ha noe å si for om man pynter til jul eller ikke?🤔

Kan jo skjønne at de som er midt i en flyttesjau kanskje ikke orker å ta fram så mye, men det er uavhengig av om man leier eller eier.

Er du forumpoliti her? Såvidt meg bekjent er dette et diskusjonsforum, og man har lov til å diskutere ulike temaer etter KG sine retningslinjer. Hvis det er temaer du ikke finner interessante, så er det sikkert masse annet du kan gjøre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hæ??

Er vel ingen forskjell på hvordan man vil ha det i hjemmet sitt om man leier eller eier? Det er jo like fullt hjemmet ditt der du skal bo og trives...

Jeg har alltid leid og alltid pynta til jul. Det har aldri falt meg inn at noen tror jeg har andre rutiner og vaner fordi jeg ikke eier 😅

Anonymkode: e4d41...7ef

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, jeg pynter som jeg ønsker, uavhengig av om jeg eier eller leier. Hvis du ikke gidder , så lar du jo bare være, det er ingen tvang å pynte til jul. 

Anonymkode: 14d9f...58a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er du forumpoliti her? Såvidt meg bekjent er dette et diskusjonsforum, og man har lov til å diskutere ulike temaer etter KG sine retningslinjer. Hvis det er temaer du ikke finner interessante, så er det sikkert masse annet du kan gjøre? 

Har jeg sagt at jeg er forums politi og at det ikke er lov å diskutere dette temaet?

Jeg har vel også lov å ytre min mening på dette diskusjonsforum et. Og min mening er at man selvfølgelig pynter like mye eller lite til jul, uavhengig av om man leier eller eier. En leid bolig er også et hjem, og jeg ser ingen grunn til at man skulle ta fram noe mindre julepynt siden man leier.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi pyntet selv om vi leide ja. 

Anonymkode: 8b973...213

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ehh???🤦🤦🤦

• Liker 7
Skrevet

Pynter ikke når jeg leier. Anser stedet som midlertidig og orker ikke. Drar også til familie i julen, så orker ikke ta alt ned i januar.

Anonymkode: 70da3...4fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 19.41):

Skal du flytte ut allerede i mellomjulen?

Anonymkode: 699cf...86c

• Nyttig 1
Skrevet

Hjemmet mitt er der tingene og menneskene mine er, ikke nødvendigvis skallet rundt (huset). Jeg er evig leietaker, men det er da lile fullt hjemmet mitt så lenge jeg bor der. 

Anonymkode: df15e...53f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg pynter selv om jeg leier. Det er meg familien kommer til for å feire jul, og det hadde vært stusselig å komme til julefeiring i et hus uten julepynt. 

Anonymkode: f9cbf...53d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du, om du ikke takler svar, er dwt du som ikke bør skrive innlegg på nettet.

Ingen her har svart ufint, men det er ikke rart man lurer på hvor tanken om at man vil ha ett annerledes hjem som leieboer enn huseier. 

Man vil jo trives maks i hjemmet sitt. 

Men siden vi er spydige,å jeg si at det var en merkelig ting å.lure på 😂

Anonymkode: e4d41...7ef

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...