Rosa Dartle Skrevet 6. november #21 Skrevet 6. november Jakthundene våre er apporterende, så de har ikke drept noe noensinne. Hadde derimot en tibetansk spaniel som drepte fugl, så han måtte være i bånd. Kommer nok veldig an på både type jakthund og hunden generelt.
Myrmica Skrevet fredag kl. 12:08 #22 Skrevet fredag kl. 12:08 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 18.33): Har hunden din gått løs i skogen og kommet tilbake med en mus eller rotte i munnen? Hvilke rase er det? Kan man la hunder som har vært avlet som tidligere skadedyrbekjemper gå løse i skogen? Anonymkode: 9dec2...b4d Jeg ville vært litt forsiktig med å la en hund som er trent til og vant med å ta smådyr gå løs i skogen. Jeg ville i hvert fall sørget for å ha særdeles god innkalling. Småvilt ute i naturen er fredet, også mus og rotter. Det er ikke lov å la hunden jakte på dem. Det er kun lov å ta dem om de er i hus, eller på privat eiendom hvor de er til sjenanse. Endret fredag kl. 12:08 av Myrmica
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:26 #23 Skrevet søndag kl. 13:26 Min border collie dreper mus. Plutselig stopper hun opp, hopper og smeller snuta ned i gresset/lyngen/grøfta hva nå enn det er. Så har hun drept en mus. Anonymkode: d11b9...f76
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:14 #24 Skrevet søndag kl. 16:14 AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 9.14): Puddelen har faktisk tatt en del mus på eiendommen, men når vi er på tur så går han i sin egen boble. Han har aldri prøvd å jakte når vi er ute i skogen, eller generelt andre steder enn hjemme. Anonymkode: 98079...ad4 Er det en storpuddel, eller liten? Anonymkode: bbbe2...779
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:18 #25 Skrevet søndag kl. 16:18 AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 13.52): Mine foreldres field spaniel har kommet dragende med både bisamrotte og en hoggorm 😨 fra egen eiendom. Min cocker spaniel var til passing der som ung, og tok en hareunge som var forlatt alene. Senere har han vært null interessert i noe annet enn ender, men jeg lar ham ikke løpe fritt andre steder enn på eiendommen til mine foreldre. Anonymkode: 8d48c...d7e Å herregud, da hadde jeg fått helt panikk tror jeg. Stor fobi for akkurat de skapningene der. Også funnet på egen eiendom i tillegg 😵💫 Anonymkode: bbbe2...779
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:18 #26 Skrevet søndag kl. 16:18 Trodde alle hunder gjør det. Fuglehunden vår tar rypekyllinger hvis han ikke blir passet på og terrieren avliver ekorn ute på plena. Anonymkode: 2bdf0...fe8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:21 #27 Skrevet søndag kl. 16:21 Har aldri opplevd det selv med egne hunder, men ei venninnes Jack Russel tok en rotte en gang. Plutselig hoppet han ned i grøfta på tur, og kom opp igjen med en rotte i munnen. Anonymkode: bbbe2...779
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:53 #28 Skrevet søndag kl. 16:53 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det en storpuddel, eller liten? Anonymkode: bbbe2...779 mellompuddel Anonymkode: 98079...ad4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå