AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Skrevet 4. november Er det noen helt konkrete matvarer du merker forskjell på om du inntar regelmessig eller ikke? Om du merker det er ekstra bra for fordøyelsen din, gir deg jevnere energi, bedre hud f.eks? Ikke carnivorepropaganda, finn en annen tråd Anonymkode: d9f75...9f3 6
AnonymBruker Skrevet 4. november #2 Skrevet 4. november Må si at d-vitamintilskuddet mitt gir meg mye! Eller… jeg merker det om jeg IKKE tar det 😂 Anonymkode: 165be...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Skrevet 4. november Kjøtt og fisk og egg er vel det jeg merker størst forskjell med, spesielt når det gjelder energinivå og humør (begge deler mye mer stabilt). Anonymkode: f66f3...dfd 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november Ren mat, gode proteinkilder og sunt fett. Merker det (spesielt på huden) med en gang hvis jeg spiser prosessert eller mye karbo. Anonymkode: c9e32...26d 2 6
AnonymBruker Skrevet 4. november #5 Skrevet 4. november Frukt og grønnsaker, kan ikke leve uten. Anonymkode: a0dad...94d 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:26 #6 Skrevet tirsdag kl. 20:26 Jeg merker at jeg går ned i vekt av å spise mindre kjøtt, ikke det at jeg trenger det egentlig, jeg ble bare litt forbauset over det når jeg så på vekten i dag etter noen uker med mindre kjøtt. Jeg erstatter kjøttet med grønnsaker som gresskar og løk, kikerter og salat, ikke noe UP erstatning. Men spiser fortsatt litt egg, ost og yoghurt da. Barna hater det jo så spørs hvor lenge jeg kan holde på den her livsstilen plus at jeg risikerer å bli alt for tynn. Anonymkode: efe11...31c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:38 #7 Skrevet tirsdag kl. 21:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøtt og fisk og egg er vel det jeg merker størst forskjell med, spesielt når det gjelder energinivå og humør (begge deler mye mer stabilt). Anonymkode: f66f3...dfd Samme her! Anonymkode: ac996...ece 2
Lurendreieren Skrevet tirsdag kl. 22:25 #8 Skrevet tirsdag kl. 22:25 Fisk, merker at fettet smelter av det. Mister buksa 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:36 #9 Skrevet tirsdag kl. 22:36 Egg. Kjøtt. Anonymkode: 9572f...bae 2
Purple_Pixiedust Skrevet onsdag kl. 08:53 #10 Skrevet onsdag kl. 08:53 Kjøtt og grønnsaker. Men jeg spiser godt med karbohydrater også da. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:39 #11 Skrevet onsdag kl. 09:39 Jeg presiserte helt konkrete matvarer, ikke grupper generelt som f.eks grønnsaker, det er lite interessant å høre at det er bra å spise mye grønnsaker (det vet alle oppegående) ❤️ Anonymkode: d9f75...9f3 2 1
Gnå Skrevet onsdag kl. 09:44 #12 Skrevet onsdag kl. 09:44 Det skjer ikke så ofte, men hver gang jeg spiser makrell i tomat (gjerne på grovt brød, og med agurk på toppen), kjennes det litt ut som kroppen på en måte sier "takk skal du ha, dette var bra". Det er ikke sånn at jeg plutselig blir mer energisk eller får penere hud eller noe, men noe er det kanskje? 1
Uanonym bruker Skrevet onsdag kl. 09:48 #13 Skrevet onsdag kl. 09:48 Ingenting, for å være helt ærlig. Bortsett fra at jeg kan føle meg litt småkvalm hvis jeg spiser veldig mye godteri, er det ingen matvarer som påvirker hvordan jeg føler meg. Tror for å være helt ærlig effekten ofte er psykisk for de som mener de føler seg så mye bedre av spesifikke matvarer. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:52 #14 Skrevet onsdag kl. 09:52 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg presiserte helt konkrete matvarer, ikke grupper generelt som f.eks grønnsaker, det er lite interessant å høre at det er bra å spise mye grønnsaker (det vet alle oppegående) ❤️ Anonymkode: d9f75...9f3 Jeg spiser grønnsaker fra frosne grønnsaksmikser, så da blir det litt mer generelt. Vil du at jeg skal liste opp ingrediensene i de miksene jeg spiser mest? Anonymkode: 28775...bd5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #15 Skrevet onsdag kl. 09:57 Jeg føler meg maks opplagt hvis jeg får i meg en liten boks med fiskelever. Egg. Animalske matvarer generelt. Anonymkode: 58fd4...a76 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:58 #16 Skrevet onsdag kl. 09:58 Uanonym bruker skrev (7 minutter siden): Ingenting, for å være helt ærlig. Bortsett fra at jeg kan føle meg litt småkvalm hvis jeg spiser veldig mye godteri, er det ingen matvarer som påvirker hvordan jeg føler meg. Tror for å være helt ærlig effekten ofte er psykisk for de som mener de føler seg så mye bedre av spesifikke matvarer. Det synes jeg høres rart ut. Jeg blir svært påvirket av hva jeg spiser, både med tanken på fordøyelse, energi og hud. Anonymkode: d9f75...9f3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:00 #17 Skrevet onsdag kl. 10:00 Kiwi, mandler og naturelle dadler er supermat for meg. Anonymkode: 3f9d1...f8b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:03 #18 Skrevet onsdag kl. 10:03 Couscous gir meg bedre energi Anonymkode: 6a4a4...c9f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:03 #19 Skrevet onsdag kl. 10:03 Jeg er den typen som blir sprø av å spise det samme ofte, men har likevel blitt dønn avhengig av en grønn smoothie. Lager den flere ganger i uka, for den smaker helt sykt godt men også fordi den får meg til å føle meg bra. Har ikke vært syk på månedsvis, kanskje det er pga denne, eller bare tilfeldig, anyways: kjører sammen en bit ingefær, en halv sitron, en neve frossen mango, to rause never spinat, ananasjuice og litt vann. Tilsetter av og til feks magnesium, spirulina, hampfrø osv etter hva jeg har i skapet. Anonymkode: adb1d...30f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:17 #20 Skrevet onsdag kl. 10:17 Jeg har alltid hatt mage som går knirkefritt, uavhengig av kosthold. Jeg spiste ikke særlig sunt når jeg nettopp hadde flyttet ut og verden var så fri, men magen fungerte likevel. Fant jo ut etter et par år på frifot at man trenger mer enn pepsi max til lunsj og pizza til kvelds, og har nå spist stort sett sunt hver dag i 20 år. Ikke alt jeg spiser er sunt, jeg elsker f.eks. sjokolade, men jeg spiser rikelig sunne ingredienser hver dag. Etter overgangsalder begynte så gikk plutselig magen over i slow motion. Forferdelig plagsomt og helt ukjent for meg. Jeg spiser fast 5-12 ulike frukt og grønt hver dag, legger til frø/ kjerner til yoghurt, spiser ikke hvetebrød utenom i helgen liksom. Drikker rikelig vann. Det meste til liten nytte 😅 Det jeg merker gjør ekstra godt/ merker mest når jeg ikke spiser det er magnesiumtilskudd, spise en kiwi på kvelden helst, og ha chiafrø i lunsjen. Magnesium hjelper på "kronisk" urolig høyrefot og fordøyelse, kiwi gir ekstra fart til det igjen, og chiafrø har blitt nesten uunnværlig av samme grunn. Merker mest negativt når jeg spiser mer hvete og salt enn jeg pleier. Hovner opp og får mer trøbbel med huden. Anonymkode: 0374f...c93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå