Gå til innhold

Russ 2027. Reise til Ayia Napa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholde seg til det? Jeg har lyst å si nei. Men da blir han eneste i russegruppen som ikke blir med. 

Jeg er ikke så bekymret for han og hans oppførsel. Han er fornuftig og rolig og fester ikke mye. Han har drukket ett par cider på halloween men det er alt. Men det er jo mange andre som reiser også som kanskje ikke er like fornuftig. 

Hva gjorde dere i den situasjonen? 

Han blir 18 år ett par måneder etter turen 

Anonymkode: 31afb...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke sendt han siden han ikke er gammel nok.

• Liker 1
Skrevet

Reise sommer 2026 altså? Finn på noe annet lunt som kræsjer med dato … anything! 

Anonymkode: a98e9...5fd

• Nyttig 1
Skrevet

Hmmm..han e jo ikke 18 på turen så da får han vel egentlig ikke drikke. Hvordan er hans venner? Er de ansvarlige eller drikke de ?

Hvordan er det når mindreårige reiser? Får de lov eller w det noen som er 18 og da må ta "ansvar"?

Skrevet

Ville ikke tillatt en mindreårig å reise. Mulig han blir eneste som ikke drar, men det er uansett en gjeng som trolig blir spredt for alle vinder kort til etter denne reisen, så tviler på at det kommer til å spille noen stor rolle for samholdet i gjengen.

Høres også ut som at dere er glad for at han ikke fester så mye, bare drikker litt cider. Jeg tenker at all alkohol før man er 18 er et stort NEI, og de/dere som gjør alkohol tilgjengelig for mindreårige kan anmeldes for langing. Det er forbudt, helt enkelt.

Anonymkode: ced2c...5fa

Skrevet

Jeg ville ikke holdt han hjemme. Det er det eneste de kommer til og snakke om det neste året og de andre skaper minner for livet. 

jeg er nok litt farget av egen erfaring , da jeg er født sent på året og hadde strenge foreldre og var hun som ikke fikk være med når de andre dro til Rhodos. Det var det eneste de snakket om. Nå var 6 av oss på gjenforening i forbindelse med bryllup i fjor sommer, og hva tror du vi snakket om og folk hadde med mest bilder av? Jo, rhodosturen jeg ikke var med på fordi jeg var noen måneder for ung. Jeg er 51 nå, og har vært på utallige turer, men ingen kan erstatte denne turen. 

Jeg lot min sønn dra til ayia napa i sommer . Jeg tror ikke man endrer seg så voldsomt over natten når man fyller 18. 

jeg skjønner du har lyst til og si nei, man har sikkert lyst til og si nei når de er 21 og 🙈

Anonymkode: 50776...2b3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville ikke tillatt en mindreårig å reise. Mulig han blir eneste som ikke drar, men det er uansett en gjeng som trolig blir spredt for alle vinder kort til etter denne reisen, så tviler på at det kommer til å spille noen stor rolle for samholdet i gjengen.

Høres også ut som at dere er glad for at han ikke fester så mye, bare drikker litt cider. Jeg tenker at all alkohol før man er 18 er et stort NEI, og de/dere som gjør alkohol tilgjengelig for mindreårige kan anmeldes for langing. Det er forbudt, helt enkelt.

Hvor gamle er dine barn? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble det sånn hos dere? De fleste jeg kjenner har kontakt . Moren min på 76 møter russejentene en gang i året. De var for øvrig og i Spania når de var russ, og reiste tilbake for og mimre når de ble pensjonister . 

sånn vil jeg ha det og, bortsett fra at det ikke blir mimring for meg fordi foreldrene mine nektet meg og dra 

Anonymkode: 50776...2b3

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på ungdommen også tenker jeg, hvordan er han i det store og hele?
Min var18 da de dro på russetur til Hellas for noen år siden, men flere i gjengen var ikke det... de dro alle sammen. 
Jeg satte allikevel en betingelse om at han lot meg få se han på snap-kartet, så kunne jeg følge med om han beveget seg rundt etc. 
Jeg var på en annen gresk øy og følte en viss trygghet i det, selv om jeg så han hadde vært aktiv 2-3 timer før jeg våknet. Mulig falsk trygghet, men... det gjorde at gutta på bussen (og andre i samme kull) bondet enda mer. Han betalte alt selv selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Men da tok kanskje ikke moren din så mye utdannelse etterpå? Her har både jeg søsken og våre unger gått videre - da er det de man studerer med msn holder kontakten med, ikke de som var på rølpetur i russetia… ser det på reunion også - de som holder kontakten er de som stoppa ved vgs.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aya Napa var ikke in i 2007 engang. Like avdanka som Benidorm. Ingen med selvrespekt drar sånne plasser, men det er vel også litt av poenget med turen. 

Anonymkode: 1e603...0e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
mommyaka skrev (23 minutter siden):

Hmmm..han e jo ikke 18 på turen så da får han vel egentlig ikke drikke. Hvordan er hans venner? Er de ansvarlige eller drikke de ?

Hvordan er det når mindreårige reiser? Får de lov eller w det noen som er 18 og da må ta "ansvar"?

17 års grense så jo 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

17 års grense så.

Mange land som ikke er like firkantet som Norge 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor gamle er dine barn? 

De er 17 til 24 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men da tok kanskje ikke moren din så mye utdannelse etterpå? Her har både jeg søsken og våre unger gått videre - da er det de man studerer med msn holder kontakten med, ikke de som var på rølpetur i russetia… ser det på reunion også - de som holder kontakten er de som stoppa ved vgs.. 

Ikke meg du svarer, men i min venninnegjeng fra barndommen har 7 av 8 mastergrad+. Vi er fortsatt hverandres nærmeste og de fleste av oss har ikke nevneverdig kontakt med studievenner. Rhodosturen sommeren før vi var russ var fantastisk, og er jeg glad de som ikke var fylt 18 enda fikk tillatelse til å bli med av foreldrene sine.

Anonymkode: 222b1...763

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du svarer, men i min venninnegjeng fra barndommen har 7 av 8 mastergrad+. Vi er fortsatt hverandres nærmeste og de fleste av oss har ikke nevneverdig kontakt med studievenner. Rhodosturen sommeren før vi var russ var fantastisk, og er jeg glad de som ikke var fylt 18 enda fikk tillatelse til å bli med av foreldrene sine.

Anonymkode: 222b1...763

Så fint å høre.

Jeg tror også at han får en fin tur med kompisene i russegruppen. Men så kommer tankene om at noe kan skje 

Anonymkode: 31afb...7af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aya Napa var ikke in i 2007 engang. Like avdanka som Benidorm. Ingen med selvrespekt drar sånne plasser, men det er vel også litt av poenget med turen. 

Anonymkode: 1e603...0e9

Men i 99 var ayia napa veldig in. 

Anonymkode: 4479a...dd7

Skrevet
Durancell skrev (20 timer siden):

Hadde ikke sendt han siden han ikke er gammel nok.

Hva han ikke er gammel nok til? 17 år på drikking på Kypros. 
Kypros er tryggeste syden sted.
❤️ Cyprus 

Anonymkode: 5708f...cc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva han ikke er gammel nok til? 17 år på drikking på Kypros. 
Kypros er tryggeste syden sted.
❤️ Cyprus 

Han er ikke myndig. 

Skrevet
Durancell skrev (1 minutt siden):

Han er ikke myndig. 

Man må da ikke være myndig for å reise noe sted. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...