AnonymBruker Skrevet 5. november #61 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hans penger, hans valg. Hun har også barn. Ikke rart han vil støtte barnebarna, det er vel dem han tenker på og ikke henne. Du er enslig og har vel jobb? Da klarer du deg vel fint uansett? Anonymkode: bb65c...f09 Såklart er det hans penger og hans valg. Men min søster ber om penger, hun får ikke av fri vilje. Barna får til jul og bursdag, og det er det. Alt utenom er ting hun mener han skal betale for. Jeg er enslig, men har ikke fulltidsjobb. Eier ikke, og har aldri eid. Jeg leier og lever fra hånd til munn så og si hver måned. Det er visse grunner til at jeg ikke har vært så heldig som henne, jeg unner henne alt hun har, men vi har hatt veldig forskjellig oppvekstvilkår som har gjort at jeg ikke er kommet like langt som henne i livet. Vi har et nært bånd nå, men har ikke alltid hatt det. Anonymkode: 59291...77b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #62 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Har du i det hele tatt lest hi, og det jeg har skrevet her? Det handler ikke om misunnelse, at du kan insinuere noe sånt er for meg helt sykt å lese. Jeg elsker tantebarna mine over alt på jord, og er barnløs, så de betyr alt for meg. At vår far gir julegaver og bursdagsgaver er en selvfølge. Men han gir aldri utenom, ellers. Og det er dette søsteren min klager på, at han skal være mer raus, så derfor ber hun han om penger til andre ting de som foreldre egentlig skal dekke for barna sine. Jeg skulle mer enn gjerne ha bedt inn til selskap, om jeg hadde hatt råd. Det kunne aldri falt meg inn og be inn til selskap for deretter og be om penger til det av gjester. Det hadde vært helt utenfor min komfortsone og hva jeg står for av verdier og moral. Ang. den gjenstanden så kan du lese gjennom alt her, tydelig at du bare har lest en brøkdel og gjort deg opp en mening som ikke stemmer med hva jeg har skrevet her. Så, les alt, så kom tilbake er du grei. Anonymkode: 59291...77b Overdådige konfirmasjonsfester og mopedlappen er ikke sånt foreldre er pliktig til å betale for barna sine. Og da er det veldig snilt av besteforeldre å bidra. Det er veldig hyggelig med store julefeiringer, og det er ikke gratis å holde. Familier løser det på forskjellige måter, feks med å rotere hvem de er hos, eller så kan gjestene ha med noe bidrag til festen dersom det bestandig er de samme som inviterer. Søsteren din sammenligner sin far med sine svigerforeldre. Det er selvfølgelig urimelig, men samtidig er det heller ikke lett å være den i et parforhold der svigerforeldrene er mye mer gavmilde (tro meg, jeg fikk sjokk første jul hos mine svigerforeldre…). Og hun sammenligner sin økonomi med andre hun kjenner, enten det er kollegaer, svigerfamilie eller foreldre til barnas venner. Det er sikkert helt hinsides for deg, men det er omgangskretsen som definerer hva som er normalt, og under to millioner samlet er faktisk ikke enormt høye lønninger, selv om det er det for deg og din omgangskrets. Men det er skikkelig ufint å mase om penger av foreldre. Og skikkelig ufint å beregne/planlegge/forvente mye arv. Anonymkode: a74ea...009 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #63 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Overdådige konfirmasjonsfester og mopedlappen er ikke sånt foreldre er pliktig til å betale for barna sine. Og da er det veldig snilt av besteforeldre å bidra. Det er veldig hyggelig med store julefeiringer, og det er ikke gratis å holde. Familier løser det på forskjellige måter, feks med å rotere hvem de er hos, eller så kan gjestene ha med noe bidrag til festen dersom det bestandig er de samme som inviterer. Søsteren din sammenligner sin far med sine svigerforeldre. Det er selvfølgelig urimelig, men samtidig er det heller ikke lett å være den i et parforhold der svigerforeldrene er mye mer gavmilde (tro meg, jeg fikk sjokk første jul hos mine svigerforeldre…). Og hun sammenligner sin økonomi med andre hun kjenner, enten det er kollegaer, svigerfamilie eller foreldre til barnas venner. Det er sikkert helt hinsides for deg, men det er omgangskretsen som definerer hva som er normalt, og under to millioner samlet er faktisk ikke enormt høye lønninger, selv om det er det for deg og din omgangskrets. Men det er skikkelig ufint å mase om penger av foreldre. Og skikkelig ufint å beregne/planlegge/forvente mye arv. Anonymkode: a74ea...009 Ånei, alle andre jeg kjenner betaler sånt selv til barna sine. Enig i at det er veldig hyggelig med store julefeiringer! Det kan jeg ikke huske å ha deltatt i siden jeg var et lite barn. Vi er nemlig min søsters familie (5 totalt), meg, mamma og pappa. Så vi er 8 stykker. Og her har alltid mamma med mat også. I fjor fikk jeg beskjed om å ta med medisterkaker nok til alle, det gjorde jeg. Fikk så vite at faren vår hadde betalt for alt annet, på forespørsel (heller et krav vil jeg si) for alt annet. Vi er en knøttliten familie, hvor vi aldri har selskaper. Splittet, liten familie hvor vi kun feirer jul sammen annethvert år og blir bedt inn når barna har bursdag. Så nei, vi har ingen store, grandiose, hyggelige familiemiddager selvom jeg sterkt kunne ønske vi var sånn. At foreldrene til mannen hennes har mye penger, synes jeg ikke skal gå utover får uføretrygdet far. Spille på samvittigheten hans for å få mest mulig penger, fra begge kanter. Hvertfall for meg er det helt utenkelig. Jeg forventet ingenting, og det er aldri jeg som tar opp tråden når det samtaleemnet dukker opp når vi prater sammen. Det er alltid henne som tar det opp, og klarer over at faren vår er gjerrig og smålig. Samtidig som hun går til han og ber om penger. Anonymkode: 59291...77b 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #64 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er visse grunner til at jeg ikke har vært så heldig som henne, jeg unner henne alt hun har, men vi har hatt veldig forskjellig oppvekstvilkår som har gjort at jeg ikke er kommet like langt som henne i livet. Vi Heldig? Hun kanskje bare har stått på mer. Du må ta ansvar for ditt eget liv, ikke bry deg så mye om søstera di eller regne med økonomisk støtte fra din uføre far. Anonymkode: bb65c...f09
AnonymBruker Skrevet 5. november #65 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heldig? Hun kanskje bare har stått på mer. Du må ta ansvar for ditt eget liv, ikke bry deg så mye om søstera di eller regne med økonomisk støtte fra din uføre far. Anonymkode: bb65c...f09 Er du helt fjern, har du lest alt??? Vi har hatt totalt forskjellig oppvekstvilkår, jeg har ikke hatt mulighet til å «stå på». Hun har såklart jobbet som alle andre, hun har ikke utdanning men jobbet i butikk i alle år. Jeg har tatt og tar ansvar for eget liv, hva har det med saken å gjøre egentlig, og sammenhengen her er hva? Og jeg har da ALDRI regnet med økonomisk støtte fra min far, det er det sykeste jeg har lest. Hvor tar du den konklusjonen fra, du virker litt spesiell. Det er ikke dette hi handler om. Så det er fint om du klarer å holde det relevant, uten at det skal gå på bekostning av dine antagelser av hvem jeg er og hva jeg har gjort for å overleve her i livet. Anonymkode: 59291...77b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #66 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du helt fjern, har du lest alt??? Vi har hatt totalt forskjellig oppvekstvilkår, jeg har ikke hatt mulighet til å «stå på». Hun har såklart jobbet som alle andre, hun har ikke utdanning men jobbet i butikk i alle år. Jeg har tatt og tar ansvar for eget liv, hva har det med saken å gjøre egentlig, og sammenhengen her er hva? Og jeg har da ALDRI regnet med økonomisk støtte fra min far, det er det sykeste jeg har lest. Hvor tar du den konklusjonen fra, du virker litt spesiell. Det er ikke dette hi handler om. Så det er fint om du klarer å holde det relevant, uten at det skal gå på bekostning av dine antagelser av hvem jeg er og hva jeg har gjort for å overleve her i livet. Anonymkode: 59291...77b Voksne mennesker som tar ansvar for eget liv bryr seg ikke om farens eneste barnebarn får betalt mopedlappen og konfirmasjonen. Det er snakk om småpenger. Anonymkode: bb65c...f09 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #67 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Voksne mennesker som tar ansvar for eget liv bryr seg ikke om farens eneste barnebarn får betalt mopedlappen og konfirmasjonen. Det er snakk om småpenger. Anonymkode: bb65c...f09 Hvor har jeg skrevet at han har ett barnebarn? De har flere barn som også skal få det samme som sitt større søsken har fått, det skal være rettferdig. Og nei, det er ikke snakk om småpenger. Poenget her er uansett at søsteren min ber om dette, og ikke får! Anonymkode: 59291...77b
AnonymBruker Skrevet 5. november #68 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg trenger et utenfrablikk på en familiesituasjon som har begynt å tære på meg. Søsteren min har barn, jeg har ingen. Faren vår har flere ganger hjulpet henne økonomisk (for barna hennes) for eksempel til konfirmasjoner, mopedlappen og lignende. Hun og mannen har god økonomi, med samlet inntekt på litt under 2 millioner i året pluss leieinntekter fra en utleiedel. Likevel ber hun ofte pappa om penger og klager over at de «har dårlig råd», samtidig som hun stadig kjøper nye klær og ting til huset. Hun sier også ting som: «Han har jo så god råd, han kunne betalt hele julemiddagen!» eller «Han kunne gitt meg penger for litt av maten, han har jo råd til det!» som om det er en selvfølge at han skal bidra hver gang det er noe. Jeg vet han gir fordi han vil hjelpe, men for meg føles det både urettferdig og respektløst. Da jeg selv gikk gjennom et samlivsbrudd etter mange år, hadde jeg det tungt både økonomisk og følelsesmessig. Pappa hjalp meg da med et forskudd på arv og et lite lån til en nødvendig ting hjemme for at jeg skulle komme meg på bena. Noen måneder senere ringte søsteren min og kjeftet fordi hun mente jeg aldri kom til å klare å betale tilbake for den tingen, og at jeg heller burde si at jeg ville få den, slik at hun også kunne få penger. Hun sa nesten rett ut at jeg hadde «ødelagt for henne» fordi da gikk hun glipp av penger hun kunne fått. Det var dråpen for meg. Hun mangler totalt selvinnsikt, og det er umulig å diskutere ting med henne uten at det blir drama eller snus til at jeg er problemet. Jeg har egentlig gitt opp å prøve å nå inn til henne. Jeg vet at pappa gir med hjertet, men jeg synes det er vondt å se hvordan han stadig lar seg utnytte. Samtidig føler jeg meg smålig som reagerer. Så, er det jeg som overreagerer, eller hadde dere også syntes dette var urettferdig? Og hvordan håndterer man sånne familiedynamikker uten å skape full krig? Anonymkode: 59291...77b Personlig ville jeg heller tenkt hun var egoistisk og usmakelig i stede for å tenke på det som urettferdighet. Hun melker din uføretrygdede far for penger når han har jobbet for å spare. Virker jo litt som du er litt samme sorten siden du synes det er urettferdig å sikkert vil ha det samme. Faren min har også hjelpt søskenet mitt veldig mye med penger, 1,3 mill til leilighet møbler. Møbler og penger når hun trenger det. Personen har null økonomisk sans. Men jeg har ikke interesse av å få den hjelper. Håper heller han bruker penger på seg selv Anonymkode: ba573...204 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. november #69 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Personlig ville jeg heller tenkt hun var egoistisk og usmakelig i stede for å tenke på det som urettferdighet. Hun melker din uføretrygdede far for penger når han har jobbet for å spare. Virker jo litt som du er litt samme sorten siden du synes det er urettferdig å sikkert vil ha det samme. Faren min har også hjelpt søskenet mitt veldig mye med penger, 1,3 mill til leilighet møbler. Møbler og penger når hun trenger det. Personen har null økonomisk sans. Men jeg har ikke interesse av å få den hjelper. Håper heller han bruker penger på seg selv Anonymkode: ba573...204 Jeg synes det er trist at så fort man lufter tankene sine her blir man angrepet med at man er «misunnelig» og «sjalu» og at man kunne «ønsket deg det samme». Du skriver selv at du ikke ønsker det samme som søskenet ditt, fordi du ikke har interesse av å få hjelp. Kan tanken slå deg at flere kan være som deg, kanskje? For jeg har nemlig ingen tanker om at jeg vil «melke» faren vår for penger. Jeg tror ikke det er helt motivet søsteren min har heller, jeg tror bare at hun mener han skal dele mer av pengene sine. Noe jeg egentlig ikke bryr meg så mye om, bortsett fra når min søster ber vår far om dette. Jeg synes ikke det er riktig. Anonymkode: 59291...77b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #70 Skrevet 5. november Mem hva er der du vil med dette? Ingen her kan endre din søster eller din far (eller deg). Anonymkode: 090b9...0eb 3
oslomaraton Skrevet 5. november #71 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja? Og? Hva med de som HAR? Det skinner gjennom at det er misunnelse på egne tantebarn. Eller rettere sagt vonde følelser for at man ikke har fått barn. Anonymkode: 3505c...a62 For det første så synes jeg du skal være varsom med å anta folks intensjoner , og NEI det fremkommer ikke at ts verken er sjalu på egne tantebarn eller har " vonde følelser for at man ikke har fått barn" At søster har barn betyr selvfølgelig at hun har flere utgifter, men det betyr ikke at ts sin innsats , verdi eller relasjon til familien skal veies mindre. Foreldre gir ikke kjærlighet eller omtanke basert på antall barnebarn og økonomisk forskjellsbehandling kan føles urettferdig uavhengig av livssituasjon. 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #72 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så hun har fått mange små summer, mens du har fått en større, samlet sum? Hva er egentlig problemet? Anonymkode: 5824e...7a4 Problemet er vel at søsteren kjefter på ts for at hun har mottatt økonomisk hjelp, mens hun selv åpenbart ikke har noen kvaler med å motta det samme. Anonymkode: d1807...033 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #73 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ånei, alle andre jeg kjenner betaler sånt selv til barna sine. Enig i at det er veldig hyggelig med store julefeiringer! Det kan jeg ikke huske å ha deltatt i siden jeg var et lite barn. Vi er nemlig min søsters familie (5 totalt), meg, mamma og pappa. Så vi er 8 stykker. Og her har alltid mamma med mat også. I fjor fikk jeg beskjed om å ta med medisterkaker nok til alle, det gjorde jeg. Fikk så vite at faren vår hadde betalt for alt annet, på forespørsel (heller et krav vil jeg si) for alt annet. Vi er en knøttliten familie, hvor vi aldri har selskaper. Splittet, liten familie hvor vi kun feirer jul sammen annethvert år og blir bedt inn når barna har bursdag. Så nei, vi har ingen store, grandiose, hyggelige familiemiddager selvom jeg sterkt kunne ønske vi var sånn. At foreldrene til mannen hennes har mye penger, synes jeg ikke skal gå utover får uføretrygdet far. Spille på samvittigheten hans for å få mest mulig penger, fra begge kanter. Hvertfall for meg er det helt utenkelig. Jeg forventet ingenting, og det er aldri jeg som tar opp tråden når det samtaleemnet dukker opp når vi prater sammen. Det er alltid henne som tar det opp, og klarer over at faren vår er gjerrig og smålig. Samtidig som hun går til han og ber om penger. Anonymkode: 59291...77b Du vet vel strengt tatt ikke hvem som betaler for alle andres konfirmasjoner, eller lappen, hvis ikke det er sånt du spør om, da. 8 personer er mye mer enn ingen, og du kunne jo vært glad for å bli invitert til sannsynligvis både middag, dessert og kaker, vasket og pyntet hus, mens du selv stiller med 20(?) medisterkaker. Og du blir invitert i tre barnebursdager, hender det du selv tar initiativ til å gjøre noe sammen? Tur i skogen med bolledeig til pinnebrød er skikkelig billig. At faren din er ufør gjør ikke økonomien hans automatisk dårlig, han har vel jobbet mange år, og bor kanskje i nedbetalt bolig også. Anonymkode: a74ea...009 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #74 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Problemet er vel at søsteren kjefter på ts for at hun har mottatt økonomisk hjelp, mens hun selv åpenbart ikke har noen kvaler med å motta det samme. Anonymkode: d1807...033 Ja, dette! ts. Anonymkode: 59291...77b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #75 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet vel strengt tatt ikke hvem som betaler for alle andres konfirmasjoner, eller lappen, hvis ikke det er sånt du spør om, da. 8 personer er mye mer enn ingen, og du kunne jo vært glad for å bli invitert til sannsynligvis både middag, dessert og kaker, vasket og pyntet hus, mens du selv stiller med 20(?) medisterkaker. Og du blir invitert i tre barnebursdager, hender det du selv tar initiativ til å gjøre noe sammen? Tur i skogen med bolledeig til pinnebrød er skikkelig billig. At faren din er ufør gjør ikke økonomien hans automatisk dårlig, han har vel jobbet mange år, og bor kanskje i nedbetalt bolig også. Anonymkode: a74ea...009 Ganske vanlig at man snakker åpent med sine venner, så jo. Uansett, å tyne penger av vår far når de har mer enn god nok råd er uansett ikke en unnskyldning.. 8, hvor 5 av de er hennes egne. Vi spiser julemiddag og det er det, men du høres heldig ut som antar at man får desserter og kaker osv. Når vi for øvrig er inne på snakk om sånt, så baker jeg kaker osv for å lette på søsteren min sitt stress når hun ber inn til bursdager. Så jo, jeg bidrar. Det er mye du ikke vet, så jeg synes det er ufint av deg å anta ting og at du rett og slett insinuerer at jeg er et dårlig menneske som «snylter» og er «sjalu», når det er så langt fra sannheten som det blir. Jeg bidrar mye, ved å kjøre de overalt, hente, hente henne og mannen når de har vært på fester, har tantebarna på overnatting og filmkvelder. Jeg ber aldri søsteren min om å betale meg tilbake for mat og godteri osv jeg bruker på tantebarna mine. Jeg er ikke sånn, og jeg gjør sånt av glede. Selvom jeg egentlig såvidt har råd til meg selv og mitt. Blir faktisk lei meg og kvalm at måten du prøver å fremstille meg på, uten å kjenne meg en brøkdel. Du har jo lagd din egen «sannhet» ut av det jeg har skrevet her. Skremmende. Faren vår er ikke millionær, han har vært flink til å spare og jeg unner han å ha litt til overs så han kan kose seg med god mat ute feks og ikke trenger å bekymre seg for økonomien sin. Anonymkode: 59291...77b 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #76 Skrevet 5. november Da kan du si til din søster at du også skal ha lik penge gave fra deres far som er likt alle små beløpene hun får stadig. vi har under 1 mill i samlet inntekt. Hus og to barn. Har aldri spurt mine foreldre om ei krone. Til tross for at de har god økonomi. Man er ganske uselvstendig om man må få penger av foreldrene sine når man er voksen og har egne midler. Anonymkode: e3b6a...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 5. november #77 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg synes det er trist at så fort man lufter tankene sine her blir man angrepet med at man er «misunnelig» og «sjalu» og at man kunne «ønsket deg det samme». Du skriver selv at du ikke ønsker det samme som søskenet ditt, fordi du ikke har interesse av å få hjelp. Kan tanken slå deg at flere kan være som deg, kanskje? For jeg har nemlig ingen tanker om at jeg vil «melke» faren vår for penger. Jeg tror ikke det er helt motivet søsteren min har heller, jeg tror bare at hun mener han skal dele mer av pengene sine. Noe jeg egentlig ikke bryr meg så mye om, bortsett fra når min søster ber vår far om dette. Jeg synes ikke det er riktig. Anonymkode: 59291...77b Ja er sikkert mange som tenker som meg , men nå skrev du litt forskjellig som gjør til at jeg ikke tenker det om deg " jeg føler meg urettferdig behandlet" i overskriften AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så, er det jeg som overreagerer, eller hadde dere også syntes dette var urettferdig? så dette. Anonymkode: ba573...204 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #78 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Voksne mennesker som tar ansvar for eget liv bryr seg ikke om farens eneste barnebarn får betalt mopedlappen og konfirmasjonen. Det er snakk om småpenger. Anonymkode: bb65c...f09 Vanligvis er det null problem. Man er takknemlig på egne og på barnets vegne. Det som er uvanlig i en sunn søskenrelasjon vil jeg si er å ringe sin søster og kreve svar på når noe hun har fått, eventuelt skal tilbakebetales. Dersom man er uhyre usikker på fars økonomi, tar man ikke imot større gaver som gavner en selv eller egne barn, for så å kjefte på et søsken (uten barn) for det samme. Til og med jeg ser det, og jeg er enebarn. Anonymkode: d1807...033 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #79 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja er sikkert mange som tenker som meg , men nå skrev du litt forskjellig som gjør til at jeg ikke tenker det om deg " jeg føler meg urettferdig behandlet" i overskriften så dette. Anonymkode: ba573...204 Ja, jeg føler det er urettferdig behandlet av søsteren min? At hun skal ringe og «kjefte» på meg for at jeg lånte penger av vår far til en høyst nødvendig ting, kun fordi da gikk hun glipp av penger, enn om jeg bare hadde spurt vår far om jeg ikke kunne få den i stedet. For deretter selv å tigge etter penger. Hadde ikke du også følt deg urettferdig behandlet? Anonymkode: 59291...77b
AnonymBruker Skrevet 5. november #80 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske vanlig at man snakker åpent med sine venner, så jo. Uansett, å tyne penger av vår far når de har mer enn god nok råd er uansett ikke en unnskyldning.. 8, hvor 5 av de er hennes egne. Vi spiser julemiddag og det er det, men du høres heldig ut som antar at man får desserter og kaker osv. Når vi for øvrig er inne på snakk om sånt, så baker jeg kaker osv for å lette på søsteren min sitt stress når hun ber inn til bursdager. Så jo, jeg bidrar. Det er mye du ikke vet, så jeg synes det er ufint av deg å anta ting og at du rett og slett insinuerer at jeg er et dårlig menneske som «snylter» og er «sjalu», når det er så langt fra sannheten som det blir. Jeg bidrar mye, ved å kjøre de overalt, hente, hente henne og mannen når de har vært på fester, har tantebarna på overnatting og filmkvelder. Jeg ber aldri søsteren min om å betale meg tilbake for mat og godteri osv jeg bruker på tantebarna mine. Jeg er ikke sånn, og jeg gjør sånt av glede. Selvom jeg egentlig såvidt har råd til meg selv og mitt. Blir faktisk lei meg og kvalm at måten du prøver å fremstille meg på, uten å kjenne meg en brøkdel. Du har jo lagd din egen «sannhet» ut av det jeg har skrevet her. Skremmende. Faren vår er ikke millionær, han har vært flink til å spare og jeg unner han å ha litt til overs så han kan kose seg med god mat ute feks og ikke trenger å bekymre seg for økonomien sin. Anonymkode: 59291...77b Beklager, jeg oppfattet deg litt feil. Jeg ville ikke brukt ordet urettferdig. Folk som klager over «urettferdig» er ofte misunnelige og sutrete. At du bruker gaver/tilskudd gitt til barnebarna som «bevis» på urettferdigheten bygger oppunder at du også er sånn. Søsteren din er en grisk kjiping. Er du misunnelig på det tantebarna får er du også kjip, men det høres jo ut til at ungene ikke ville fått det samme uten din fars bidrag. At gjestene bidrar noe ved sammenkomster er vanlig, også at faren din betaler mye av maten når alle møtes i din søsters hjem. Det er ikke vanlig å snakke så mye om penger som dere gjør, men det er kanskje på grunn av søsteren. Og siden faren din gjør så likt han klarer, men er raus med barnebarna i tillegg synes jeg ikke urettferdig er riktig beskrivelse. Anonymkode: a74ea...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå