Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det du må innse, Ts, det er at du lever i et voldelig forhold!

Din samboer er psykisk voldelig og han er materielt voldelig. Personer som er så voldelig bruker å bli verre, så du må regne med at det er bare er et tidsspørsmål før han også blir fysisk voldelig mot deg. (Regner med at du vil si at han aaaldri vil bli fysisk voldelig, men statistikken tilsier at han kommer til å bli fysisk voldelig, når han allerede er så psykisk og materielt voldelig og har et så stort sinnemestringsproblem!)

Du blir psykisk og fysisk syk av å leve med denne volden.

Du kan ikke endre ham!

Men det er ditt ansvar å ta ansvar for din egen helse, og det gjør du ikke når du blir i dette forholdet!

Voldelige forhold må du ut av, for nå har din kropp og din hjerne, ditt nervesystem, lært at denne mannen er voldelig. Og selv om han skulle endre seg totalt her og nå, så vil din kropp og ditt nervesystem huske hans vold, og dermed vil du fortsatt gå og vente på neste gang han igjen blir voldelig. Du kan rett og slett ikke fortsette dette forholdet!

Ring ditt nærmeste Krisesenter og snakk med dem, for du kan ikke fortsette å leve i dette!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 01c8e...a6e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Jimin Natalie skrev (2 minutter siden):

det er en hund på 5 uker nå i morgen 6 uker og vi har vært veldig rolig rundt hunden jeg prøver og si at smelling i ting og irritasjon vil gå utover hunden og han sier han er klar over det og tenker på det og vil jobbe med det. jeg tror bare at det holder ikke med et traumekurs han må både på sinnemestringskurs og parterapi hvis dette skal gå 

Dere har en liten liten valp (og da også mamman regner jeg med) oppi dette her, stakkar hund. 

Anonymkode: 2f195...06b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jimin Natalie skrev (7 minutter siden):

han er jo villig til og jobbe med det og jeg prøver nå og finne tilbud som parterapi. jeg trenger han han er den eneste som virkelig har vært der mest for meg når det gjelder sykdommene mine. han bryr seg utrolig mye og er sur på seg selv for at det går utover meg. han tror at det er nok og jobbe med et traume kurs og det er ikke direkte for sinnemestring men mer for hvordan kroppen reagerer på ting. men jeg har lyst og kjempe for dette forholdet for livet mitt klarer jeg ikke uten en som han som faktisk er der for meg. jeg tror mye av grunnen til at han også blir så lett sinna kan være fordi han blir sliten av og pleie meg og hjelpe meg gjennom sykdommen og det blir mye for han også. jeg tror vi begge bare trenger ordentlig veiledning og hjelp for og forstå hvor mye det går på begge to. 

Vet du, det vil ikke hjelpe om han sluttet med all volden her og nå. For kroppen din - som blir syk(ere) av den volden han utsetter deg for - den vil fortsette å huske volden, vil fortsette å være i konstant 24/7 alarmberedskap. Det vil si at så lenge du er sammen med denne mannen så vil du bare bli sykere og sykere.

Det er ikke din sykdom som gjør ham voldelig. Du blir syk(ere) av hans vold.

Det er ikke hans traumer som gjør ham voldelig heller - han har en voldelig natur!

Parterapi vil heller ikke hjelpe dere, for din kropp vil huske, og så lenge han bruker sinne og vold som uttrykk vil ingen parterapi hjelpe.

(Og ang. den hunden, dere burde ikke fått den før den tidligst var 8 uker gammel! En hund, spesielt en altfor ung valp, vil også - som deg! - bli skadet av å bo i dette voldelige hjemmet, med denne voldelige mannen!)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere har en liten liten valp (og da også mamman regner jeg med) oppi dette her, stakkar hund. 

Anonymkode: 2f195...06b

de har det helt fint. eieren dems bor her også atm. som er bestekompisen vår. og hundene er veldig happy og virker ikke berørt av det. er ikke så ofte det er sinneutbrudd men jeg takler hver eneste utbrudd veldig dårlig fordi nervesystemet mitt er ganske ustabilt fra før. det er jeg som også er sensitiv og trenger hjelp med håndteringen. hundene har det fint. det er ikke mye de opplever rundt dette mer en de gangene han utagerer litt men for meg er jeg sensitiv generelt og det kan føles verre en det egentlig er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du, det vil ikke hjelpe om han sluttet med all volden her og nå. For kroppen din - som blir syk(ere) av den volden han utsetter deg for - den vil fortsette å huske volden, vil fortsette å være i konstant 24/7 alarmberedskap. Det vil si at så lenge du er sammen med denne mannen så vil du bare bli sykere og sykere.

Det er ikke din sykdom som gjør ham voldelig. Du blir syk(ere) av hans vold.

Det er ikke hans traumer som gjør ham voldelig heller - han har en voldelig natur!

Parterapi vil heller ikke hjelpe dere, for din kropp vil huske, og så lenge han bruker sinne og vold som uttrykk vil ingen parterapi hjelpe.

(Og ang. den hunden, dere burde ikke fått den før den tidligst var 8 uker gammel! En hund, spesielt en altfor ung valp, vil også - som deg! - bli skadet av å bo i dette voldelige hjemmet, med denne voldelige mannen!)

hundene har det fint oppdretteren eller eieren til hundene som ga valpen liv bor her og det er ikke så ille som folk tror her. jeg er oversensitiv også og reagerer veldig på små utbrudd som alle kan ha iblandt. han er mye irritert men han er ikke så voldelig som folk skal ha det til og høres ut. jeg kan si at hundene har ikke lagt mye merke til dette fordi samboeren min sitter mest og spiller for seg selv og de utbruddene skjer ikke veldig ofte. og de er ikke veldig store men for meg som er sensitiv er de nok til at jeg reagerer dårlig på det. men han er ikke så voldelig som folk skal ha det til her. 

Skrevet (endret)
Jimin Natalie skrev (1 time siden):

Jeg ønsker hjelp siden jeg sitter i en veldig vanskelig situasjon. jeg sliter mye med noe som har med belastning og overbelastning som gjør at kroppen min blir funksjonelt dårlig og jeg blir verre når ting går utover meg psykisk. min forlovede har sinneproblemer delux han kan bli sinna for bare og miste noe på gulvet eller bare at noe er i veien på gulvet eller spillet hans kræsjer. det er ikke bare ting som skjer eller at noen sier noe som irriterer han nok til han han smeller i bordet og kaster ting rundt og sparker ting rundt. det går ekstremt utover meg og han sier han går på kurs for traumene  sine men det er ikke et sinnekurs det er mer for og forstå hva som skjer i kroppen  når du har traumer. han sier han jobber med sinnet sitt men han blir ikke et hakk bedre. jeg elsker han og alt annet i forholdet er perfekt så jeg vil det skal funke. hvordan kan jeg lære meg og ignorere sinnet hans og kan skjerme meg vekk fordi jeg blir både psykisk og fysisk dårlig at dette og jeg føler meg ikke rolig eller følelse av ro i hjemme for jeg venter bare på neste bombe. jeg vet at noen har bare mer sinne en andre og jeg forstår det er et problem som ikke bare lett løser seg. men jeg elsker han og vil ikke at hans lille toleranse før han blir sint skal ta fra oss alt vi har sammen. men jeg trenger tips og hjelp til og få det bedre med og skjerme. er det innafor at hver gang jeg merker han er irritert at jeg kaster han ut av stua og gir han tid på rommet altså timeout at han ikke får lov og være hos meg hvis han har roet seg helt ned. eller er det bare jeg som hele tia må gå på rommet selv fordi jeg kan jo ikke bestemme over han heller. håper noen kan hjelpe meg fordi jeg er psykisk veldig frustrert over dette og det går utover følelsen min og ville være rundt han like mye som jeg ville før. jeg har noen ganger lyst og flykte noe jeg gjør denne helgen hos mine foreldre. fordi jeg begynner og bli syk av det. 

Du må fortelle at på sikt vil ikke forholdet deres være levelig. Så hvis du virkelig vil være sammen med han, må du sette grenser for atferden hans, og en grense for hvor mye du skal tåle. Regner med du som med mange andre kvinner er tilpasningsdyktig og tilpasser deg atferden hans. Det vil ikke representere et bærekraftig forhold og du vil på sikt utslette deg selv hvis du blir værende i noe sånt. Du er bevisst på det, han er ikke bevisst på det. Han har greier han trenger å adressere. Hvis han ikke går gjennom en endring, kommer ikke forholdet deres til å vare.  Det viktigste du gjør for deg og han, er å sette grenser.

Endret av ArneA
  • Liker 1
Skrevet
Jimin Natalie skrev (2 timer siden):

hvordan kan jeg lære meg og ignorere sinnet hans og kan skjerme meg vekk fordi jeg blir både psykisk og fysisk dårlig at dette og jeg føler meg ikke rolig eller følelse av ro i hjemme for jeg venter bare på neste bombe.

Du blir utsatt for psykisk og materiell vold! Det er minst like skadelig som fysisk vold.

Hvis han hadde banket deg gul og blå, hadde du da spurt hvordan du kan lære deg å ignorere slagene?

Du skal ikke lære deg å ignorere og tåle vold. Du skal lære deg at du fortjener å omgås med mennesker som vil deg vel. Og du skal lære deg at du ikke fortjener vold. Det hjelper ikke at han "ikke kan noe for det"! INGEN skal være voldelig mot deg - UANSETT grunn!

Vold i nære relasjoner (ja, også psykisk og materiell vold) er mer skadelig enn vold fra en tilfeldig gjerningsperson på gaten. Det er meningen at den du elsker skal være den som gir deg omsorg og trøst. Det er ikke meningen at den personen skal gjøre deg redd. Det kan gi deg varige skader som kan gå ut over blant annet din arbeidsførhet.

Det er mer skadelig å være redd i sitt eget hjem, enn å være redd for å gå i en mørk bakgate i byen.

Anonymkode: f95fd...73c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke at det går an å elske en hissig mann som lar alt gå utover deg!

• Nyttig 3
Skrevet
Jimin Natalie skrev (1 time siden):

hundene har det fint oppdretteren eller eieren til hundene som ga valpen liv bor her og det er ikke så ille som folk tror her. jeg er oversensitiv også og reagerer veldig på små utbrudd som alle kan ha iblandt. han er mye irritert men han er ikke så voldelig som folk skal ha det til og høres ut. jeg kan si at hundene har ikke lagt mye merke til dette fordi samboeren min sitter mest og spiller for seg selv og de utbruddene skjer ikke veldig ofte. og de er ikke veldig store men for meg som er sensitiv er de nok til at jeg reagerer dårlig på det. men han er ikke så voldelig som folk skal ha det til her. 

Hva var poenget med tråden hvis du bare forsvarer ham mot all kritikk?

Anonymkode: 9b98e...4a6

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva var poenget med tråden hvis du bare forsvarer ham mot all kritikk?

Anonymkode: 9b98e...4a6

hvordan jeg og han kan jobbe sammen med og prøve og få ting til og funke. vi har ikke prøvd parterapi og det kan hende han har problemer med og regulere følelser sånn som jeg også har. parforhold med en med adhd er ikke like enkelt som vanlige forhold så jeg spør om hjelp hvordan også vi kan skaffe oss og faktisk prøve og gjøre det bedre for begge to. han hater seg selv for det han gjør og er villig til og jobbe hardere for dette men vi trenger tips til og komme til riktig kurs og sted. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du blir utsatt for psykisk og materiell vold! Det er minst like skadelig som fysisk vold.

Hvis han hadde banket deg gul og blå, hadde du da spurt hvordan du kan lære deg å ignorere slagene?

Du skal ikke lære deg å ignorere og tåle vold. Du skal lære deg at du fortjener å omgås med mennesker som vil deg vel. Og du skal lære deg at du ikke fortjener vold. Det hjelper ikke at han "ikke kan noe for det"! INGEN skal være voldelig mot deg - UANSETT grunn!

Vold i nære relasjoner (ja, også psykisk og materiell vold) er mer skadelig enn vold fra en tilfeldig gjerningsperson på gaten. Det er meningen at den du elsker skal være den som gir deg omsorg og trøst. Det er ikke meningen at den personen skal gjøre deg redd. Det kan gi deg varige skader som kan gå ut over blant annet din arbeidsførhet.

Det er mer skadelig å være redd i sitt eget hjem, enn å være redd for å gå i en mørk bakgate i byen.

Anonymkode: f95fd...73c

jeg er allerede uføretrygda og funksjonsnedsatt så arbeid har jeg ikke. men ja det går utover meg men det er mye han gjør som også hjelper meg og bli bedre og ingen har fått meg gjennom så mye vanskelig som han har. han har hjulpet meg også enormt mye. hadde ikke klart det uten han. 

Skrevet
Jimin Natalie skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker hjelp siden jeg sitter i en veldig vanskelig situasjon. jeg sliter mye med noe som har med belastning og overbelastning som gjør at kroppen min blir funksjonelt dårlig og jeg blir verre når ting går utover meg psykisk. min forlovede har sinneproblemer delux han kan bli sinna for bare og miste noe på gulvet eller bare at noe er i veien på gulvet eller spillet hans kræsjer. det er ikke bare ting som skjer eller at noen sier noe som irriterer han nok til han han smeller i bordet og kaster ting rundt og sparker ting rundt. det går ekstremt utover meg og han sier han går på kurs for traumene  sine men det er ikke et sinnekurs det er mer for og forstå hva som skjer i kroppen  når du har traumer. han sier han jobber med sinnet sitt men han blir ikke et hakk bedre. jeg elsker han og alt annet i forholdet er perfekt så jeg vil det skal funke. hvordan kan jeg lære meg og ignorere sinnet hans og kan skjerme meg vekk fordi jeg blir både psykisk og fysisk dårlig at dette og jeg føler meg ikke rolig eller følelse av ro i hjemme for jeg venter bare på neste bombe. jeg vet at noen har bare mer sinne en andre og jeg forstår det er et problem som ikke bare lett løser seg. men jeg elsker han og vil ikke at hans lille toleranse før han blir sint skal ta fra oss alt vi har sammen. men jeg trenger tips og hjelp til og få det bedre med og skjerme. er det innafor at hver gang jeg merker han er irritert at jeg kaster han ut av stua og gir han tid på rommet altså timeout at han ikke får lov og være hos meg hvis han har roet seg helt ned. eller er det bare jeg som hele tia må gå på rommet selv fordi jeg kan jo ikke bestemme over han heller. håper noen kan hjelpe meg fordi jeg er psykisk veldig frustrert over dette og det går utover følelsen min og ville være rundt han like mye som jeg ville før. jeg har noen ganger lyst og flykte noe jeg gjør denne helgen hos mine foreldre. fordi jeg begynner og bli syk av det. 

Perfekt forhold  du liksom...

Anonymkode: 7f49a...3bd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Perfekt forhold  du liksom...

Anonymkode: 7f49a...3bd

det er mye i forholdet som også er bra. han har vist meg kjærlighet på en måte jeg fortjener også hvor han faktisk har brydd seg om meg og vist meg at jeg betyr noe og at jeg skal ha noe og si i forholdet og ta meg selv på alvor og la meg selv få plass. han har vært der for meg og vært bra for meg på alt annet. han har bare problemer med og regulere sinnet. men alt annet han gjør for meg og hjelper meg med er utrolig viktig for meg og huske fordi han har også bygd meg opp på andre punkter og gitt meg følelsen av den kjærligheten jeg fortjener og gitt meg den oppmerksomheten jeg fortjener. han er mye bra også

Skrevet
Jimin Natalie skrev (10 timer siden):

Han er uansett voldelig, og det hjelper ikke om han er "bare litt voldelig" eller "ikke er voldelig så ofte". 

Er han voldelig - noe det du har skrevet viser uten tvil at han er! - da vil du alltid gå på nåler rundt ham, enten du er det bevisst selv eller ikke. 

Du er ikke sensitiv som reagerer negativt når han er voldelig - du er normal som reagerer på det, og det er kroppen, nervesystemet, hjernen din, følelsene din, som alle forsøker å si til deg at det å leve med denne voldelige mannen IKKE er greit.

Men, du følger det klassiske mønsteret for kvinner som levere med voldelige menn når de selv er manipulert og ikke er klare til å gå fra voldsmannen. De - og du! - bagatelliserer, bortforklarer... alt for å slippe å ta ansvar for ditt eget liv, beskytte deg selv.

Som tidligere skrevet - du bør snakke med Krisesenteret, for du lever i et voldelig forhold, og dette kommer ikke til å bli bedre så lenge han ikke går sinnemestringskurs, alternativ til vold osv. samtidig som han går i egenbehandling. Selv om han i dag sluttet å være voldelig så vil du i årevis fortsette å være nervøs for når neste gang han blir voldelig kommer. Du kan alltids forsøke å overbevise deg selv om at du stoler på ham, men nervesystemet ditt kommer aldri til å kunne stole på ham, for det har fått kodet inn mønster i seg som sier at han er voldelig.

Og så lenge du fortsetter å bo med ham, så kommer du selv til å miste deg selv mer og mer, og du vil bli sykere og sykere. Det er ditt valg så lenge du fortsetter å leve sammen med denne voldelige mannen.

• Nyttig 2
Skrevet
Jimin Natalie skrev (9 timer siden):

det er mye i forholdet som også er bra. han har vist meg kjærlighet på en måte jeg fortjener også hvor han faktisk har brydd seg om meg og vist meg at jeg betyr noe og at jeg skal ha noe og si i forholdet og ta meg selv på alvor og la meg selv få plass. han har vært der for meg og vært bra for meg på alt annet. han har bare problemer med og regulere sinnet. men alt annet han gjør for meg og hjelper meg med er utrolig viktig for meg og huske fordi han har også bygd meg opp på andre punkter og gitt meg følelsen av den kjærligheten jeg fortjener og gitt meg den oppmerksomheten jeg fortjener. han er mye bra også

Ingen mann som elsker sin partner er voldelig mot henne. 

Du må gjerne tro det, men det stemmer ikke. 

For en mann som er voldelig og så "omtenksom", det er en mann som er varm og kald om hverandre - og det er et klassisk tegn på psykisk vold.

Om han elsket deg hadde han sluttet å være voldelig mot deg og han hadde gått sinnemestringskurs for lenge siden, og tatt opp i egenterapi at han er voldelig mot deg. 

Men, ser du ønsker å fortsette i dette forholdet, selv om det er voldelig...

Du bør gå i terapi for egen del, for å bearbeide hva enn det er som gjør at du aksepterer å ha en voldelig partner.

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er et han- problem. Enten fikser han det, eller så bør du gå. 

Finnes mange menn i verden, og du kan elske en annen som ikke ødelegger deg minst like høyt. Dette ødelegger deg, og er ikke til å satse på. 

Anonymkode: ad17e...e4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen mann som elsker sin partner er voldelig mot henne. 

Du må gjerne tro det, men det stemmer ikke. 

For en mann som er voldelig og så "omtenksom", det er en mann som er varm og kald om hverandre - og det er et klassisk tegn på psykisk vold.

Om han elsket deg hadde han sluttet å være voldelig mot deg og han hadde gått sinnemestringskurs for lenge siden, og tatt opp i egenterapi at han er voldelig mot deg. 

Men, ser du ønsker å fortsette i dette forholdet, selv om det er voldelig...

Du bør gå i terapi for egen del, for å bearbeide hva enn det er som gjør at du aksepterer å ha en voldelig partner.

Han har fra første stund han innså at han hadde problemer med sinnet sitt søkt hjelp hos oss. Han ble satt på feil kurs han har også traume av broren hans som døde og han fikk kurs for og traume håndtering og hvordan kroppen reagerer. Jeg har snakket med han om at jeg tror ikke traumekurset er det første han burde fokusere på men og gå direkte på sinnemestringskurs og han er enig fordi han hater seg selv for og ikke klare og regulere seg bare han mister en frukt på gulvet eller brownies som han lagde ikke ble som han ønsket. Han vil bli bedre han vil jobbe med det men han har ikke blitt direkte satt på det han trenger for det  han skal bytte terapaut på dps også pga han føler ikke han har fått god oppfølging av psykologen fordi psykologen hans alltid er sykemeldt. Vi vil prøve og fikse dette sammen med riktig hjelp og ressurser ellers vil nok han også bestemme seg for og ikke la det gå lenger også. Han liker ikke det han gjør mot meg og ønsker og gi meg bedre kjærlighet men han ber om hjelp for og få riktig hjelp. Han vil faktisk jobbe for dette og bearbeide hva enn som gjør han så lett sinna. Kan også være udiagnostisert adhd og dårlig lært med og regulere følelsene sine og adressere dem. Han er flink til og undertrykke dem og det kan bygge opp daglig stress og irritasjon i kroppen. Han må få riktig hjelp med dette så har jeg troen på at vi vil få det til og gå. Når vi har prøvd all hjelp som finnes og vi virkelig har prøvd vårt beste særlig han at han har møtt opp på sinnemestringskurs og terapi og behandling hvis han går igjennom alt det som er av tilbud for hjelp og han ikke endrer seg vil nok kampen om forholdet mellom oss brytes og avsluttes. Men vi føler begge vi har ikke gjort nok eller fokusert nok på problemet til og bare gi opp enda. Jeg har hatt mye kroniske problemer og er kronisk utmatta og har mye sykdom som har vært mer i fokus han har fokusert mer på og få helsevesenet til og ta vare på meg og gi meg riktig behandling og oppfølging og han har jobbet ræva av seg for at jeg skal få den hjelpen jeg trenger og derfor har ikke dette blitt tatt ordentlig opp og vi har ikke tatt tak i problemet. Men vi vet nå det er et problem som må tas asap. Vi vet dette ikke kan fortsette sånn. Men han har vært ærlig og han vet nå  det er et problem og han vil jeg skal hjelpe han og bli bedre han gråter til meg om hjelp og veiledning til og komme i rett retning og få hjelp. Han er ikke personen som lett spør om hjelp men han har vist seg sårbar ovenfor meg og sagt værsåsnill og hjelp meg så jeg ikke fortsetter og skade deg psykisk for han takler ikke selv og være den personen som gjør det. Han vil virkelig prøve han har bare ikke fått riktig hjelp eller sjans til og få hjelp fordi dps sendte han på feil kurs og han har ikke fått det som er av verktøy annet en og telle pusten når han blir irritert det fins så mye mer sinnemestring strategier han ikke har fått veiledning for og han har ikke snakket med psykolog ordentlig en mot en samtaler fordi han har alltid vært sykemeldt og psykolog er viktig også for han og ha tilgjengelig for og kunne jobbe med seg selv for han klarer ikke og bare hjelpe seg selv uten terapien. Han trenger riktig hjelp. 

Skrevet
Jimin Natalie skrev (18 minutter siden):

Han har fra første stund han innså at han hadde problemer med sinnet sitt søkt hjelp hos oss. Han ble satt på feil kurs han har også traume av broren hans som døde og han fikk kurs for og traume håndtering og hvordan kroppen reagerer. Jeg har snakket med han om at jeg tror ikke traumekurset er det første han burde fokusere på men og gå direkte på sinnemestringskurs og han er enig fordi han hater seg selv for og ikke klare og regulere seg bare han mister en frukt på gulvet eller brownies som han lagde ikke ble som han ønsket. Han vil bli bedre han vil jobbe med det men han har ikke blitt direkte satt på det han trenger for det  han skal bytte terapaut på dps også pga han føler ikke han har fått god oppfølging av psykologen fordi psykologen hans alltid er sykemeldt. Vi vil prøve og fikse dette sammen med riktig hjelp og ressurser ellers vil nok han også bestemme seg for og ikke la det gå lenger også. Han liker ikke det han gjør mot meg og ønsker og gi meg bedre kjærlighet men han ber om hjelp for og få riktig hjelp. Han vil faktisk jobbe for dette og bearbeide hva enn som gjør han så lett sinna. Kan også være udiagnostisert adhd og dårlig lært med og regulere følelsene sine og adressere dem. Han er flink til og undertrykke dem og det kan bygge opp daglig stress og irritasjon i kroppen. Han må få riktig hjelp med dette så har jeg troen på at vi vil få det til og gå. Når vi har prøvd all hjelp som finnes og vi virkelig har prøvd vårt beste særlig han at han har møtt opp på sinnemestringskurs og terapi og behandling hvis han går igjennom alt det som er av tilbud for hjelp og han ikke endrer seg vil nok kampen om forholdet mellom oss brytes og avsluttes. Men vi føler begge vi har ikke gjort nok eller fokusert nok på problemet til og bare gi opp enda. Jeg har hatt mye kroniske problemer og er kronisk utmatta og har mye sykdom som har vært mer i fokus han har fokusert mer på og få helsevesenet til og ta vare på meg og gi meg riktig behandling og oppfølging og han har jobbet ræva av seg for at jeg skal få den hjelpen jeg trenger og derfor har ikke dette blitt tatt ordentlig opp og vi har ikke tatt tak i problemet. Men vi vet nå det er et problem som må tas asap. Vi vet dette ikke kan fortsette sånn. Men han har vært ærlig og han vet nå  det er et problem og han vil jeg skal hjelpe han og bli bedre han gråter til meg om hjelp og veiledning til og komme i rett retning og få hjelp. Han er ikke personen som lett spør om hjelp men han har vist seg sårbar ovenfor meg og sagt værsåsnill og hjelp meg så jeg ikke fortsetter og skade deg psykisk for han takler ikke selv og være den personen som gjør det. Han vil virkelig prøve han har bare ikke fått riktig hjelp eller sjans til og få hjelp fordi dps sendte han på feil kurs og han har ikke fått det som er av verktøy annet en og telle pusten når han blir irritert det fins så mye mer sinnemestring strategier han ikke har fått veiledning for og han har ikke snakket med psykolog ordentlig en mot en samtaler fordi han har alltid vært sykemeldt og psykolog er viktig også for han og ha tilgjengelig for og kunne jobbe med seg selv for han klarer ikke og bare hjelpe seg selv uten terapien. Han trenger riktig hjelp. 

Alle, absolutt absolutt alle, som bedriver psykisk eller fysisk vold mot sin partner henviser til sine traumer. At han viser til dette gjør ham ikke unik, det gjør ham LIK absolutt alle som har en oppførsel som bryter ned forhold og partner. 

Du blir lurt. Som alle som har vært i slik situasjon ble. Det finnes millioner av mennesker med store traumer som ikke har oppførsel som bryter partner ned, og alle, absolutt alle, som oppfører seg som kjæresten din har nøyaktig den unnskyldningen for det. 

Ikke så rart heller, for det er eneste unnskyldning noen kan kjøpe angående slik oppførsel. Det er sååå synd på ham/henne. Det måååå man ha forståelse, omtanke og tålmodighet med.

B U L L S H I T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man er som man er. 

Anonymkode: ad17e...e4f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Her er det bare én løsning, og det vet du nok godt selv også.

Anonymkode: 944d5...c4c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Jimin Natalie skrev (6 timer siden):

Du må slutte å forsvare han. Man skal ikke være nødt til å gå på nåler i sitt eget hjem. 

Les hva alle her skriver til deg. Flere av oss snakker garantert ut fra egen erfaring også. 

Alle har noe godt i seg. Også din kjæreste. Men det hjelper ikke når du må leve med hans sinneutbrudd. Det gjør deg syk. Og eneste behandling er å komme seg bort. Tro meg, jeg vet!

Valpen vil også bli ødelagt av å aldri føle seg trygg. Hunder er meget sensitive og tar skade av en uforutsigbar hverdag. 

Kom deg bort. Du kan ikke forandre han!

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...