Gå til innhold

Ønsker spare tips for å redusere mat utgifter hver måned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode og smarte sparetips på mat utgifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor oppretter du en ny tråd når du allerede har en tråd om samme tema?

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (20 minutter siden):

Hvorfor oppretter du en ny tråd når du allerede har en tråd om samme tema?

Tenkte at denne tråden er mer spesifikt om sparetips . Den andre er mer om hvor mye andre bruker på mat hver måned  og hvilken mat  de som mener de er flinke å spare  pleier å kjøpe mat  .

Tenkte at denne tråden kunne være mer spesifikt om sparetips på mat utgifter.

Skrevet

Få trumf eller Coop medlemsskap alt ettersom hvor du handler. Da sparer du noen prosenter per kjøp. Innimellom er det trippel Trumf, og da er det lurt å gjøre storhandel. Er det trangt en måned kan du overføre trumfbonus til kontoen din.

Sjekk dato-disken. Pålegg, kjøtt, fisk og diverse derfra kan fryses. Ellers holder jo noen varer lenger enn utløpsdato. 

Noen retter kan tilsettes f.eks 50/50 kjøtt og linser/bønner/kikerter for å gjøre det billigere. F.eks chilli con carne, bolognese saus, supper, gryter. 

Bruk chatGPT og legg inn rester og ingredienser du har for forslag til retter. Lettere å bruke opp ting da. 

Sjekk tilbud

Anonymkode: c7839...265

Skrevet

God planlegging

Detaljerte handlelister basert på middagslistene. 

Sett en sum du tenker du vil prøve bruke på mat pr mnd og prøv deg fram. 

Planlegg handlelister ut i fra det du har i skuffer, skap, fryser og kjøleskap. 

Storhandle for 1 el 2 uker, 4 uker er heller ikke umulig(men da må man gjerne supplere med melk og frukt/grønt 1 gang i uka).  Jeg storhandler tirsdager, da har jeg fri og butikkene har fått fylt opp etter helgen. Prøver å handle det meste for 14 dager, men er jo ikke alt det går med. Blir som oftest 1 ekstra dag i uka med supplering, samt kjøpe det som evt er gode tilbud.

Middagslister for 4-6 uker.  Jeg prøver å ha i tankene at en middag skal koste fra 120-150 kr(vi er 5 i familien, men småspiste barn) Noen dager kan det bli mindre, andre dager litt mer( feks i helgen)

Sjekk datodisken. Jeg har Spar som nærmeste butikk og brukes deres app for å sjekke datovarer. Ellers sjekker jeg innom i andre butikker med jevne mellomrom hvis jeg er i nærheten. Blir ikke så ofte i og med at jeg prøver å begrense turer innom matbutikken. Enkelte butikker har gårsdagens brød til 50% om morgenen. Ene kiwibutikken her har ofte en del, så er jeg i nærheten på formiddagen stikker jeg innom og kjøper gjerne 3-4 brød for å putte i fryseren, da sjekker jeg datodisken i samme slengen.

Følg med på tilbud. Jeg bruker søndag formiddag til å gå igjennom butikkenes kampanjeaviser for den kommende uken. samt lage ukens handleliste.

Anonymkode: 26160...8ad

• Liker 1
Skrevet

Lag mat fra bunnen av med rimelige varer: poteter, løk, frossen fisk, pasta, ris, pølser, svinekjøtt, hermetiske tomater, osv. Kjøp alltid den billigste varianten. 

Anonymkode: 3ccd6...546

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...