Isprinsessen7 Skrevet 7. november #1 Skrevet 7. november Noen som har noen gode og smarte sparetips på mat utgifter?
Grønnsaksvaffel Skrevet 7. november #2 Skrevet 7. november Hvorfor oppretter du en ny tråd når du allerede har en tråd om samme tema? 1
Isprinsessen7 Skrevet 7. november Forfatter #3 Skrevet 7. november Grønnsaksvaffel skrev (20 minutter siden): Hvorfor oppretter du en ny tråd når du allerede har en tråd om samme tema? Tenkte at denne tråden er mer spesifikt om sparetips . Den andre er mer om hvor mye andre bruker på mat hver måned og hvilken mat de som mener de er flinke å spare pleier å kjøpe mat . Tenkte at denne tråden kunne være mer spesifikt om sparetips på mat utgifter.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 00:57 #4 Skrevet søndag kl. 00:57 Få trumf eller Coop medlemsskap alt ettersom hvor du handler. Da sparer du noen prosenter per kjøp. Innimellom er det trippel Trumf, og da er det lurt å gjøre storhandel. Er det trangt en måned kan du overføre trumfbonus til kontoen din. Sjekk dato-disken. Pålegg, kjøtt, fisk og diverse derfra kan fryses. Ellers holder jo noen varer lenger enn utløpsdato. Noen retter kan tilsettes f.eks 50/50 kjøtt og linser/bønner/kikerter for å gjøre det billigere. F.eks chilli con carne, bolognese saus, supper, gryter. Bruk chatGPT og legg inn rester og ingredienser du har for forslag til retter. Lettere å bruke opp ting da. Sjekk tilbud Anonymkode: c7839...265
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:24 #5 Skrevet mandag kl. 10:24 God planlegging Detaljerte handlelister basert på middagslistene. Sett en sum du tenker du vil prøve bruke på mat pr mnd og prøv deg fram. Planlegg handlelister ut i fra det du har i skuffer, skap, fryser og kjøleskap. Storhandle for 1 el 2 uker, 4 uker er heller ikke umulig(men da må man gjerne supplere med melk og frukt/grønt 1 gang i uka). Jeg storhandler tirsdager, da har jeg fri og butikkene har fått fylt opp etter helgen. Prøver å handle det meste for 14 dager, men er jo ikke alt det går med. Blir som oftest 1 ekstra dag i uka med supplering, samt kjøpe det som evt er gode tilbud. Middagslister for 4-6 uker. Jeg prøver å ha i tankene at en middag skal koste fra 120-150 kr(vi er 5 i familien, men småspiste barn) Noen dager kan det bli mindre, andre dager litt mer( feks i helgen) Sjekk datodisken. Jeg har Spar som nærmeste butikk og brukes deres app for å sjekke datovarer. Ellers sjekker jeg innom i andre butikker med jevne mellomrom hvis jeg er i nærheten. Blir ikke så ofte i og med at jeg prøver å begrense turer innom matbutikken. Enkelte butikker har gårsdagens brød til 50% om morgenen. Ene kiwibutikken her har ofte en del, så er jeg i nærheten på formiddagen stikker jeg innom og kjøper gjerne 3-4 brød for å putte i fryseren, da sjekker jeg datodisken i samme slengen. Følg med på tilbud. Jeg bruker søndag formiddag til å gå igjennom butikkenes kampanjeaviser for den kommende uken. samt lage ukens handleliste. Anonymkode: 26160...8ad 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:43 #6 Skrevet mandag kl. 11:43 Lag mat fra bunnen av med rimelige varer: poteter, løk, frossen fisk, pasta, ris, pølser, svinekjøtt, hermetiske tomater, osv. Kjøp alltid den billigste varianten. Anonymkode: 3ccd6...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå