AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Skrevet 4. november Hvordan klarer dere å holde ut sulten? Jeg har spist alle kalorier som jeg skal i dag og det er kun halvveis uti dagen. Men jeg sliter sånn med å holde ut sulten når magen vrenger seg i sult. Anonymkode: 1ff7c...83f 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #2 Skrevet 4. november Drikke te. Og så fant jeg ut at karbohydrater gir mer slik sult som du beskriver, så jeg måtte spise mindre karbo rett og slett. Vurder å innføre faste til lunsj og så kan det være enklere å fordele kaloriene på lunsj, middag og kveldsmat. Anonymkode: 7e385...dad 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Skrevet 4. november Hvor mange kalorier belager du deg på å spise daglig, da? Og hva og hvor mye av det spiser du når du spiser? Anonymkode: 182b1...502
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november Ignorerer det. Går over til slutt. Men jeg burde ta meg sammen, og få i meg flere kalorier enn jeg gjør. Får i meg alt for lite Anonymkode: 9830f...1b4
AnonymBruker Skrevet 4. november #5 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan klarer dere å holde ut sulten? Jeg har spist alle kalorier som jeg skal i dag og det er kun halvveis uti dagen. Men jeg sliter sånn med å holde ut sulten når magen vrenger seg i sult. Anonymkode: 1ff7c...83f Sikker på at du ikke har lagt opp til for lavt kaloriinntak? Fått i deg nok fett og proteiner? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Drikke te. Anonymkode: 7e385...dad Om jeg drikker te på tom mage, så vrenger magen seg og jeg blir ekstremt kvalm. Dette er vanlig pga garvesyren. Man får proteindrikke uten kalorier. Det hjelper på sultfølelsen. Anonymkode: 44683...867 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #6 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan klarer dere å holde ut sulten? Jeg har spist alle kalorier som jeg skal i dag og det er kun halvveis uti dagen. Men jeg sliter sånn med å holde ut sulten når magen vrenger seg i sult. Anonymkode: 1ff7c...83f vet ikke hvor mange kalorier det er snakk om, hvis poenget er lavt kaloriinnhold så må det være store mengder. blad-grønnsaker, ikke-stivelsesholdige grønnsaker som brokkoli og blomkål, frukt med høyt vanninnhold som vannmelon og bær... buljongbaserte supper. Supper er fyldige, med lav kalori per porsjon, men må passe på i lengden at du får i deg riktig proteiner og næringsrik mat også Anonymkode: 3d356...71b 1
Pysa Skrevet 4. november #7 Skrevet 4. november Det er ikke sult. Du har fått mat. Det du kjenner, er følelsen av å gå ned i vekt. Drikk vann/te/kaffe, eller gå en tur. 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. november #8 Skrevet 4. november Periodisk faste har hjulpet meg. Spiser fra 15-21, og da er jeg god og mett lenge. Spiser middag kl 20 og et knekkebrød med cottage cheese og lettsyltetøy kl. 21. Må være mett når jeg legger meg. Anonymkode: 9fd15...34b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november Drikk te eller vann. Anonymkode: 91be8...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #10 Skrevet 4. november Høres ut som du spiser feil mat og/eller til feil tidspunkter. Finn alternativer til det du pleier å spise, men med mindre kalorier og mer metthetsfølelse. Jeg faster frem til kl. 12 og bytter ut brød med knekkebrød osv. Når man skal redusere kaloriinntaket, kan man ikke spise opp alle kaloriene tidlig på dagen! Anonymkode: cc807...a4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #11 Skrevet 4. november Man kan knaske masse grønnsaker for å fylle opp magen også. Anonymkode: 44683...867 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #12 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Man får proteindrikke uten kalorier. Det hjelper på sultfølelsen. Anonymkode: 44683...867 Hvor får man det? Har du link til dette produktet? For det skulle jeg gjerne hatt! I og med proteiner gir kalorier (1 g protein gir ca 4 kcal) trodde jeg at alt med protein måtte ha kalorier også. Anonymkode: 31aa2...