AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:36 #1 Skrevet søndag kl. 14:36 Blitt oppsagt pga nedbemanning i jobben min mens jeg er sykemeldt , vi ( jeg og 3 andre måtte gå på dagen) … blir nok desverre sykemeldt en god stund fremover. Arbeidsgiver forskutterer ikke så NAV har betalt sykepenger, hvordan blir det nå? Må jeg søke på nytt med NAV som arbeidsgiver ? Anonymkode: 05dda...5f2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:44 #3 Skrevet søndag kl. 14:44 Ring NAV og spør dem i morgen. Da får du bedre og mer korrekte svar enn du vil få her, hvor hvem som helst kan utgi seg for å ha peiling. Anonymkode: 60c1f...814 2 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:44 #4 Skrevet søndag kl. 14:44 RedBull91 skrev (3 minutter siden): Hva med å søke jobb i stedet? Jeg er syk. Anonymkode: 05dda...5f2 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:49 #5 Skrevet søndag kl. 14:49 RedBull91 skrev (8 minutter siden): Hva med å søke jobb i stedet? Hadde du ansatt noen som er sykemeldt på ubestemt tid? Anonymkode: 7c96f...365 10
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:50 #6 Skrevet søndag kl. 14:50 Som nedbemannet går du over på arbeidsledighetstrygd. Du må ta kontakt med Nav. Anonymkode: 4023a...1f6 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:14 #7 Skrevet søndag kl. 15:14 Søk AAP. Fokuser på å bli frisk, og få hjelp til å vurdere arbeidsevne. Anonymkode: 8b383...cb6
petterm Skrevet søndag kl. 15:26 #8 Skrevet søndag kl. 15:26 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Som nedbemannet går du over på arbeidsledighetstrygd. Du må ta kontakt med Nav. Anonymkode: 4023a...1f6 Er du sikker på det? Så lenge man er kontinuerlig sykemeldt trodde jeg man kunne være sykemeldt i 52 uker, selv etter oppsigelse? En jeg kjenner var sykemeldt mens ett vikariat gikk ut. Vedkommende fortsatte sykemelding. Dette begynner å bli noen år siden, mulig reglene er endret i mellomtiden. 5 1
endo Skrevet søndag kl. 15:31 #9 Skrevet søndag kl. 15:31 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Som nedbemannet går du over på arbeidsledighetstrygd. Du må ta kontakt med Nav. Anonymkode: 4023a...1f6 Feil, han går på sykmld til den går ut. 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:32 #10 Skrevet søndag kl. 15:32 Ring NAV i morgen for å få korrekte råd, eller eventuelt bruk chat hvis du vil ha det skriftlig! De vil gi deg veiledning på hva du gjør videre. Anonymkode: 1ecf1...2e7 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 01:44 #11 Skrevet mandag kl. 01:44 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blitt oppsagt pga nedbemanning i jobben min mens jeg er sykemeldt , vi ( jeg og 3 andre måtte gå på dagen) … blir nok desverre sykemeldt en god stund fremover. Arbeidsgiver forskutterer ikke så NAV har betalt sykepenger, hvordan blir det nå? Må jeg søke på nytt med NAV som arbeidsgiver ? Anonymkode: 05dda...5f2 Gå på dagen?! Rettsak og erstatning for ulovlig oppsigelse. Anonymkode: 2b4dc...921 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 01:48 #12 Skrevet mandag kl. 01:48 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Søk AAP. Fokuser på å bli frisk, og få hjelp til å vurdere arbeidsevne. Anonymkode: 8b383...cb6 Hun er sykemeldt, hun skal naturligvis ikke (og kan mest sannsynlig ikke) søke aap og miste 40% av inntekten sin. Hunhar krav på å fortsette å motta sykepenger fra nav og bør i mellomtiden gå til rettsak for ulovlig avskjed. Anonymkode: 2b4dc...921 2
Rotemor Skrevet mandag kl. 02:10 #13 Skrevet mandag kl. 02:10 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Søk AAP. Fokuser på å bli frisk, og få hjelp til å vurdere arbeidsevne. Anonymkode: 8b383...cb6 Hvorfor skal hun søke AAP når hun har krav på sykepenger? Hva tenker du er hensikten med det?? Eller sitter du bare og gjetter hvilken rettigheter vi har? .. 5 2
Rotemor Skrevet mandag kl. 02:11 #14 Skrevet mandag kl. 02:11 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Som nedbemannet går du over på arbeidsledighetstrygd. Du må ta kontakt med Nav. Anonymkode: 4023a...1f6 Nei, hun er sykemeldt. Hun kan søke dagpenger når hun blir frisk, dersom hun ikke har ny jobb. 1
Rotemor Skrevet mandag kl. 02:11 #15 Skrevet mandag kl. 02:11 petterm skrev (10 timer siden): Er du sikker på det? Så lenge man er kontinuerlig sykemeldt trodde jeg man kunne være sykemeldt i 52 uker, selv etter oppsigelse? En jeg kjenner var sykemeldt mens ett vikariat gikk ut. Vedkommende fortsatte sykemelding. Dette begynner å bli noen år siden, mulig reglene er endret i mellomtiden. Du har rett. 248 dager mener jeg det er . 1
Rotemor Skrevet mandag kl. 02:13 #16 Skrevet mandag kl. 02:13 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun er sykemeldt, hun skal naturligvis ikke (og kan mest sannsynlig ikke) søke aap og miste 40% av inntekten sin. Hunhar krav på å fortsette å motta sykepenger fra nav og bør i mellomtiden gå til rettsak for ulovlig avskjed. Anonymkode: 2b4dc...921 Hva vet du om det er ulovlig oppsigelse? Svaret er ingenting!! Det er ikke forbudt å si opp folk som er sykemeldt. Det er forbudt å si opp folk uten årsak. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 02:29 #17 Skrevet mandag kl. 02:29 Rotemor skrev (16 minutter siden): Du har rett. 248 dager mener jeg det er . 248 VIRKEdager Anonymkode: 2b4dc...921
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 02:32 #18 Skrevet mandag kl. 02:32 Rotemor skrev (16 minutter siden): Hva vet du om det er ulovlig oppsigelse? Svaret er ingenting!! Det er ikke forbudt å si opp folk som er sykemeldt. Det er forbudt å si opp folk uten årsak. 3 stykker måtte gå på dagen? Det er KLART ulovlig. Det skal dessuten gjennomføres individuwlle drøftelsessamtaler med hver enkelt og sykdom er vektig hensyn som gjør at vedkommende ikke burde bli sagt opp. Anonymkode: 2b4dc...921 4
Rotemor Skrevet mandag kl. 03:28 #19 Skrevet mandag kl. 03:28 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): 248 VIRKEdager Anonymkode: 2b4dc...921 Selvsagt. Unødvendig presisering
Rotemor Skrevet mandag kl. 03:30 #20 Skrevet mandag kl. 03:30 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): 3 stykker måtte gå på dagen? Det er KLART ulovlig. Det skal dessuten gjennomføres individuwlle drøftelsessamtaler med hver enkelt og sykdom er vektig hensyn som gjør at vedkommende ikke burde bli sagt opp. Anonymkode: 2b4dc...921 Nei, slik er det ikke alltid. Man kan lett bli permittert «på dagen» med oppsigelse som mål, avhengig av bedriftens situasjon. Du forenkler en komplisert problemstilling og konkluderer. Det er ingen vits. Du vet ingenting om drøftelsessamtaler her. Det er ikke skrevet nok. En bedrift på konkursens rand trenger ikke drøfte det med de syke ansatte, eller andre. Du må nesten vise til kilder. Og da mener jeg kilder med helhetlig informasjon. Ikke klipp/lim det du synes passer, men som faktisk inkluderer unntaksreglerosv Endret mandag kl. 03:32 av Rotemor 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå