AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:17 #1 Skrevet søndag kl. 18:17 Det er så mye mus her overalt. De stikkkontaktene mot mus funker ikke. Fellene tar litt men det er fortsatt mus. Er det eneste mulighet å ha katt? Dere som har innekatt, har dere da mus også? Anonymkode: 5683c...12b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:22 #2 Skrevet søndag kl. 18:22 Jada, har tatt rundt 10 stk på bare et par dager. Har innekatt men de er inni benken så katten kommer ikke til. Fellene funker fint som bare det Anonymkode: 4f329...479
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:23 #3 Skrevet søndag kl. 18:23 Ikke alle katter jakter mus så ha det i bakhodet. Min gjør det ikke 😅 Hun ser på de. Hatt noen i kjøkkenvasken. Anonymkode: 1553b...438 7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:24 #4 Skrevet søndag kl. 18:24 Det er aldri garantert at katter tar mus hverken ute eller inne. Men en hunnkatt er en bedre jeger enn en hannkatt om dere vurderer katter. Anonymkode: 6a9ed...889 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:26 #5 Skrevet søndag kl. 18:26 Mine katter fanger ikke mus. Jeg hadde en katt tidligere som var veldig ivrig musejeger, men det er ingen garanti for at en katt jakter mus. Jeg hadde heller satset på feller. Anonymkode: bd466...891
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:34 #6 Skrevet søndag kl. 18:34 Mine katter har vært innmari gode jegere. Det har vært hannkatter begge to Anonymkode: 1952b...8ca 1 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:37 #7 Skrevet søndag kl. 18:37 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er aldri garantert at katter tar mus hverken ute eller inne. Men en hunnkatt er en bedre jeger enn en hannkatt om dere vurderer katter. Anonymkode: 6a9ed...889 Nja, dette avhenger veldig av katten. Jeg har en Maine Coon-jente, hun tar bare fluer Mens siameser-gutten tar mus, fugler, slanger og gudene vet hva. Han er helt ram. Anonymkode: 1540b...6df
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:40 #8 Skrevet søndag kl. 18:40 Vil dere egentlig ha katt? Passer livet deres til å ha katt? Har dere hatt katt før? Hva om dere får en katt som ikke tar mus? Anonymkode: e448d...3f2 3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:41 #9 Skrevet søndag kl. 18:41 Har 2 hannkatter og de fanger masse mus. Utendørs. Inne har vi ikke mus Anonymkode: 0d2d3...6c9 1 1
Leo Skrevet søndag kl. 18:50 #10 Skrevet søndag kl. 18:50 Hvis dere har mus inne i den grad at de løper over kjøkkengulvet etc. så vil jeg nok anbefale andre tiltak enn katt(er). Og er musene inne i vegger, på loftet etc. så vil jo ikke en innekatt få tak i dem. Når det er sagt så har vi katter som går ut og inn som de vil. Begge er kastrerte hunnkatter som fanger enormt mye mus og fra å, bokstavelig talt, ta hundrevis av mus i feller så tar vi nå kanskje 2 - 3 i året. Vi har hatt noen katter i årenes løp og alle, bortsett fra en, har vært hunnkatter. Samtlige har vært helt vanlige huskatter og dyktige musejegere. Katter hjelper altså helt klart mot mus, men å ha katt krever også at man følger dem opp på en skikkelig måte og tar ansvar. Hvis man ikke har tid, lyst eller råd til det, så er ikke katt noen god løsning. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:44 #11 Skrevet søndag kl. 19:44 Vi kan ikke ha feller inne i hus da vi har hund. Og hunden åpner fellene. Anonymkode: 5683c...12b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:47 #12 Skrevet søndag kl. 19:47 Vi har 2 katter, den ene er rågod på å fange mus. Men dreper dem ikke alltid, hender han bare tar med levende mus inn. Det er jo og litt viktig at dere ønsker katt eller katter. De krever oppfølgning de også på lik linje som hund. De må ha tilsyn hver dag, de må ha mat av kvalitet, mulighet til å gå inn og ut eller bli tatt inn om kvelden, kattekasse inne om vinteren eller alltid hvis de er innekatter. Årlig dyrlegesjekk og vaksiner. Pass når man skal på ferie. Kos. Anonymkode: 51832...8af 3
Forumkonto Skrevet søndag kl. 19:50 #13 Skrevet søndag kl. 19:50 Har to katter. Den ene tar mus, rotter, meitemark og fugl. Den andre tar bare fugl, som jeg har fått med meg. Vi har ikke mus i huset. Hvis dere har museproblemer i huset ville jeg tatt kontakt med skadedyrbekjempere. Sjekk husforsikringen om det dekkes av den. Det er bedre med feller enn gift. Hvis de spiser gift og dør vil de råtne og stinke. Da kan man bli nødt til å rive vegger for å få de ut. Så ville absolutt tatt kontakt med firma som kan håndtere det. Ellers anbefaler jeg katter på det sterkeste som kjæledyr. Veldig lettvinte og gir masse glede, og renslige 1
Leo Skrevet søndag kl. 20:48 #14 Skrevet søndag kl. 20:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kan ikke ha feller inne i hus da vi har hund. Og hunden åpner fellene. Anonymkode: 5683c...12b Men man setter jo ikke ut musefeller midt på gulvet?! De settes jo der hvor mus ferdes som f.eks. inne i benkeskap, bak og under tunge møbler som f.eks. sofa. I det hele tatt på steder hvor hunden ikke kommer til. I verste fall går den an å sette opp musefelle(r) inne i et bur som hunden ikke kommer inn i. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:49 #15 Skrevet søndag kl. 20:49 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kan ikke ha feller inne i hus da vi har hund. Og hunden åpner fellene. Anonymkode: 5683c...12b Men hva er planen om det viser seg at hun ikke vil gå overens med kattene? Og har dere en plan for hvordan kattene skal bli fulgt opp? Hvem skal ta vare på kattene når dere reiser etc.? Anonymkode: 0ad83...929 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:50 #16 Skrevet søndag kl. 20:50 Katten vi hadde tok med masse fugler og mus inn. Levende. Skadet de, men avsluttet aldri jobben… Anonymkode: 092ac...125
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 01:45 #17 Skrevet mandag kl. 01:45 Høres ut som dere vil skaffe katt på feile premisser, altså kun for å ha den til å fange mus. Katter fortjener at man åpner både hus og hjertet til de, at man lengter etter å kunne få gi de kjærlighet og tilbringe tid sammen. Dessuten har dere hund, som er en stor risk katten ikke kommer til å trives med. Anonymkode: 6df1f...c8e 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 01:51 #18 Skrevet mandag kl. 01:51 4 hours ago, AnonymBruker said: Katten vi hadde tok med masse fugler og mus inn. Levende. Skadet de, men avsluttet aldri jobben… Anonymkode: 092ac...125 Tar historien din med en klype salt. Vi har hatt katt i alle år. Bor landlig med mye fugler, det er de store stuevinduene som har tatt fugler, ca 3 i året. Kattene kom med mus på døra, men nesten aldri fugler. Naturen går sin gang. Anonymkode: 6df1f...c8e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:12 #19 Skrevet mandag kl. 05:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tar historien din med en klype salt. Vi har hatt katt i alle år. Bor landlig med mye fugler, det er de store stuevinduene som har tatt fugler, ca 3 i året. Kattene kom med mus på døra, men nesten aldri fugler. Naturen går sin gang. Anonymkode: 6df1f...c8e Ikke meg du siterer, men tviler du at katter tar fugl?! Mine katter tok massevis med småfugl, selv om de gikk med bjelle på halsbåndet. De tok atskillig flere fugler enn mus, men vi bodde i borettslag og jeg vet ikke hvor mye mus det var der i utgangspunktet. vi bor i leilighet nå, og jeg har innekatter nå, og er veldig glad jeg slipper fuglekverkingen. TS: hvis dere ønsker å skaffe katter og er innstilt og beredt på å ha kjæledyr vil jeg anbefale å skaffe voksne omplasseringskatter. Da vet du nemlig om det er en musejeger du får eller ikke. Anonymkode: c6faa...60d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:35 #20 Skrevet mandag kl. 05:35 Off topic: Det er godt mulig at jeg har vokst opp og levd et beskyttet liv i 45 år, men jeg tror ikke jeg vet om noen som har mus inne i huset? Er det virkelig så vanlig??? Mine mus inne-opplevelser er begrenset til scenen der Emil i Lønnebergets far setter tåa fast i musefella, og en historie om en bekjent som overnattet i en campinghytte og fikk mus i reisebagen. Vi har utekatt som fanger, så kom inn i tråden for å dele erfaringer med det, men lister meg ut igjen. Anonymkode: 803f4...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå