AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Skrevet 4. november Jeg får ikke mellomfinansiering. Må ha ett annet sted å bo i flytteprosessen. Kan jeg spørre eiere som selger huset jeg ønsker om jeg kan leie der mens mot leieutgifter. Og når jeg får solgt så kan jeg by på det? Er det da dumt? Da vet de vell at jeg er veldig interessert og kan kanskje ikke prute? Hva mener dere? Anonymkode: 53cb4...f3f
AnonymBruker Skrevet 4. november #2 Skrevet 4. november Ts. Da slipper jeg å flytte til ett annet sted. Også å flytte enda en gang. Anonymkode: 53cb4...f3f
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Skrevet 4. november Dette hørtes ut som en utrolig dårlig ide, tror ikke jeg ville belaget meg på det, nei. Som selger ville jeg heller aldri gått med på noe slikt. Anonymkode: e5e57...1c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november Haha, nei det kan du selvfølgelig ikke spørre om. Anonymkode: 11975...48b 2
exictence Skrevet 4. november #5 Skrevet 4. november Du kan jo godt spørre om det? Nei, du kan godt prute for det. Kanskje de gjerne vil selge til deg fordi du virker glad i huset?
exictence Skrevet 4. november #6 Skrevet 4. november Hvorfor dårlig ide? Jeg som selger kunne godt ha gått med på det. Kommer an på.
AnonymBruker Skrevet 4. november #7 Skrevet 4. november Vet om et par stykker som har fått gjort det. Men det har alt selger kjøpt et hus. Anonymkode: 14918...a5d
Ms. Steele Skrevet 4. november #8 Skrevet 4. november Selgeren trenger vel pengene for et kommende hussalg vil jeg tro, og da holder det vel ikke med månedlig inntekt i en periode. Hadde jeg skulle selge huset mitt så hadde det jo vært fordi jeg mest sannsynlig hadde kjøpt noe annet eller hadde tenkt til å gjøre det. Da er det jo dumt å binde opp kapitalen sin ved å leie ut. Det hadde jeg aldri gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november Når man gir bud er det et felt for ønsket overtagelsesdato. Om dere ikke blir enig om noe annet er det det som gjelder. Hvis ikke blir det dyrt for selger. Anonymkode: 97d40...3ec
AnonymBruker Skrevet 4. november #10 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts. Da slipper jeg å flytte til ett annet sted. Også å flytte enda en gang. Anonymkode: 53cb4...f3f Hva hvis huset blir solgt mens du leier? Hva skjer da? Anonymkode: 0dc54...b3a
AnonymBruker Skrevet 4. november #11 Skrevet 4. november Jeg regner med du bor et sted der kjøp og salg går litt tregt.. Den eneste måten du kan gjøre dette på er at du kjøper det huset du vil ha, det du tenker på å spørre om å leie.. Da altså kjøp, med signert kjøpekontrakt og alt, men med fremtidig overtakelsesdato slik at alt står på vent til du har solgt ditt hus, og du leier i mellomtiden. Dere må nesten legge inn en maks tidsfrist, sånn at ikke de som eier huset nå ikke skal havne i en evigvarende "vente-utleie" til deg. Men maks tidfrist kan være lenge, opptil ett år. Så da blir det opp til deg og nåværende eier å diskutere. Både kjøpesum og leiepris må diskuteres. Kjøpepris må tas litt i betraktning at selve kjøpet kanskje ikke går gjennom før ett år senere. Verdistigning det året? Du slipper mellomfinansiering på denne måten. Som jo sansynlig vil være dyrere enn leie. Men det kommer helt an på om eiere trenger pengene NÅ, eller om de er fornøyd med en sikring over fremtidssalg og leieinntekter fra nå. Men absolutt en løsning som er fint mulig. Anonymkode: e40d0...1cf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå