Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Har termin 6. juni. Leverer bachelor ca samtidig. Får utbetalt foreldrestipend på lånekassa på 130k etter fødsel. Hørte på jobben at de nylig har endret reglene, og at det nå er sånn at mor må være i permisjon en viss tid før etter utbetalingen. Blir ikke helt klok inne på Lånekassa. Har noen søkt om dette den siste tiden og vet noe om reglene? Tror den nye endringen om permisjon trådte i kraft i mars i år. 

Anonymkode: 6d5c2...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde termin i går og er fulltids student. Dette du skriver har ikke jeg klart å finne når jeg leste meg opp på Lånekassen sine sider om foreldrestipend i sommer🤷‍♀️ jeg skjønte det bare som at hvis far jobber noe så reduseres stipendet, men du som får foreldrestipendet kan fortsatt velge å være permittert fra studie eller delta i undervisning.

Anonymkode: b3141...6fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde termin i august (men ikke fått svar på søknaden ennå) - og jeg kan ikke finne noe om dette heller. Iflg lånekassen sine nettsider spiller det ingen rolle om du tar permisjon eller ikke, men du må IKKE ta permisjon før 3 uker før termin med mindre lærestedet krever det...

Anonymkode: f4a98...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde termin i går og er fulltids student. Dette du skriver har ikke jeg klart å finne når jeg leste meg opp på Lånekassen sine sider om foreldrestipend i sommer🤷‍♀️ jeg skjønte det bare som at hvis far jobber noe så reduseres stipendet, men du som får foreldrestipendet kan fortsatt velge å være permittert fra studie eller delta i undervisning.

Anonymkode: b3141...6fb

Jeg får stipendet som en engangsutbetaling etter levert bachelor, er ferdig på studiet :) 

Anonymkode: 6d5c2...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...