AnonymBruker Skrevet 6. november #21 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også mye tannstein, og må fjerne hver niende måned, kontroll hver tolvte måned blir for lite. Det har hjulpet en del med elektrisk tannbørste og riktig teknikk på den (trykke litt så busten når helt inntil tannkjøttet på hver tann), og bruke sånne tannpirkerpinner i stedetfor tanntråd. Men har fortsatt mer enn "normalt", sånn er det bare. Anonymkode: 319a9...8b3 Jeg er trådstarter og skulle si det samme om elektrisk tannbørste. Jeg fikk også anbefalt elektrisk tannbørste og det var fordi jeg ikke pusset tennene godt nok. Elektrisk tannbørste er lettere å bruke enn vanlig tannbørste. Men ja, man må fortsatt bruke riktig teknikk. Det tar 2 minutter å sjekke en youtube-video for teknikken. MEN selv om det tar 2 minutter å se teknikken kan det ta lengre tid å lære å anvende den for ens egen munn. Om man ikke har gjort det så tror jeg man gjør lurt i å snakke med tannlegen for å få tips om hvordan man renser plassene man nå ikke klarer å rense godt nok. Når man uansett er på tannsjekken så kan man like gjerne slå to fluer i en smekk og også få hjelp med hvordan man skal klare å rense tennene hjemme. Man kan se 2 minutter på youtube om hvordan man bruker tannbørste og tanntråd. Men alle munner er forskjellige og ikke alle tenner er like lett å rense. Så snakker man med tannlegen så kan man få konkrete tips av en som kjenner munnen din. TS Anonymkode: c272e...dd2
AnonymBruker Skrevet 6. november #22 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 19.51): Helsepersonell har ikke lov til å svare i egenskap av yrket sitt her, så kan bli vanskelig…. Selv pusser jeg visst FOR mye, i det minste for hardt - så jeg har fått pusseskader (ikke vet jeg om det betyr at jeg pusser bra..?) Anonymkode: 9f576...aad Nei, da pusser du for hardt og skader emaljen. Anonymkode: 90ae3...2d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå