Gå til innhold

Pergo


Gjest Gjest_Janne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Janne_*

Hei!

Til dere som har vært gjennom en pergokur: Hvordan virker det på dere?

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å ta alt for mye hormoner, men skal det bli noe barn på meg må jeg nok prøve det.

Var dere plaget med noen bivirkninger av noe slag?

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde litt hodepine noen dager, ellers ingen bivirkninger. Ble gravid på første forsøk, og venter en liten gutt 16 juni.

Funka fint på meg, så jeg anbefaler deg å prøve. Litt ubehag kan man jo få, men klaffer det er det absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En uke siden jeg avsluttet min første kur påb 50 mg , det eneste jeg har merket noe til er litt hetetokter. Hadde gruet meg litt på forhånd, men dette gikk over all forventning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruer/gleder meg ogsaa til aa begynne, saa jeg foelger spent med paa denne traaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt dobbel kur, to piller. Første mnd går det greit, men andre mnd begynner "morroa" Jeg får rett og slett influensasymtomer og blir elendig.

Men likeveld gjør jeg det igjen og igjen . Har totalt hatt 4 eller 5 kurer, hatt pause og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

fikk kløe på kroppen, og synsforstyrrelser. Ikke så ille, bare antydninger. Og virkelig verdt det!!!!!!!! Sitter her nå med ei lita tulle på fire måneder!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lett til tårene og ble dårlig i magen. Men ikke noe å snakke om... Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg begynt paa pergo! :hoppe: Haaper jeg slipper unna andre bivirkninger enn en voksende pergospire! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg fikk hodepine, hetetokter, kvalme, følelsesmessig var jeg litt trist og lei meg.

Men jeg gjør det gjerne igjen... :sjenert:

Mayamor - med gutt på 2,5 år - etter 1 enkel og 2 doble pergotimekurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holly H. uinlogget

Naa er jeg paa dag fire med pergo - synes jeg var veldig varm i natt, men ellers har jeg ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. jeg er en "dum" mann som lurer på hva dette er og hvor mak kan få dette preppreratet, hvorfor jeg spør er pga av at min forlovede og jeg prøver å bli gravid. er det hormon tabbletter og er det "fare" for at flere egg løsner og blir befruktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er en "dum" mann som lurer på hva dette er og hvor mak kan få dette preppreratet, hvorfor jeg spør er pga av at min forlovede og jeg prøver å bli gravid. er det hormon tabbletter og er det "fare" for at flere egg løsner og blir befruktet?

Damen din må i såfall gå til en gynekolog og få en sjekk for å se om hun trenger det. Det er fare for at flere egg løsner, og det er hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen din må i såfall gå til en gynekolog og få en sjekk for å se om hun trenger det. Det er fare for at flere egg løsner, og det er hormoner.

takker og bukker for svaret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte dobbel kur to ganger. Jeg gikk litt opp i vekt, synes og syklusen min ble kortere etter dette, men for kort og jeg spotter mye mer.

Jeg ble ikke gravid, men jeg har el av meg selv, så jeg burde kanskje ikke ha brukt det. Jeg har blitt gravid flere ganger ellers, men mister bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hodepine, dårlig humør, og verdens teiteste mann :sur: .. he he

vel det var vel kort sagt jeg som ble litt kokko av hele pergo greiene...Ble også litt stresset for jeg følte presset.. Hadde først 3 kurer på 6 mnd som ikke ga noe resultat hadde 1 års pause og fikk en ny kur mens vi ventet på ivf behandling... og vips så var det to (!!!) :overrasket: små babyer på plass i magen :)

Good luck everybody !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hat mot de hersens pergotablettene!

Jeg har gått på de alt for mange ganger i forhold til det som egentlig er sunt og til tider oftere enn det man skal (etter beskjed fra lege, selfølgelig).

Jeg blir sinna som en veps, har sterke hetetokter i en uke og tar til tårene for ingenting.

Blir virkelig koko av disse tablettene. Vi er nok ikke helt venner jeg og disse tablettene, og mannen skygger unna og tør knapt si et ord til meg på en uke.

Dessuten blir jeg superstressa i etterkant når man helst skal ha sex annenhver dag fra dag 10-20 og helst litt lengre enn det. Snakker om å bli litt for fokusert på en ting :ler:

Tør ikke tenke på hvordan jeg skal bli om vi må gjennom IVF...

Eller dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid en gang..

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg begynt paa pergo! :hoppe: Haaper jeg slipper unna andre bivirkninger enn en voksende pergospire!  :)

Hvordan går det med pergokuren din? merket noen bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...