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #13 Skrevet 4. november Spiser 2000 kcal men er fortsatt sulten. Anonymkode: 1ff7c...83f 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #14 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan klarer dere å holde ut sulten? Jeg har spist alle kalorier som jeg skal i dag og det er kun halvveis uti dagen. Men jeg sliter sånn med å holde ut sulten når magen vrenger seg i sult. Anonymkode: 1ff7c...83f AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spiser 2000 kcal men er fortsatt sulten. Anonymkode: 1ff7c...83f Har du spist 2000 kalorier og er kun halvveis uti dagen? Frokost og lunch…..? Da spiser du enten veldig store porsjoner, drikker kalorier eller spiser veldig, veldig energitett mat. Hva har du egentlig spist/drukket? Du bør ha stort potensiale til å velge drikke/måltider med mindre kalorier. Ville brukt litt tid på å lete etter tips og oppskrifter på slankemat/kalorifattige måltider/‘volume eating’. Jeg spiser i volum mer mat nå som jeg slanker meg, enn jeg pleide å gjøre før. Selv om kaloriene er mye mindre. F.eks nå til middag spiste jeg et kyllingbryst (ca 200 kcal), 150 aspargesbønner (ca 50 kcal), 2 middels poteter (ca 150 kcal), 2 gulrøtter (ca 50 kcal) bakt i langpanne i ovnen, og litt drømmelett (ca 50 kcal), til sammen rundt 500 kalorier og jeg er god og stappmett. 2 skiver grovbrød med pålegg ligger på 150-200 kalorier, avhengig av pålegg, men likevel ikke mer enn 300-400 kalorier. Et eple ca 50 kalorier, en halv boks protein yoghurt/kvarg ca 150 kalorier. Så frokost, mellommåltid og middag får du lett til rundt 1000 kalorier. Bør være mulig å spise en nokså svær lunch til 1000 kalorier, selv om du kjøper ute. Anonymkode: f676e...59d 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #15 Skrevet 4. november Spis nok proteiner og sunt fett. Fyll magen med grønt. Anonymkode: 16148...e34 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #16 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spis nok proteiner og sunt fett. Fyll magen med grønt. Anonymkode: 16148...e34 Og fiber som varer lenge. Men viktigst er det antagelig å venne kroppen til å ikke spise hele tiden. Slår et slag for periodisk faste. Anonymkode: 432a4...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #17 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spiser 2000 kcal men er fortsatt sulten. Anonymkode: 1ff7c...83f Hva spiser du ? Gi oss eksempel på dagsmeny. , og hvordan fordeler du karbo, fett og proteiner. Har du vært vant til å spise veldig mye mer før? Anonymkode: cbe57...2e0 2
Grüner Skrevet 4. november #18 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan klarer dere å holde ut sulten? Jeg har spist alle kalorier som jeg skal i dag og det er kun halvveis uti dagen. Men jeg sliter sånn med å holde ut sulten når magen vrenger seg i sult. Anonymkode: 1ff7c...83f Da må du fordele kaloriene jevnere utover dagen og du bør ikke gå under 1200 kcal for da kan du fucke opp stoffskiftet. Spis magert protein, det metter. Kjøtt metter mest. Og fiber fyller opp magen med få kalorier. Rotgrønnsaker er rike på fiber men fattige på kalorier. Tynn buljong kan mette litt og har få kalorier. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #19 Skrevet 4. november Jeg blir fort sulten igjen av karbohydrater og fiber fordi kroppen trenger faktisk næring og ikke sagspon. Kjøtt og egg metter veldig mye lengre enn karbohydrater og fiber. Spis mye høykvalitetsproteiner, men pass på at det ikke blir for magert. Kutt karbohydrater og fiber. Anonymkode: 24f06...f0d 1 1
Purple_Pixiedust Skrevet 5. november #20 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ignorerer det. Går over til slutt. Men jeg burde ta meg sammen, og få i meg flere kalorier enn jeg gjør. Får i meg alt for lite Anonymkode: 9830f...1b4 Går ikke over for alle. Jeg har høy apetitt uansett hva jeg spiser. Så jeg må akseptere å være sulten flere ganger daglig. Det er ubehagelig, men ikke farlig da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå