Anonym941 Skrevet 4. november #1 Skrevet 4. november Jeg kan i ny og ne legge ut et bilde av meg selv på sosiale medier, noe jeg synes ser fint ut der og da. Men etter at jeg har lagt det ut ser jeg hvor stygt det er og jeg får angst og finner så mye feil ved meg selv. Er dette normalt ? jeg har så dårlig selvtilitt. Tenker dere mye over hva andre legger ut? Er så redd at folk ler av meg
Abra Skrevet 4. november #2 Skrevet 4. november Nei, følger ikke med på hva andre folk legger ut. Scroller som regel bare fort forbi, i jakt på en kommentar eller innlegg som rett og slett er feilinformasjon. Hvor jeg da kan briljere med mitt intellekt, og presentere riktig informasjon.
Anonym941 Skrevet 4. november Forfatter #3 Skrevet 4. november Abra skrev (11 minutter siden): Nei, følger ikke med på hva andre folk legger ut. Scroller som regel bare fort forbi, i jakt på en kommentar eller innlegg som rett og slett er feilinformasjon. Hvor jeg da kan briljere med mitt intellekt, og presentere riktig informasjon. Okei ja du er ikke opptatt av sånt skjønner jeg . Jeg tror at jeg har levd i en overfladisk verden alt for lenge
Torden Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november Ikke overtenk ❤️ Eneste jeg legger merke til er de som bytter profilbilde svært ofte og med samme type selfie hver gang, samme vinkel, samme trutmunn og samme filter. For min del så får ikke folk likes av meg med filterbilder. Ellers legger jeg bare merke til de som alltid må kommentere uten at de vet sitt eget beste.. gjelder menn og damer på 60+.
Moens Skrevet 4. november #5 Skrevet 4. november Anonym941 skrev (31 minutter siden): Jeg kan i ny og ne legge ut et bilde av meg selv på sosiale medier, noe jeg synes ser fint ut der og da. Men etter at jeg har lagt det ut ser jeg hvor stygt det er og jeg får angst og finner så mye feil ved meg selv. Er dette normalt ? jeg har så dårlig selvtilitt. Tenker dere mye over hva andre legger ut? Er så redd at folk ler av meg ❤️ Dette overtenker vi alle. Influencere gjør det samme – 100 bilder, samme positur, og ingenting føles bra nok. Lyset er feil, posituren er feil, sminken er feil, fjeset er feil… Prøv å la være å poste bilde av denne grunn. Ikke frekt ment – jeg sliter med selvtillit selv – men sannheten er at ingen trenger det ene bildet, verken av meg eller deg.🤷♀️ Folk ser et sekund, trykker liker eller ikke, og glemmer det med en gang. Vi konsumerer, sammenligner, og glemmer alt like fort. Sammenligningen setter seg derimot. Du er god nok. Du trenger ingen “likes” eller ekstra hjerter på internett for å ha det bra. Tenk på all den tiden folk bruker for å få det perfekte bildet – uten lønn, uten berømmelse, uten sponsoravtaler, uten at noe i hverdagen endres. Vi gjør det gratis, bare for å se hvor mange som trykker “👍”. 2
Gjessst Skrevet 5. november #6 Skrevet 5. november Moens skrev (7 timer siden): ❤️ Dette overtenker vi alle. Influencere gjør det samme – 100 bilder, samme positur, og ingenting føles bra nok. Lyset er feil, posituren er feil, sminken er feil, fjeset er feil… Prøv å la være å poste bilde av denne grunn. Ikke frekt ment – jeg sliter med selvtillit selv – men sannheten er at ingen trenger det ene bildet, verken av meg eller deg.🤷♀️ Folk ser et sekund, trykker liker eller ikke, og glemmer det med en gang. Vi konsumerer, sammenligner, og glemmer alt like fort. Sammenligningen setter seg derimot. Du er god nok. Du trenger ingen “likes” eller ekstra hjerter på internett for å ha det bra. Tenk på all den tiden folk bruker for å få det perfekte bildet – uten lønn, uten berømmelse, uten sponsoravtaler, uten at noe i hverdagen endres. Vi gjør det gratis, bare for å se hvor mange som trykker “👍”. Amen!❤️
DesmondMiles Skrevet 5. november #7 Skrevet 5. november Moens skrev (7 timer siden): ❤️ Dette overtenker vi alle. Nei, alle overtenker ikke dette. Folk som har et stort forbruk av influensere, og som ser veldig mye på seg selv i kameraet, overtenker dette. Vi som ikke følger influensere, og som kan telle antall selfies det siste året på en hånd, overtenker ikke slik. 2
Fant80 Skrevet 5. november #8 Skrevet 5. november Er svært bevisst på hva jeg legger ut. Aldri bilder av meg selv eller min familje. Sjelden bilder som viser tydelig hvor jeg bor. Facebook bruker jeg ikke,kun Messenger delen. IG kontoen min er helt tom for innhold. Bruker den bare til å stalke enkelte "kjendiser" etc. Følger ikke venner på IG,og har slettet alle venner på FB. Begge steder er en ørken. Er ikke interessert i hva andre legger ut. Aller minst bilder av mat,barn og trening. (Da er det vel strengt tatt ingenting igjen) Scroller elegant forbi,uten å tenke over det engang. Det har gitt i hvertfall 30% mer viljen til å leve. De som lever etter sosiale medier er de mest ulykkelige og bitre menneskene jeg ser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå